100% batteri

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

100% batteri

Inlägg av kler »

Idag hämtade vi ut vår Renault Zoe (har en MX sedan 2018).
Mina föräldrar hämtade ut en likadan Zoe.
Så från och med idag är vi 100% batteri i vår familj, och mina föräldrar är i varje fall 50% batteri :)

Skål!
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Re: 100% batteri

Inlägg av Smutt »

Grattis!!!

Är själv på väg hem med tåg efter att lämnat in vårt sista sotlok till försäljning :)
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

Smutt skrev:
Grattis!!!

Är själv på väg hem med tåg efter att lämnat in vårt sista sotlok till försäljning :)
Grattis! :)
Verdi

Inlägg av Verdi »

Grattis! Hur är Zoen? Lite seg? Eller ok?

Herregud. Ni ligger efter. ;) Jag har kört Model S och i3 sen juli '17 resp mars '17. 8-) Och robotgräsklipparen installerades sommaren '17 också. Lövblåsen, grästrimmern och allt annat går också på el såklart. :)
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Verdi skrev:

Herregud. Ni ligger efter. ;) Jag har kört Model S och i3 sen juli '17 resp mars '17. 8-) Och robotgräsklipparen installerades sommaren '17 också. Lövblåsen, grästrimmern och allt annat går också på el såklart. :)
Ja jag vet, men ville att vår andra bil skulle klara av en krock med en stolpe :lol:
Allt det andra har jag även motorsågen ska nog köpa mig en häcksax och sen plantera en häck :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

Verdi skrev:

Grymt - jag är rätt nöjd med att gjort detta inom ett år i varje fall :)

Har bara kört Zoen 10 min, och i värsta snömodden, men absolut trevlig att köra!
Och faktiskt rätt snygg, inte minst interiören. Men jag jämför inte med Tesla nu... :)
Verdi

Inlägg av Verdi »

kler skrev:
Verdi skrev:

Grymt - jag är rätt nöjd med att gjort detta inom ett år i varje fall :)

Har bara kört Zoen 10 min, och i värsta snömodden, men absolut trevlig att köra!
Och faktiskt rätt snygg, inte minst interiören. Men jag jämför inte med Tesla nu... :)

Jag får väl erkänna två synder. Har bensindriven REX på i3:an och så använder jag motorklipparen till att klippa utanför häcken. Där är jag dock inne på att ta upp ett hål i häcken (bedrövlig häck) och låta roboten gå på utsidan också. Mest för att jag är lat. :lol:
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Har inte haft diesel på 2år nu, men MCn går på bensin. Väntar på en MC som gör 100+ och går 10mil i regn och motvind, men som inte kostar mer än min nuvarande gjorde i inlöp (beggad ett år 1000mil 75k).
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Remuz skrev:
Har inte haft diesel på 2år nu, men MCn går på bensin. Väntar på en MC som gör 100+ och går 10mil i regn och motvind, men som inte kostar mer än min nuvarande gjorde i inlöp (beggad ett år 1000mil 75k).
Greyp G12S, gör ju inte riktig 100+ om du inte trampar väldigt fort. Men det är ju "rätt" märke om man ska gå eldriven :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare

Inlägg av clecab »

Nu är övningskörningsbilen såld. Dottern har dock inte tagit kortet än. Får klara oss med S och en Leaf. Men Leafen måste också gå helst innan 3an kommer.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Skriv svar