Bee Clever

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Re: Bee Clever

Inlägg av ippii »

Jag tittar ut från mitt fönster från kontoret nu. Alla fyra Bee-laddarna är lediga och lyser grönt. Appen säger att 0 är tillgängliga.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

ippii skrev:
Jag tittar ut från mitt fönster från kontoret nu. Alla fyra Bee-laddarna är lediga och lyser grönt. Appen säger att 0 är tillgängliga.

En får ju positiva vibrationer. :(

Det är skämmigt att det är så rörigt kring publika laddare. Kommunala laddare kör sitt, Kommersiella kör sina, - olika alternativ.
Många har appar som fungerar, en del funkar inte. Suck!
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

Ska man se något positivt med Audis laddmodell, är det ju ändå att de ser ut att ha tagit ett steg i riktningen mot att kunna ha ett abonnemang och ladda på valfri stolpe.

Om Audi kan knyta upp massor av operatörer, betyder det att de troligtvis har lagat API:er och ett embryo till roamingmodell, vilket bör sätta fart på utvecklingen.

Sedan är Audis prismodell lite knas, men det bör marknaden ordna till.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

jeppe_sthlm skrev:
Ska man se något positivt med Audis laddmodell, är det ju ändå att de ser ut att ha tagit ett steg i riktningen mot att kunna ha ett abonnemang och ladda på valfri stolpe.

Om Audi kan knyta upp massor av operatörer, betyder det att de troligtvis har lagat API:er och ett embryo till roamingmodell, vilket bör sätta fart på utvecklingen.

Sedan är Audis prismodell lite knas, men det bör marknaden ordna till.

Elbil Sverige jobbar just för den lösningen, Roaming hela EU inklusive Norden såklart.
Kommer en viktig EV Summit nu i Pslo i mars - kanske jag åker på den med Elbil Sverige? Fler som kan delta, minns inte datumet och har inte länken just nu?
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare

Inlägg av LarsA »

Fick bekräftat idag att Bee's kort inte går att använda på Clever Danmarks laddare utan man måste skaffa deras kort :(
Strular till det lite då vi tänkte åka till Holland/Belgien vecka 11 med Leafen. Kollat E.ONs app och deras snabbladdare i Farö och Rishöj är ur funktion, då man behöver alternativ som Clever.
Polestar 2 awd -21
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

TeslaTissel skrev:

Elbil Sverige jobbar just för den lösningen, Roaming hela EU inklusive Norden såklart.
Kommer en viktig EV Summit nu i Pslo i mars - kanske jag åker på den med Elbil Sverige? Fler som kan delta, minns inte datumet och har inte länken just nu?
Intressant. Har du någon mer info om detta? Vad är det för lösning som Elbil Sverige jobbar med? Är det någon form av lobbying mot energibolagen som bygger infrastrukturen, eller är det en separat lösning?
Användarvisningsbild
Lasse
elbilist

Inlägg av Lasse »

helix skrev:
TeslaTissel skrev:

Intressant. Har du någon mer info om detta? Vad är det för lösning som Elbil Sverige jobbar med? Är det någon form av lobbying mot energibolagen som bygger infrastrukturen, eller är det en separat lösning?
Fortfarande inget nytt?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Roaming får en att tänka på mobilabb.
Det tog väl bara 20 år innan EU fick något sånär styr på det.
Vore ju trevligt om det kan bli nått liknande krav på elbilsladdning, men att det går betydligt snabbare...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar