Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: 3or I Linköping

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 03 feb 2019 15:12

thogr skrev:Jag bor i bostadsrätt ganska cetralt. Clever ska installera ett antal laddboxar under februari-mars i vårt gemensamma parkeringsgarage. Skulle bilen komma före laddboxarna, är det inte hela världen. Får ta bilen till Citygross, bio mm och passa på och ladda.

Citygross har bara 16A enfas. Då får man verkligen storhandla om man ska få i några mil. Fast bolaget ligger ju intill, så det blir väl nån mil till medan man är där...
Med dagens batterier behövs det väsentligt mycket mer ström, tyvärr nästan bara de kommersiella laddbolagen som har mer rejäl laddmöjlighet. Fast det är ju bra att de finns. Åhlensparkeringen har bra laddare typ2 3*32
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AiO » 03 feb 2019 17:09

Här är Jag - Beställt en 3:a med. Bor i Garnisonsområdet. Bostadsrätt. Men jag har ringt ut en elektriker som kommer och kollar över vilka möjligheter det finns att få en stolpe eller fler ute på parkeringen (nej, inget garage i just min förening). Annars finns ju stolpar här uppe vid området så jag har inte långt från dörr till laddstolpe ändå. Och det verkar som att det skall gå att köra mitt okynnesåkande till och från kund med fjutt-laddning på motorvämraruttaget, enligt hörsägen :D.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 03 feb 2019 17:50

AiO skrev:Här är Jag - Beställt en 3:a med. Bor i Garnisonsområdet. Bostadsrätt. Men jag har ringt ut en elektriker som kommer och kollar över vilka möjligheter det finns att få en stolpe eller fler ute på parkeringen (nej, inget garage i just min förening). Annars finns ju stolpar här uppe vid området så jag har inte långt från dörr till laddstolpe ändå. Och det verkar som att det skall gå att köra mitt okynnesåkande till och från kund med fjutt-laddning på motorvämraruttaget, enligt hörsägen :D.

Ser ut som om det finns några laddboxar på garnisonens boendeparkering, hör med dem !
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bod » 03 feb 2019 20:09

Clever har ett stort antal laddare i garaget vid brandstaionen i Vallastaden och inne på universitetsområdet.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Peje85 » 03 feb 2019 21:38

Toppen med egen tråd!

Jag bor också centralt och jobbar i Mjärdevi, verkar vara fler som gör :) Laddning brukar lösa sig självt när man skaffat bilen (åtminstone min erfarenhet från att ha haft annan elbil i 2-3 år) och Clever är ju av naturliga skäl stora i regionen. Underlättar förstås att ha, eller övertyga hyresvärd/förening om att installera, laddplats i anslutning till boendet... Bara att höra av er om ni är nyfikna på hur vi gjort i vår förening.

Första lasset 3or borde väl anlända till den Europeiska hamnen vilken stund som helst, nu kan vi snart börja räkna ner dagarna... :)
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare

Referralkod: PATRIK42026

Inläggav Teslaägare Kalle » 04 feb 2019 05:32

Jo vi har många clever stolpar :)
Tyvärr tycker jag de är lite dyra om man laddar på dom dagligdax. Men jag har bestellt ett kort ifall jag behöver göra de ibland.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kalle » 04 feb 2019 05:34

Jag har försökt att få jobbet att sätta upp stolpar, men de citerar krångliga skatteregler som anledning till att de inte kan :(
Tråkit
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 04 feb 2019 07:09

Kalle skrev:Jo vi har många clever stolpar :)
Tyvärr tycker jag de är lite dyra om man laddar på dom dagligdax. Men jag har bestellt ett kort ifall jag behöver göra de ibland.

Det är faktiskt billigt med abonnemang, mellanskillnaden mot hemma blir inte mer än ett par hamburgare i månaden
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bylund » 04 feb 2019 07:15

Är det inte i chipspåsar man mäter?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Referralkod: olga1734

Inläggav Teslaägare AiO » 04 feb 2019 07:33

Gustafsson: Japp. Det är grannföreningen som har byggt fyra stolpar. Så jag tänkte väl att vår föreningen ska vara sämre iaf :D. Men jag är inte alls orolig för laddning egentligen. Finns ju i princip överallt och änsålänge är de inte överfulla.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3