Ni som följt ombyggnaderna på molekylnivå och har klockslag på sekunden när, när stolparna blivit driftsatta.
Har det blivit någon stolpe konverterad som är anpassad för släpvagnar? Eller är alla Model 3 platser som skapats/konverterats endast sådana man backar in till?
Ni förstår säkert varåt jag lutar med min fundering... Och när väl Model Y kommer har alla stolpar CCS kabeln.
Jag förstår hur du tänker, men jag tror kanske inte man kan dra så många slutsatser av detta. Det är ju ganska få Suc som har släp-anpassade stolpar, jag tror inte Tesla har vägt in detta i planeringen av konverteringen öht.
/fth
Och för att vara väldigt tydliga: jag antog att det du avsåg var om vi av detta kunde sluta oss till om Model 3 någonsin kommer att få dragkrok?
Eller läste jag in alldeles för mycket i din fundering?
/fth
Nä, alltså jag tolkar det som att Model Y inte heller får drag.
Tag: Model Y, No Trailer hitch, Tesla
Så, nu kan vi läsa på cleantechnica, insideevs etc i morgon att Model Y inte får drag
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ni som följt ombyggnaderna på molekylnivå och har klockslag på sekunden när, när stolparna blivit driftsatta.
Har det blivit någon stolpe konverterad som är anpassad för släpvagnar? Eller är alla Model 3 platser som skapats/konverterats endast sådana man backar in till?
Ni förstår säkert varåt jag lutar med min fundering... Och när väl Model Y kommer har alla stolpar CCS kabeln.
Förmodligen i Lödde (när nu dessa blir konverterade). Där är mig veterligen alla ställ genomfartsbyggda.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ja, i Torsby hade du kunnat ladda en Model 3 med släp.
Jag förstår hur du tänker, men jag tror kanske inte man kan dra så många slutsatser av detta. Det är ju ganska få Suc som har släp-anpassade stolpar, jag tror inte Tesla har vägt in detta i planeringen av konverteringen öht.
/fth
Och för att vara väldigt tydliga: jag antog att det du avsåg var om vi av detta kunde sluta oss till om Model 3 någonsin kommer att få dragkrok?
Eller läste jag in alldeles för mycket i din fundering?
/fth
Min antydan var menat som att Model 3 inte får drag i det närmaste men att Model Y får drag. /
Vad räknar man med för räckviddsradie på varje cirkel? Jag tycker det ser väldigt kort ut om Model 3 ska runt 50 mil i räckvidd.
Det ser ut att vara knappt 20 mil?
Vad räknar man med för räckviddsradie på varje cirkel? Jag tycker det ser väldigt kort ut om Model 3 ska runt 50 mil i räckvidd.
Den laddar sjukt långsamt på slutet, tror ingen orkar vänta 2 timmar på att den laddar fullt
Den laddar sjukt långsamt på slutet, tror ingen orkar vänta 2 timmar på att den laddar fullt
Va? Nu misstolkade du nog vad jag skrev om? Jag pratade om täckningskartan som "fth" postat. Men det låter som att du pratar nåt om laddning?
Ja, täckningskartan är bara avsedd att ge ett hum om aktuell status, cirklarna har som du säger c:a 200km radie.
I praktiken är det dock en ganska bra siffra för snabbast möjliga långresa, då kan du ladda inom optimalt intervall hela tiden.
Täckningskartor är inte helt trivialt för laddning, jag har diskuterat det i tråden tidigare, samt fört en diskussion med Bo (ABRP), men jag har ingen bra lösning ännu.
Jag tror dock att den här kartan ger en ganska bra approximation för aktuell täckning för optimal "långresehastighet" för Model 3.
Ja, täckningskartan är bara avsedd att ge ett hum om aktuell status, cirklarna har som du säger c:a 200km radie.
I praktiken är det dock en ganska bra siffra för snabbast möjliga långresa, då kan du ladda inom optimalt intervall hela tiden.
Täckningskartor är inte helt trivialt för laddning, jag har diskuterat det i tråden tidigare, samt fört en diskussion med Bo (ABRP), men jag har ingen bra lösning ännu.
Jag tror dock att den här kartan ger en ganska bra approximation för aktuell täckning för optimal "långresehastighet" för Model 3.
/fth
P.S. om du vill göra en mer specifik beräkning så är förstås ABRP lysande, men det gissar jag att du vet redan?
Det här är bara ett sätt att visualisera utbyggnaden, skulle man använda 500km radie så skulle hela Europa i princip vara täckt med en handfull stationer, det skulle dock inte vara så praktiskt användbart för långresor.
Va? Nu misstolkade du nog vad jag skrev om? Jag pratade om täckningskartan som "fth" postat. Men det låter som att du pratar nåt om laddning?
Nej jag förstod dig menade bara att en täcknings karta baserat på att man laddar fullt, inte ger en så verklig bild
20 mil är väl rimligt om man tänker att man ska kunna åka tillbaka också på samma laddning och vill ha lite spelrum, t.ex. för att man inte vill ladda över 90%.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Svängde förbi Enköping. Fortfarande ingen förändring här. Som lök på laxen är kontakten på 1B trasig. Tippar på att de kommer smälla upp nya stolpar med CCS på de förberedda fundamenten.
2025 YLRAWD | 40-årskris Satin Ultramarine Violet | White | Skyfol PPF | FSD 2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | White | XPEL Stealth | FSD 2017 X90D | Midnight Silver | White | XPEL Stealth | FSD
Det är förstås större nytta att rapportera in ställen där de varit och "uppgraderat" men här kommer ändå en rapport uppifrån landet. Inga CCS 2 kontakter vare sig i Umeå, Örnsköldsvik eller Sundsvall idag (ej heller Skellefteå enl tidigare inlägg).
Tyvärr hann jag inte leta efter Storumans nya snart? invigda SuC när jag passerade i söndags.