Hyra Tesla?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

bjornsyse
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 mar 2017 16:33

Hyra Tesla?

Inlägg av bjornsyse »

Hej

Vet någon om det finns det några av hyrbolagen som erbjuder Tesla, gärna model X till uthyrning? Jag ska ner till Tyskland i mars i 3 dar, och jämför lite olika mer klimatvänliga sätt att ta mig dit.

Hälsningar

- Björn
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Jeppe_E »

Kolla med Sixt.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Bjorn N »

Perpetum om du är i Göttebörgstrakten (endast MS såvitt jag vet), annars är det nog som redan sagts Sixt som är bästa chansen att hitta en.

/En annan Björn
bjornsyse
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 mar 2017 16:33

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av bjornsyse »

Tack, kollade med dom. Perpeteum rapporterade 1675 kr/dygn för Models S, 90D, och Sixt har jag inte fått svar av än.
Användarvisningsbild
Palmen
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 17 apr 2014 10:23
Ort: Stockholm

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Palmen »

Avis på Arlanda har Model S.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av oscfor »

Dyker vår trea upp i tid finns det en X90D att hyra.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Bjorn N »

Sist jag kollade så var ju Perpetum de enda med någorlunda humana priser. Sixt tog 2500/dygn för en 60D för något år sedan t.ex.

Jag har bara fått hyra 70D av Perpetum förut, men de kanske har bytt upp sig.

Kollade prislistan nu, och veckopriset är ju rätt ok om man ska på roadtrip i europa. (9495). 20 papp för en månad är ju rätt ok det också, om man tar en lång roadtrip! :-)

http://www.perpetum.se/sites/perpetum.s ... 9____0.pdf
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Bjelke »

Bjorn N skrev:
Sist jag kollade så var ju Perpetum de enda med någorlunda humana priser. Sixt tog 2500/dygn för en 60D för något år sedan t.ex.

Jag har bara fått hyra 70D av Perpetum förut, men de kanske har bytt upp sig.

Kollade prislistan nu, och veckopriset är ju rätt ok om man ska på roadtrip i europa. (9495). 20 papp för en månad är ju rätt ok det också, om man tar en lång roadtrip! :-)

http://www.perpetum.se/sites/perpetum.s ... 9____0.pdf
20 tusen är bra, jag betalar ca 12-13 tusen per månad för mina bilar bara för leasing + försäkring...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
danielalmestal
Inlägg: 39
Blev medlem: 01 okt 2017 12:15

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av danielalmestal »

Jag hyrde från perpetum i maj 2017 och då hade de precis fått in en model S 90D som jag körde göteborg-legoland och tillbaka. så de har nog inte bara 70D om de inte sålt den bilen. de var väldig trevliga när vi hyrde så slå de en signal och se om 90:an är ledig.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5991
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Remuz »

20k för att hyra låter billigt. Jag betalar 21k för min X
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av mahulkp »

Bjorn N skrev:
Sist jag kollade så var ju Perpetum de enda med någorlunda humana priser. Sixt tog 2500/dygn för en 60D för något år sedan t.ex.

Jag har bara fått hyra 70D av Perpetum förut, men de kanske har bytt upp sig.

Kollade prislistan nu, och veckopriset är ju rätt ok om man ska på roadtrip i europa. (9495). 20 papp för en månad är ju rätt ok det också, om man tar en lång roadtrip! :-)

http://www.perpetum.se/sites/perpetum.s ... 9____0.pdf
De hyr tyvärr inte ut den längre perioder än en vecka.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Bjorn N »

mahulkp skrev:
De hyr tyvärr inte ut den längre perioder än en vecka.
Jo de gör de nog, annars skulle det inte finnas en rad med "30 dagar" i prislistan. Sen vet jag att deras Teslor är väldigt uppbokade så vid ett givet tillfälle kanske det inte går. För ett par år sedan tror jag inte det fanns något 30-dagarspris i listan, (då kostade 7 dagar runt 8000 tror jag). Då fick man alltså ingen rabatt för längre tider än en vecka, (extra dygn var dyrare då än nu också har jag för mig) dock var det inte något problem att boka fler än 7 dygn då heller.
Alibotify
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 jan 2018 20:10

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Alibotify »

Nu har ju Mars redan varit men jag roadtrippade i Europa med en 70D från Perpetum förra året finns en tråd om det också då jag frågade forumet nästan samma sak som dig :D . Hade den i 3 veckor för 21.000kr och deras 90D var upptagen därav 70D.

AVIS fick man inte åka utanför skandinavien för deras försäkring. Ingen av alla gånger jag fyllt i deras Tesla-formulär har de hört av sig utan man får kontakta dem igen.
SIXT är lite dissiga mot Tesla(iaf i Stockholm) och ville inte fixa nån bil samt att de inte skulle ta in nån för uthyrning. Ologisk sökning på hemsidan också.
gomore.se har ett par Model S och Model X men iaf då var det billigare hos Perpetum för ett par veckor. Hos GoMore köper man till utlandskörning.

Hertz hade inga planer på Tesla även att de har Teslor i andra länder.
Moveabout har en Tesla i Kalmar om man vil korttidshyra där nere, kräver dock medlemskap för typ 120kr i månaden också. Heller inga planer på fler Teslor.

Sen kollade jag med några till som jag inte kommer ihåg nu, kanske kan hjälpa någon i framtiden 8-)
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av AndreasF »

Jag står då utan vettig bil (läs: Tesla) på vår redan inplanerade Roadtrip under två veckor i juli. Detta då jag bokade av min första beställning för att vänta på en MS Raven.
Dock, att åka till Kroatien i något annat än en Tesla känns... sådär. Så jag är intresserad av att hyra en MS eller MX under två veckor.
Perpetum har inga lediga och heller inte Sixt (om jag använder deras hemsida rätt).
Några förslag hur jag skall göra? Jag bor i Göteborg.
Abstinensen efter en Tesla är närmast outhärdlig.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
Jonathanerik_77
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 06 nov 2017 10:56
Ort: Nybro

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av Jonathanerik_77 »

Move about:s Teslahyra i Kalmar ligger på 1995/helg + 124 kr i månadsavgift. Det går dock att säga upp medlemskapet efter en månad om man inte kommer ha användning av det längre. Teslan används dock som tjänstebil under vardagar så då går det inte att hyra den.
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Hyra Tesla?

Inlägg av swegarm »

Mabi vid Gullbergsvass har model S
Skriv svar