AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Smutt »

Men den behövs ju inte. Och då får man den stora glädjen av att ha sparat 55000kr
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Jeppe_E »

Smutt skrev:
Men den behövs ju inte. Och då får man den stora glädjen av att ha sparat 55000kr
Det är ju högst personligt. Kan tänka mig att den är grymt bekväm att ha i kötrafik.I princip varje morgon när jag kör till jobbet så får jag bromsa och koppla in farthållaren flertalet gånger. Det hade varit skönt att slippa det. I-lands problem, jag vet. Men det är många funktioner som bilköpare efterfrågar som är just I-landsproblem.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11883
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av HelectriC »

Jeppe_E skrev:
HelectriC skrev:
chaffis75 skrev:
Jeppe_E skrev:
chaffis75 skrev:
Då ska jag inte provköra än, har provat en s tidigare den hade inte heller ap.. Ska jag eventuellt betala 55000 för en ap så måste jag prova innan.

Sen helt ärligt så är jag redan övertygad om att bilen är fantastisk att köra, de är andra saker som gör att jag tvekar.
Problemet är ju att om du inte väljer AP så får du bara konstantfarthållare á la 2010.
Jo de är lite pinsamt att de är allt man får som standard i en bil för över en halv miljon.
Det är väl ganska få dyra bilar man får adaptiv farthållare som standard? Mest de billiga bilarna som skickar med det på köpet. Inte standard varken på Tesla (ingen modell), Ipace, eTron.
Mjo, det som är "problemet" är ju att den adaptiva farthållaren kostar 55000kr. Det är det ingen annan tillverkare som tar. Tesla borde erbjuda denna funktionen för 10.000kr typ. Det borde vara en smal sak för dem att styra det via mjukvaran.
Tja, det är väl mer ärligt än att du är tvungen att välja massa grejer för att överhuvudtaget få välja till adaptiv farthållare. Ska du ha det till eTron, så måste du upp en hel utrustningsbivå till proline som är 69 000 dyrare än standard. Ska du ha det till Ipace måste du välja minst SE som är 85 000kr dyrare än standardversionen. Så jag vet inte om jag tycker Tesla är så farliga när det gäller prissättningen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Jeppe_E »

HelectriC skrev:

Tja, det är väl mer ärligt än att du är tvungen att välja massa grejer för att överhuvudtaget få välja till adaptiv farthållare. Ska du ha det till eTron, så måste du upp en hel utrustningsbivå till proline som är 69 000 dyrare än standard. Ska du ha det till Ipace måste du välja minst SE som är 85 000kr dyrare än standardversionen. Så jag vet inte om jag tycker Tesla är så farliga när det gäller prissättningen.

Sedär ja. Personligen har jag inget problem med det, eftersom jag skulle inte kunna tänka mig att köpa en tesla utan AP :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Breeze »

Pontus skrev:
Det vore intressant att veta av anledningen att webbläsaren nu är skitkass, 9 av 10 gånger kommer aldrig den sida upp som man skriver in.
Type-o? :?
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av gellerstam »

HelectriC skrev:
Jeppe_E skrev:
HelectriC skrev:
chaffis75 skrev:
Jeppe_E skrev:

Problemet är ju att om du inte väljer AP så får du bara konstantfarthållare á la 2010.
Jo de är lite pinsamt att de är allt man får som standard i en bil för över en halv miljon.
Det är väl ganska få dyra bilar man får adaptiv farthållare som standard? Mest de billiga bilarna som skickar med det på köpet. Inte standard varken på Tesla (ingen modell), Ipace, eTron.
Mjo, det som är "problemet" är ju att den adaptiva farthållaren kostar 55000kr. Det är det ingen annan tillverkare som tar. Tesla borde erbjuda denna funktionen för 10.000kr typ. Det borde vara en smal sak för dem att styra det via mjukvaran.
Tja, det är väl mer ärligt än att du är tvungen att välja massa grejer för att överhuvudtaget få välja till adaptiv farthållare. Ska du ha det till eTron, så måste du upp en hel utrustningsbivå till proline som är 69 000 dyrare än standard. Ska du ha det till Ipace måste du välja minst SE som är 85 000kr dyrare än standardversionen. Så jag vet inte om jag tycker Tesla är så farliga när det gäller prissättningen.

Jag kan välja till Adaptivfarthållarepaketet med lite mer än bara farthållare i för ca 20kkr till bas e-tron? Men det kanske inte går i Norge? Men det funkar inte i Kombo med värme i ratten :-( ?!?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av TeslaTissel »

HelectriC skrev:
Jeppe_E skrev:
HelectriC skrev:
chaffis75 skrev:
Sen helt ärligt så är jag redan övertygad om att bilen är fantastisk att köra, de är andra saker som gör att jag tvekar.
Problemet är ju att om du inte väljer AP så får du bara konstantfarthållare á la 2010.
Jo de är lite pinsamt att de är allt man får som standard i en bil för över en halv miljon.
Det är väl ganska få dyra bilar man får adaptiv farthållare som standard? Mest de billiga bilarna som skickar med det på köpet. Inte standard varken på Tesla (ingen modell), Ipace, eTron.
Mjo, det som är "problemet" är ju att den adaptiva farthållaren kostar 55000kr. Det är det ingen annan tillverkare som tar. Tesla borde erbjuda denna funktionen för 10.000kr typ. Det borde vara en smal sak för dem att styra det via mjukvaran.[/quote]

Tja, det är väl mer ärligt än att du är tvungen att välja massa grejer för att överhuvudtaget få välja till adaptiv farthållare. Ska du ha det till eTron, så måste du upp en hel utrustningsbivå till proline som är 69 000 dyrare än standard. Ska du ha det till Ipace måste du välja minst SE som är 85 000kr dyrare än standardversionen. Så jag vet inte om jag tycker Tesla är så farliga när det gäller prissättningen.[/quote]



Hoppsan. JAg jämförde aldrig pris vs konkurrerade system. Där ser man.
Bra jag valde AP till sist!

:D
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av helix »

Intressant tråd på reddit som kan vara en ytterligare indikation på att bilar producerade i januari har nya hårdvaran för Autopilot och att 3:or i Europa får denna från början :)

Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

helix skrev:
Intressant tråd på reddit som kan vara en ytterligare indikation på att bilar producerade i januari har nya hårdvaran för Autopilot och att 3:or i Europa får denna från början :)


Men dom första bilarna som kommer till Europa är ju väl tillverkade förra året? För dom hade ju nästan 10 000 bilar över eftersom försäljningen blev så mycket mindre än dom planerat för i USA.

Sen om du ska ha tillgång till 3.0, så måste du köpa till FSD, annars kommer du inte få ut något av det :)
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av ippii »

Liibo skrev:
helix skrev:
Intressant tråd på reddit som kan vara en ytterligare indikation på att bilar producerade i januari har nya hårdvaran för Autopilot och att 3:or i Europa får denna från början :)


Men dom första bilarna som kommer till Europa är ju väl tillverkade förra året? För dom hade ju nästan 10 000 bilar över eftersom försäljningen blev så mycket mindre än dom planerat för i USA.

Sen om du ska ha tillgång till 3.0, så måste du köpa till FSD, annars kommer du inte få ut något av det :)
Jag tror inte de tog USA-bilar med USA-VIN och gjorde om till Europa-bilar. De som går till Europa är garanterat byggda för Europa. Är andra skillnader så som laddport, säten och mer?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Jeppe_E »

Liibo skrev:
helix skrev:
Intressant tråd på reddit som kan vara en ytterligare indikation på att bilar producerade i januari har nya hårdvaran för Autopilot och att 3:or i Europa får denna från början :)


Men dom första bilarna som kommer till Europa är ju väl tillverkade förra året? För dom hade ju nästan 10 000 bilar över eftersom försäljningen blev så mycket mindre än dom planerat för i USA.

Sen om du ska ha tillgång till 3.0, så måste du köpa till FSD, annars kommer du inte få ut något av det :)
Nja, jag tror ju inte att Tesla skeppar tillbaka de bilarna till fabriken och byter ut laddporten på dem. Betydligt effektivare att sälja dem i USA. Dessutom tyder siffrorna på att det var 14k bilar som de hade om man jämför tillverkade vs sålda.

Även om du köper FSD så har du ingen nytta av det förens Tesla trycker ut funktionaliteten via en OTA. Det lär inte hända än på ett tag, eftersom det inte är regulatoriskt godkänt. Vi har väl inte ens fått navigering med autopilot i Europa än?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

Jeppe_E skrev:
Liibo skrev:
helix skrev:
Intressant tråd på reddit som kan vara en ytterligare indikation på att bilar producerade i januari har nya hårdvaran för Autopilot och att 3:or i Europa får denna från början :)


Men dom första bilarna som kommer till Europa är ju väl tillverkade förra året? För dom hade ju nästan 10 000 bilar över eftersom försäljningen blev så mycket mindre än dom planerat för i USA.

Sen om du ska ha tillgång till 3.0, så måste du köpa till FSD, annars kommer du inte få ut något av det :)
Nja, jag tror ju inte att Tesla skeppar tillbaka de bilarna till fabriken och byter ut laddporten på dem. Betydligt effektivare att sälja dem i USA. Dessutom tyder siffrorna på att det var 14k bilar som de hade om man jämför tillverkade vs sålda.

Även om du köper FSD så har du ingen nytta av det förens Tesla trycker ut funktionaliteten via en OTA. Det lär inte hända än på ett tag, eftersom det inte är regulatoriskt godkänt. Vi har väl inte ens fått navigering med autopilot i Europa än?
Fullt FSD är väldigt långt bort. Men har svårt att tro att Tesla låter kunder betala för 33 000 för en sak, och så får dom inte ens 1 procent användning av det innan FSD är fullt fungerande.

Har ju tagits upp en utökad summon sak tex, samt att om du har FSD så kommer du kunna använda autopilot 3.0, vilket du inte kommer kunna använda utan även om du har hårdvaran.

Så det är inte svart eller vitt bara, utan dom kommer ju inte sätta på full FSD från ena dagen till andra.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Jeppe_E »

Liibo skrev:

Fullt FSD är väldigt långt bort. Men har svårt att tro att Tesla låter kunder betala för 33 000 för en sak, och så får dom inte ens 1 procent användning av det innan FSD är fullt fungerande.

Har ju tagits upp en utökad summon sak tex, samt att om du har FSD så kommer du kunna använda autopilot 3.0, vilket du inte kommer kunna använda utan även om du har hårdvaran.

Så det är inte svart eller vitt bara, utan dom kommer ju inte sätta på full FSD från ena dagen till andra.
Uhm? Det var ju precis det som Tesla gjorde tidigare. Där kunde man välja till FSD som option. Med det tillägget att det skulle aktiveras vid ett senare tillfälle. Det har ju varit debatt om detta i USA, där kunder betalt för något som de nu inte kan få, på t.ex. AP1? och AP2-bilar. Det var ju därför som Tesla tog bort det från tillvalen, så nog har Tesla låtit kunderna betala för det.

Återigen, det är en snåskog i och med det regulatoriska godkännandet. Tesla har ju inte ens lyckats få igenom NAP i Europa än. FSD är en helt annan utmaning och även om de kan ta det stegvis så tror jag att det ligger långt bort. Vi pratar kanske till och med AP4.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

Jeppe_E skrev:
Liibo skrev:

Fullt FSD är väldigt långt bort. Men har svårt att tro att Tesla låter kunder betala för 33 000 för en sak, och så får dom inte ens 1 procent användning av det innan FSD är fullt fungerande.

Har ju tagits upp en utökad summon sak tex, samt att om du har FSD så kommer du kunna använda autopilot 3.0, vilket du inte kommer kunna använda utan även om du har hårdvaran.

Så det är inte svart eller vitt bara, utan dom kommer ju inte sätta på full FSD från ena dagen till andra.
Uhm? Det var ju precis det som Tesla gjorde tidigare. Där kunde man välja till FSD som option. Med det tillägget att det skulle aktiveras vid ett senare tillfälle. Det har ju varit debatt om detta i USA, där kunder betalt för något som de nu inte kan få, på t.ex. AP1? och AP2-bilar. Det var ju därför som Tesla tog bort det från tillvalen, så nog har Tesla låtit kunderna betala för det.

Återigen, det är en snåskog i och med det regulatoriska godkännandet. Tesla har ju inte ens lyckats få igenom NAP i Europa än. FSD är en helt annan utmaning och även om de kan ta det stegvis så tror jag att det ligger långt bort. Vi pratar kanske till och med AP4.

Nej dom tog bort det från konfigen, för att det skapade för mycket förvirring. Folk förstod inte skillnade mellan autopilot och FSD, och därför tog dom bort det.

Vet att du är en den största motståndaren till FSD på detta forum, men är det för att du har en tesla med Ap1 eller något annat? ;)

Ap1, har väl aldrig varit prat om att dom kan få FSD, eftersom dom inte har den hårdvaran installerad?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Jeppe_E »

Liibo skrev:
Jeppe_E skrev:
Liibo skrev:

Fullt FSD är väldigt långt bort. Men har svårt att tro att Tesla låter kunder betala för 33 000 för en sak, och så får dom inte ens 1 procent användning av det innan FSD är fullt fungerande.

Har ju tagits upp en utökad summon sak tex, samt att om du har FSD så kommer du kunna använda autopilot 3.0, vilket du inte kommer kunna använda utan även om du har hårdvaran.

Så det är inte svart eller vitt bara, utan dom kommer ju inte sätta på full FSD från ena dagen till andra.
Uhm? Det var ju precis det som Tesla gjorde tidigare. Där kunde man välja till FSD som option. Med det tillägget att det skulle aktiveras vid ett senare tillfälle. Det har ju varit debatt om detta i USA, där kunder betalt för något som de nu inte kan få, på t.ex. AP1? och AP2-bilar. Det var ju därför som Tesla tog bort det från tillvalen, så nog har Tesla låtit kunderna betala för det.

Återigen, det är en snåskog i och med det regulatoriska godkännandet. Tesla har ju inte ens lyckats få igenom NAP i Europa än. FSD är en helt annan utmaning och även om de kan ta det stegvis så tror jag att det ligger långt bort. Vi pratar kanske till och med AP4.

Nej dom tog bort det från konfigen, för att det skapade för mycket förvirring. Folk förstod inte skillnade mellan autopilot och FSD, och därför tog dom bort det.

Vet att du är en den största motståndaren till FSD på detta forum, men är det för att du har en tesla med Ap1 eller något annat? ;)

Ap1, har väl aldrig varit prat om att dom kan få FSD, eftersom dom inte har den hårdvaran installerad?
Ja, det var ju svepskälet ja, sanningen var ju mer att kunderna betalade för något som Tesla inte med säkerhet kunde leverera.

Nu blandar du nog ihop mig med någon annan. Jag är inte motståndare till varken Tesla, AP eller FSD. Men jag tycker (likt många andra) att det är vanskligt att betala för en funktionalitet som bygger på en massa antagande och som
varken är färdigutvecklad eller regulatoriskt godkända. Tvärtom så ser jag AP och FSD som en del av bilen som gör den speciell. Den dagen som Tesla erbjuder FSD så skulle jag kunna tänka mig att köpa till den funktionaliteten. Inte tidigare.

AP1 satte jag ju ett frågetecken efter, eftersom jag inte vet om FSD erbjöds till dessa bilar. Men till AP2 gjorde det. Men nu visar det ju sig att det inte går att få FSD till dessa utan att byta ut/lägga till hårdvara.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

Återigen, det är en snåskog i och med det regulatoriska godkännandet. Tesla har ju inte ens lyckats få igenom NAP i Europa än. FSD är en helt annan utmaning och även om de kan ta det stegvis så tror jag att det ligger långt bort. Vi pratar kanske till och med AP4.[/quote]


Nej dom tog bort det från konfigen, för att det skapade för mycket förvirring. Folk förstod inte skillnade mellan autopilot och FSD, och därför tog dom bort det.

Vet att du är en den största motståndaren till FSD på detta forum, men är det för att du har en tesla med Ap1 eller något annat? ;)

Ap1, har väl aldrig varit prat om att dom kan få FSD, eftersom dom inte har den hårdvaran installerad?[/quote]

Ja, det var ju svepskälet ja, sanningen var ju mer att kunderna betalade för något som Tesla inte med säkerhet kunde leverera.

Nu blandar du nog ihop mig med någon annan. Jag är inte motståndare till varken Tesla, AP eller FSD. Men jag tycker (likt många andra) att det är vanskligt att betala för en funktionalitet som bygger på en massa antagande och som
varken är färdigutvecklad eller regulatoriskt godkända. Tvärtom så ser jag AP och FSD som en del av bilen som gör den speciell. Den dagen som Tesla erbjuder FSD så skulle jag kunna tänka mig att köpa till den funktionaliteten. Inte tidigare.

AP1 satte jag ju ett frågetecken efter, eftersom jag inte vet om FSD erbjöds till dessa bilar. Men till AP2 gjorde det. Men nu visar det ju sig att det inte går att få FSD till dessa utan att byta ut/lägga till hårdvara.[/quote]


Ok :)

Vilken tesla och årsmodell har du nu?
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av dbar »

Är ju ändå så att även om man inte har nytta av nya AP-datorn dag ett. Så är det inget som säger att man inte får det i framtiden, även om man inte köper FSD, eller om FSD ens kommer inom bilens livslängd.

Kan mycket väl komma funktionalitet i EAP som drar nytta av eller kräver AP3.0-hårdvaran.
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1566
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Klintan »

eap.PNG
Ingen autopilot på Model 3? What? På provkörningen skyllde de på att autopiloten inte var kalibrerad. Bilen är ju byggd för att köras med EAP, hoppas det här löser sig snart!
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av andersjo »

Klintan skrev:
Ingen autopilot på Model 3? What? På provkörningen skyllde de på att autopiloten inte var kalibrerad. Bilen är ju byggd för att köras med EAP, hoppas det här löser sig snart!
Det twitter-kontot har jag blockerat sedan tidigare, minns inte varför, men troligen är han en shorter som skrivit dumheter förr.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
strejf
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 03 sep 2016 22:56
Ort: Örnsköldsvik

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av strejf »

andersjo skrev:
Klintan skrev:
Ingen autopilot på Model 3? What? På provkörningen skyllde de på att autopiloten inte var kalibrerad. Bilen är ju byggd för att köras med EAP, hoppas det här löser sig snart!
Det twitter-kontot har jag blockerat sedan tidigare, minns inte varför, men troligen är han en shorter som skrivit dumheter förr.
Ja han hatar Tesla i alla fall, skriver bara negativt om dem.
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

Jeppe_e.
Vilken tesla har du och vilken årsmodell?
Användarvisningsbild
Filip
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 02 jan 2019 21:45

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Filip »

Klintan skrev:
eap.PNG
Ingen autopilot på Model 3? What? På provkörningen skyllde de på att autopiloten inte var kalibrerad. Bilen är ju byggd för att köras med EAP, hoppas det här löser sig snart!
Man hoppas ju att det är AP 3.0 i Europeiska M3. Om jag gissar lite så skulle det ju kunna vara så att de jobbar med att justera mjukvaran till AP 3.0 och att det är därför den inte är aktiverad. Är det samma dator för AP i M3 som i S & X? I såfall skulle ju EAP i M3 fungera lika bra i Europa som S & X gör?

Missar jag något? ;)
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Jeppe_E »

Liibo skrev:
Jeppe_e.
Vilken tesla har du och vilken årsmodell?
Jag äger ingen Tesla, men jag förstår inte vad det har med saken att göra? :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

Jeppe_E skrev:
Liibo skrev:
Jeppe_e.
Vilken tesla har du och vilken årsmodell?
Jag äger ingen Tesla, men jag förstår inte vad det har med saken att göra? :)
För att detta är ett tesla forum som heter Tesla?

Du uttalar dig väldigt mycket om saker med tesla som folk skriver, och det ska vara si eller så, men så äger du eller har inte ens beställt en tesla? Det blir liksom väldigt fel där!

Man skulle kunna tro på dina kommentarer att du ägt en tesla hela ditt liv. Är en annan sak att läsa sig till om Tesla än att faktiskt äga en tesla och på så sätt kunna dela med sig av sina erfarenheter. Det är lite detta forum är till för.

Inte att det ska sitta massa personer som vill ha en tesla, men som istället försöker hitta fel på saker runt tesla för att dom själva vill ha en!
Skriv svar