Ja, först ska alla gratis-Roadsters levereras...bylund skrev:Viss skillnad i upprampningen av Roadstern mot Model 3 ser jag i min kristallkula.

Moderator: Redaktion
Ja, först ska alla gratis-Roadsters levereras...bylund skrev:Viss skillnad i upprampningen av Roadstern mot Model 3 ser jag i min kristallkula.
hmm, betalar man den asap eller borde man vänta på att man fått ett datum från dom? trist att ligga ute med pengar om de skjuter på leveranserna.fuske skrev:
Jag har fått slutfaktura som ska vara betald 7 dagar innan leverans. Inget samtal från Tesla om leveransdatum. Det enda samtalet från Tesla var det med frågan om finansiering och vinterdäck.
Lite så känns det just nu, men jag litar på att de som en fin gest tillverkar en bil förberedd för dragkrok åt mig som plåster på såretSR-71-BlackBird skrev:Ja, att man köpt 3 Teslor tidigare, den första 2014, reserverade fysiskt i butik den 31/3-16 har man tydligen inte mycket för.
ring dom och fråga, de gjorde jag (om vinterdäck och så) när ja ändå ringde i ett annat ärende och då rasade det till.SR-71-BlackBird skrev:Ja, att man köpt 3 Teslor tidigare, den första 2014, reserverade fysiskt i butik den 31/3-16 har man tydligen inte mycket för.
Eller att dom bjuder på AP.Johnalm skrev:Lite så känns det just nu, men jag litar på att de som en fin gest tillverkar en bil förberedd för dragkrok åt mig som plåster på såretSR-71-BlackBird skrev:Ja, att man köpt 3 Teslor tidigare, den första 2014, reserverade fysiskt i butik den 31/3-16 har man tydligen inte mycket för.
Hehe, fasen. Men finns motsatsen? Ska betala med DNB finansiering/leasing, men har fått faktura?Liibo skrev:Nej för jag betalar kontant utan finansiering och jag har ej fått vin nummer
Men det får väl ändå anses som ok en fredagskväll?dbar skrev:Jag kör med med annat leasing bolag.
Resverade dag 1, beställde 10:e Dec. Det ända VIN jag sett till idag är från vinkylen.
I allra högsta grad, delade en "vardagsflaska" champagne (35cl) med frugan när dottern somnat. Under tiden fick denna Reisling lufta av sig lite. PS. Förlåt i förväg om denna tråden spårar lite nu, men står ändå VIN i titeln.themax skrev:Men det får väl ändå anses som ok en fredagskväll?dbar skrev:Jag kör med med annat leasing bolag.
Resverade dag 1, beställde 10:e Dec. Det ända VIN jag sett till idag är från vinkylen.
Ikväll dök slutfakturan plötsligt upp på webbsidan, med ett nytt VIN: 5YJ3E7EB4KF216XXXandersjo skrev:1. Reservationsdatum: 2016-03-31
2. Teslaägare: Nej
3. Beställningsdatum: 2018-12-06
4. AWD / Performance: AWD
5. Färg: Röd
6. Hjul: 18"
7. Klädsel: Svart
8. Leveransort: Stockholm
9. Förväntat leveransdatum: ???
10. VIN: 5YJ3E7EB0KF200XXX
11. Övrigt: 18" Nokian odubbade
VIN-numret visar modellår, inte när bilen är byggd. Mitt VIN säger modellår 2019.SR-71-BlackBird skrev:För er som fått vin, har ni kontrolerat när bilen är byggd?
Tesla har i alla fall tidigare rullat över modellår i chassinumret vid årsskifte. De har ändå inte några årsmodeller, de gör löpande förändringar.fuske skrev:VIN-numret visar modellår, inte när bilen är byggd. Mitt VIN säger modellår 2019.SR-71-BlackBird skrev:För er som fått vin, har ni kontrolerat när bilen är byggd?
https://teslatap.com/vin-decoder/
Sen så kan helt säkert Tesla själva berätta mer utifrån VIN-numret. Jag vet inte om nån Teslasida där man kan kolla det utan att ringa, och Tesla har annat att göra nu än att svara på mina onödiga frågor