Detta låter som det jag upplevde för några månader sedan. Felet var en jordning! Åtgärdades med en säkrare anslutning.Schelin skrev:Helt sjukt åkte och handlade på vägen tillbaka funkade den. Vad kan det vara, inte funkat på en vecka? Tvättade bilen funkade ändå inte, så vattenpöl eller regn låter inte troligt. Ser tre alternativ 1. Tempratur 2. Tesla skickat ut någon fix 3. Skakat igång på dessa ojämna isvägar
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Cruise not available.
Moderator: Redaktion
Re: Cruise not available.
Model S P85D,
Låter troligt men när jag ringde Tesla så sa de att något blockera sensorn. Sa de samma till dig? För när jag frågade kan de vara ett kabel fel fick jag svaret: Nej jag säger ju att något blockerar sensorn. Men den jag pratade kanske inte hade koll på läget.Foluke skrev:Detta låter som det jag upplevde för några månader sedan. Felet var en jordning! Åtgärdades med en säkrare anslutning.Schelin skrev:Helt sjukt åkte och handlade på vägen tillbaka funkade den. Vad kan det vara, inte funkat på en vecka? Tvättade bilen funkade ändå inte, så vattenpöl eller regn låter inte troligt. Ser tre alternativ 1. Tempratur 2. Tesla skickat ut någon fix 3. Skakat igång på dessa ojämna isvägar
S75D sep 2016
S75D dec 2018
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Ja kanske kan komma fukt emellan radarn och fronten som fryser ganska fort. Vet inte hur den sitter men gissar att den sitter limmad mot fronten.jeppe_sthlm skrev:Jag har också haft bilen i varmgarage på jobbet under minst 3 arbetsdagar. Men - det här var första gången jag körde mer än kanske 5-6km i plusgrader. Kanske blivit nåt fukt i nån sensor, som sedan fryst på så fort man kommit ut i minusgrader samt att bilen behöver rulla en bit för att justera sig.
Såg ett klipp, där en Dansk kille fått ett par löv på radarn. Han tog bort dem, men utan effekt. Först när han åkt en bit dagen efter hoppade det igång
S75D sep 2016
S75D dec 2018