Hej på er!
Vi håller på att utveckla en produkt till Tesla (HUD) som projiceras på framrutan (inga skärmar på instrumentbrädan etc).
Är såklart en smakfråga, men jag anser att en Tesla Model 3 behöver en HUD för att vara komplett. Fungerar såklart i alla Teslabilar (enbart Teslabilar) men eftersom model x och model s har ganska bra med info och skärmar redan så kan det bli mycket - men det bestämmer användaren själv såklart.
Denna HUD använder inte telefonen eller någon slags "extra" skärm som placeras på instrumentbrädan, utan består endast av en liten enhet som monteras i Teslan. Ingenting kopplas in i bilen (ej via OBD-kontakter eller liknande, enbart ström).
Dock så har vi lite olika möjligheter här.
Vi kan utveckla en HUD som kan projiceras på hela framrutan och man kan då välja var hastighet, webbläsare etc ska befinna sig.
Då finns även möjligheten att göra mindre paket med enbart projicering i vänstra hörnet, mitten, eller högra hörnet.
Min önskan från er är då att ni ska rösta på vilket paket ni tycker skulle passa bra både prismässigt och storleksmässigt för detta system.
Priserna kommer såklart att ändras med tiden men det är vad vi utgår ifrån. Kan ev bli helt andra priser i slutändan.
Vi har designat ett system som är helt öppet för användaren så att det ska vara lätt att bygga en egen HUD och använda alla slags olika variabler och tillägg.
Vi vill just nu vara lite "hemliga" kring hur saker och ting ser ut och fungerar men det kommer att "luckras" upp med tiden. Anledningen till att jag lägger upp detta är för att vi planerar att tillverka en begränsad upplaga och det är en viktigt del att veta ungefär vad andra Teslaägare har för åsikter kring att kunna projicera på hela rutan eftersom det kommer att kosta oss mer att utveckla ett sådant system.
Lite bildillustration och film för att visa upp konceptet

Youtube video (Proof of concept)