Vilken underbar semesterbil Tesla Model S är!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Vilken underbar semesterbil Tesla Model S är!

Inlägg av Nicklas »

Nu har vi så kommit hem från vår Europaresa... 11 länder, 30 dagar, 1000 mil 8-)

Helt underbart!
Route.jpg
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Re: Vilken underbar semesterbil Tesla Model S är!

Inlägg av +46 »

+1
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

+1
sitter just nu och laddar i amsterdam. körde knappt 90 mil igår, och allt har funkat kanon.
dom behover bygga ut med fler laddare här. 3e gangen jag är här, och fullt varje gang.
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Bara att hålla med!
Körde med fru och två barn 800 mil under 4 veckor nu i juli. Typ samma rutt men ned till norra Spanien istället för Italien. Gick fint både på Autobahn med farter >180 och att åka över Gross Glockner där elmotorns vridmoment är härlig i de kurviga uppförsbackarna :D

Inte heller några problem med laddning, slapp själv köa någonstans men det var några tillfällen då andra som kom efter fick stå en stund.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Håller med trots att jag inte åkt riktigt lika långt. En bonus är att man följer hastigheten på skyltarna väldigt mycket vid långresor. Fartradar på. Blir väldig relaxed resa med några extra stop vilket är skönt det med. Hade nog aldrig tagit bilen på långresor innan model S...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Verkligen helt rätt sommar att välja att lämna landet. Hade jag fått göra om sommaren 2015 hade jag också åkt iväg 4 veckor med bilen... Kul att höra att ni var så nöjda!
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Glenn
Teslaägare

Inlägg av Glenn »

Körde en lite kortare resa än vi brukar i år, Stockholm - Cochem Moseldalen. Men det är bara att hålla med, en fantastisk semesterbil! Hamnade mitt i Teslaracet till Amsterdam och fick köa ett par ggr. Tom fullt i Köge. Tom att köa var trevligt, inga sura miner någonstans, bara trevliga möten. Hade 3 cyklar på taket fick ladda till minst 90 för att ta mig fram i någorlunda hastighet. På slätterna i Danmark, Södra Sverige och Norra Tyskland märktes motvinden extra tydligt med cyklar på taket. Efter 12000 km körning så är min snittförbrukning 278 Wh/km! 6000 med cyklar på, vill ha dragkrok nu! Måste vara en ren vinst för Tesla också, får köra ganska fort för att få upp en sådan förbrukning. Inte för att det är svårt :D. Måste också nämna lägenheten i Mosel som vi hyrde via Booking.com, superläge i Moseldalen, plats för 6 personer, egen uteplats, grill och inte minst, ladda bilen via 240V 13A. Kostade 2,30/kWh (baserat på min uppgivna laddmängd) vilket är deras pris på el. Ni behöver dock en 20m extra kabel om ni inte vill försöka er på bergsklättringen upp till huset och då behövs en 5 m extra kabel. Nedan utsikten från huset.
image.jpg
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Körde bara runt i Danmark, men kan ändå instämma rubriken.
- Lätt att stuva packning. Hatthyllan på plats och tom även de dagar vår vuxne son mötte upp och vi var 5 i bilen.
- Vilsam körning med Cruisen som håller avstånd.
- Bra drag vid omkörningar när det behövs.

Inga problem vid supercharger. Väldigt lite "spilltid" vid laddning. Den kombinerades i regel med mat och bilen var klar före oss.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Skriv svar