Körde en lite kortare resa än vi brukar i år, Stockholm - Cochem Moseldalen. Men det är bara att hålla med, en fantastisk semesterbil! Hamnade mitt i Teslaracet till Amsterdam och fick köa ett par ggr. Tom fullt i Köge. Tom att köa var trevligt, inga sura miner någonstans, bara trevliga möten. Hade 3 cyklar på taket fick ladda till minst 90 för att ta mig fram i någorlunda hastighet. På slätterna i Danmark, Södra Sverige och Norra Tyskland märktes motvinden extra tydligt med cyklar på taket. Efter 12000 km körning så är min snittförbrukning 278 Wh/km! 6000 med cyklar på, vill ha dragkrok nu! Måste vara en ren vinst för Tesla också, får köra ganska fort för att få upp en sådan förbrukning. Inte för att det är svårt

. Måste också nämna lägenheten i Mosel som vi hyrde via Booking.com, superläge i Moseldalen, plats för 6 personer, egen uteplats, grill och inte minst, ladda bilen via 240V 13A. Kostade 2,30/kWh (baserat på min uppgivna laddmängd) vilket är deras pris på el. Ni behöver dock en 20m extra kabel om ni inte vill försöka er på bergsklättringen upp till huset och då behövs en 5 m extra kabel. Nedan utsikten från huset.