Absolut. Saltvatten är inget man vill ha på en bil.
Säg det till Trafikverket.
Jo, det var ju just det. Men då är det ju någon som räknat fram att samhällskostnaden för att inte sprida salt/saltlake på vägarna uppväger kostnaden för den enskilde individen. Eller mer, vi skiter i att era bilar rostar sönder, vägarna måste vara mindre osäkra att köra på. Sen att det finns de som kör som idioter i trafiken spelar liksom inte så stor roll.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.
Beror nog på var de står på båten gissar jag.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Borde snarare ha att göra med hur långt de ska transporteras på lastbil efter att de har åkt båt. Alla bilar står väl inomhus på båten?
Inga av bilarna som åkte lastbil från Belgien till Sverige verkade ju ha det, och det är ju ”ganska” långt...
Bilarna står ju ”inomhus” på båten, men det finns garanterat utsatta platser. Det är ju inte som en passagerarfärja där det finns värme och allt är tillslutet.
Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.
Beror nog på var de står på båten gissar jag.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Nä, det skulle skapa totalkaos om man från fabriken skulle hålla reda på var och hur bilen ska transporteras och s3dan plasta den efter det.
Jag gissar mer på att det är olika linjer eller slutstationer i monteringen som avgör. Eller, hemska tanke, att det beror på om fet var Mike eller Bill som gjorde packningen av bilen.
Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.
Beror nog på var de står på båten gissar jag.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Nä, det skulle skapa totalkaos om man från fabriken skulle hålla reda på var och hur bilen ska transporteras och s3dan plasta den efter det.
Jag gissar mer på att det är olika linjer eller slutstationer i monteringen som avgör. Eller, hemska tanke, att det beror på om fet var Mike eller Bill som gjorde packningen av bilen.
Vad får dig att tro att det är fabriken som plastar?
Vad får dig att tro att det är fabriken som plastar?
Vem skulle annars göra det? Någon ramdom gubbe på parkeringen eller kanske skepparen eller lastbilschafören? Nej, om det ska vara någon mening så måste ju plasten på medan bilen är ren och fräsch i fabriken.
Är det ingen som fått sin ännu? Eller är de så lyriska att de glömt berätta för oss? Det var ju bilder på de i Malmö och vid InfraCity...
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Dom lär få hålla på några dagar enbart med rekond av lacken... plus allt det andra "vanliga" innan dom kan levereras...
Tro mig, det är stenskott på flera bilar och att fixa det på en helt ny bil är inte helt enkelt.
Jag skulle inte vilja ha en helt ny bil fraktad på det sättet.
Det spelar roll, men helst ska ingen behöva straffas med döden för att man gör en miss i trafiken, oavsett om det är dåre eller direktör.
Känns som ett lite märkligt angreppssätt, att utforma något som är anpassat efter 1% av bilförarna
Är det märkligt att man vill minimera antalet döda och svårt skadade i trafiken, eller vad menar du?
Sen vill jag påminna om att det finns andra trafikanter än bilförare. Av 325 omkomna i trafiken 2018 var 116 oskyddade (cykel-, moped-, skoter-, mc-förare och gående).
Kan vi hålla oss till ämnet? Uppskattar att följa båtarnas och levereransernas progress. Inte så mycket att läsa åsikter om något så allvarligt som dödligheten i trafiken. Tack!
Nästa båt ska väl anlända idag?? Hoppas på uppdateringen om bilarna ombord
Google translatar man den Belgiska källan kanske det inte är någon negativ påverkan för oss i alla fall.
Due to the great demand for Tesla's Model 3 in Europe, which will be imported via Zeebrugge, the final completion of the electric car will temporarily no longer be carried out in the port but by Tesla itself. That is what Flows writes, the news website specialized in freight transport. From a good source Belga hears that the national strike has contributed to that decision on Wednesday in Belgium.
Great news last week. Tesla had opted for Zeebrugge as the European import hub. International Car Operators (ICO) would take care of the handling of electric cars in the port. ICO hired one hundred temporary employees for the Tesla's finish. Topman Elon Musk himself went to Zeebrugge to attend.
But according to Flows, Musk's visit was not without obligation. He would have decided to speed up the delivery process because of the high demand. That is why he wants to temporarily skip the step of finalizing ICO. The vehicles would still arrive at ICO, but move more quickly to the delivery centers, where they might receive final treatment from Tesla's own people. The contract for berthing the ships and a limited inspection at ICO would not be an issue. A large part of the 100 temporary workers were told on Thursday that they should not work anymore.
Extra delay
The website learned from a good source that Wednesday's national strike contributed to Tesla's decision. The strike day caused extra delays in the delivery of the Teslas. "The strike day did not help", it sounds from that source.
Due to the strike, in protest against the limited increase in the wage margin by 0.8 percent, the port in Zeebrugge was largely lame.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26