Jag har nu kört genom halva England, och inte sett en enda tesla. det blev lite kontrast jämfört med Amsterdam.
Någon som vet hur många som är sålda i England?
Någon som har koll på england
Moderator: Redaktion
Re: Någon som har koll på enland
Lite drygt 200 per kvartal verkar det som:Martinen skrev:Jag har nu kört genom halva England, och inte sett en enda tesla. det blev lite kontrast jämfört med Amsterdam.
Någon som vet hur många som är sålda i England?
http://www.teslamotorsclub.com/showwiki ... el+S+sales
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Någon som har koll på enland
Mindre än Sverige...Svenssons skrev:Lite drygt 200 per kvartal verkar det som
Har precis varit i Skottland en vecka. Antal Teslor: 0
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Re: Någon som har koll på england
Var där, mest runt London i en knapp vecka, och såg bara en annan Tesla ladda i Reading, och några på servicecentret i Crawley. En sak som jag tror de skulle kunna göra för att öka försäljningen vore att erbjuda högerstyrda testkörningsbilar. På en testkörning ska man inte behöva lägga halva energin på att fundera på hur stor bilen är på den ovana sidan... Deras testbilar var NL-reggade P85D.
Bara en sådan sak som att man slipper trängselskatt i London med elbil borde göra att fler köpte tycker jag.
Bara en sådan sak som att man slipper trängselskatt i London med elbil borde göra att fler köpte tycker jag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS