Hyrbil i några månader?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

chaffis75
elbilist

Hyrbil i några månader?

Inlägg av chaffis75 »

Hej

Vi har ett litet problem. Nu i april ska vi lämna tillbaka vår Nissan leaf som vi har på leasing men den där tesla som vi vill ha finns ju inte än.
Jag skulle vilja hålla ut lite till och satsa på en midrange eller annan billigare variant av modell 3 som Elon har nämnt. Jag funderar då på om de finns några firmor som hyr ut bilar säg 2-5 månader eller vad nu behovet kan tänkas vara.

Bilen kan vara en enkel äldre småbil och ja de får nog drivas av något fossilt bränsle för annars lär de bli väldigt dyrt. Ja målet är att de ska vara så billigt de kan men utan överraskningar i kostnaderna.

Någon som känner till någon sådan tjänst/företag som ni kan rekommendera?

Jo jag känner till hur elons tidplaner fungerar men är redo att ta de risken.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare

Re: Hyrbil i några månader?

Inlägg av beef »

Kontakta Kristoffer på Sixt Leasing, www.sixtleasing.se - de har lite olika lösningar.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare

Inlägg av macksie »

Rent a wreck kanske?
MYP
X90d
Verdi

Inlägg av Verdi »

macksie skrev:
Rent a wreck kanske?

Jag tycker Rent a Wreck är för dyra till vad man får. Har de ens långtidshyra till bra pris? Hos de vanliga Sixt, Mabi osv kan man hyra en hyfsad kärra för runt 7 tusen i månaden. Eller kunde för några år sen. :)
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

Håll koll efter erbjudanden, Volvo hade nyligen ett på XC40, Avis brukar få in Audibilar som de kör långtidshyra (minilease) på till bra pris (vi hyrde en A6 inkl allt för 5500:- i månaden, ingen bindningstid).

Både BMW och Audi har hjälp mig med lånebil om man väntar på leverans, BMW gjorde det dock när min bil blev försenad några månader, men har även fått låna bil vid behov men då är det snarare veckor på sin höjd. Lånar en Audi A4 nu till slutet av April då vår bil kommer. Känns dock inte som om Tesla har den möjligheten.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Är det inte bättre att lägga pengarna på en LR än hyra? Om du sparar 90000kr på att vänta men lägger 24000kr på bilhyra så känns det som en dålig affär.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Verdi

Inlägg av Verdi »

Smutt skrev:
Är det inte bättre att lägga pengarna på en LR än hyra? Om du sparar 90000kr på att vänta men lägger 24000kr på bilhyra så känns det som en dålig affär.
Njae. Beror på hur man ser på det. Hans Model 3 kommer ha en månadskostnad som kanske överstiger den för hyrbilen så på sätt och vis tjänar han på att hyra om han kan hitta ett bra erbjudande. :lol:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag skulle bara köpt en trettitusenkronorsbil på blocket. Funkar i några månader och kan sedan sälja den för lika mycket.
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

TiborBlomhall skrev:
Jag skulle bara köpt en trettitusenkronorsbil på blocket. Funkar i några månader och kan sedan sälja den för lika mycket.
Har funderat på den lösningen också men jag vill ha ett problem fritt ägande under denna korta tid..
Rent a wreck ville ha typ 4300-4800 per månad I ett par exempel hon gav till mig. Då var de billiga små bilar så ja de är ganska dyra kan jag känna.

Får kolla några av de andra förslagen här.

Att köpa en LR känns för dyrt men jag får såklart räkna lite på de.. Ja köpa elbil är svårt idag om man har begränsad budget :(
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

TiborBlomhall skrev:
Köp på kvd, sälj på blocket. Så bilhandlarna gör. :)
Kan tom bli vinst på några månader.

Jag köpte en Volvo på kvd för 154, sålde 1 1/2 år senare på blocket för 144(och kunde nog fått mer om jag haft tid/tålamod, såldes på ett dygn).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Hammar

Inlägg av Hammar »

Du får ju en ny Datja Duster för 100 000. Frågan är vad du kan sälja den för efter ett par månader.
Skriv svar