Fler och fler biltillverkare ger nu ut livscykelanalyser, så man kan jämföra miljöpåverkan.
Väldigt varierande rapporter, från hyfsade till värdelösa.
Exempel:
Renault
FLUENCE and FLUENCE Z.E.
LIFE CYCLE ASSESSMENT
https://group.renault.com/wp-content/up ... v-2011.pdf
https://group.renault.com/en/our-commit ... -analysis/
Toyota Mirai
http://www.gronabilister.se/toyota-mira ... 3de80b4c51
AUDI
https://www.audi.com/content/dam/gbp2/c ... N-2017.pdf
BMW
Environmental Report
BMW i3 BEV
https://www.bmwgroup.com/content/dam/bm ... BMW-i3.pdf
FORD
https://corporate.ford.com/microsites/s ... roach.html
http://www.oecd.org/greengrowth/38761610.pdf
Livs cykelanalys ett krav vid bilköp
Moderator: Redaktion
Livs cykelanalys ett krav vid bilköp
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Livs cykelanalys ett krav vid bilköp
Trodde det var nåt helt annat när jag läste titeln. Särskrivningen är lurig 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14