Hej, har någon fått leverans ännu i Sverige?
Jag blev först lovad leverans den 24/2, sedan ringde någon och sade att jag skulle hämta bilen den 26/2 och denna information kom upp på min sida och när jag ringde idag och frågade så tog de bort den leveransinformationen och sade att de inte visste men att det kan blir senare i veckan.
/Stefan
Leverans Model 3
Moderator: Redaktion
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Leverans Model 3
Kolla helst de andra trådarna innan du lägger upp samma fråga som resten av oss ställer sig.
Jag vet att det här forument är lite annorlunda men det är mitt tips
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 9&start=60
Jag vet att det här forument är lite annorlunda men det är mitt tips

Delivery Hell är här. Hade de fått ordning på allt i tid, så hade de kunnat börjat leverera bilarna till sina ägare. För varje dag som går nu, så växer lagret av bilar och det blir svårare och svårare att få ordning på att matcha ihop bil/ägare/tid. Förlorad kapacitet är alltid förlorad kapacitet. Synd.
Jag ska nog gå in och beställa en Model 3, för den finns förmodligen redan i Sverige?

Jag ska nog gå in och beställa en Model 3, för den finns förmodligen redan i Sverige?

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Varje gång vi fortsätter i en ny tråd blir det åter nya trådar.Jeppe_E skrev:Delivery Hell är här. Hade de fått ordning på allt i tid, så hade de kunnat börjat leverera bilarna till sina ägare. För varje dag som går nu, så växer lagret av bilar och det blir svårare och svårare att få ordning på att matcha ihop bil/ägare/tid. Förlorad kapacitet är alltid förlorad kapacitet. Synd.
Tycker det är trist när ingen respekterar våra försök styra upp innehållet?
Olyckligt men den kommentaren hade ju varit bättre i de två andra vi redan har??
Ber om ursäkt. Jag var inte klar över att "Teslakontot uppdaterat nu....", "inte hämta bilen..." och "De första Model 3 registrerad..." faktiskt handlade om leverans av bilen. Jag skall bli mer noggrann att kolla "off topic" framöver.TeslaTissel skrev:Kolla helst de andra trådarna innan du lägger upp samma fråga som resten av oss ställer sig.
Jag vet att det här forument är lite annorlunda men det är mitt tips![]()
/Stefan
shasselg skrev:Ber om ursäkt. Jag var inte klar över att "Teslakontot uppdaterat nu....", "inte hämta bilen..." och "De första Model 3 registrerad..." faktiskt handlade om leverans av bilen. Jag skall bli mer noggrann att kolla "off topic" framöver.TeslaTissel skrev:Kolla helst de andra trådarna innan du lägger upp samma fråga som resten av oss ställer sig.
Jag vet att det här forument är lite annorlunda men det är mitt tips![]()
/Stefan
Allt är off topic på detta forum

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Det är lite svårt att begära att alla ska ha koll på alla trådar, så jag tycker att det bara att starta en ny om man inte hittar något vettigt att fortsätta på. Inget att be om ursäkt för! Trådar som inte tillför något nytt brukar självdö ändå. Eller spåra ur som denna 

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS