Åkte Trelleborg- Sassnitz och frågade efter laddningsmöjlighet hade ingen 32 handske så jag blev erbjuden 1fas men fick "rött" kollade det var under 220v eftersom jag såg att alla apparater ombord var 220 så kollade igen när vi kunde gå ner till bilen då visade det 220, kan de ha något med huruvida det var land resp. båtens egna ström? Har nu tillverkat en adapter men min fråga är om Teslan är känslig för hur de tre faserna är kopplade för då kan jag skaffa en justerbar handske istället.
En helt annan sak under resan till 10 mil öster Berlin så kunde vi använda Google Map/ Tunein ca 10 % av tiden vad har de för dåliga samarbetspartner egentligen (gjorde återstart av skärmen för säkerhet skull).
Ps! Som vanligt en långresa med 0 kr i driftkostnad!
32 handske till 16.
Moderator: Redaktion
Re: 32 handske till 16.
Båtar har annan spänning än övriga i världen
Först och främst är det 60 Hz
220-230 V en fas
Det kan finnas 3 fas för svart kontakt
Först och främst är det 60 Hz
220-230 V en fas
Det kan finnas 3 fas för svart kontakt
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Re: 32 handske till 16.
Röd 3fas är 440V 60Hz på båtar
(255V fas nolla)
(255V fas nolla)
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Re: 32 handske till 16.
Tackar. Då är frågan törs man ladda på fartyg? Dessutom kvarstår frågan om känslighet hur 3 faserna är kopplade?
Re: 32 handske till 16.
Säker inget problem hur dom är kopplade
Jag har för mej att laddaren är ok till 480V stod någonstans på amerikanska forumet
Då det används ett antal av dom i superchagers USA dom har 3 fas 480V 60Hz
Jag har för mej att laddaren är ok till 480V stod någonstans på amerikanska forumet
Då det används ett antal av dom i superchagers USA dom har 3 fas 480V 60Hz
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 
