Ladda i uppsala
Moderator: Redaktion
Re: Ladda i uppsala
ICA Maxi i Gnista har 7 ladduttag varav 2 är på 22 kW. Ikea har också ett par uttag på 22 kW. Resten tror jag är mest vanliga uttag på 13 A, t.ex i vissa parkeringshus i centrum.
Nya området i västra Gränby har några uttag som jag tror är 3,2 kW men jag vet inte om de är gratis.
Nya området i västra Gränby har några uttag som jag tror är 3,2 kW men jag vet inte om de är gratis.
Ikea har uppgraderat sin laddare. 32 amp. Bild från när jag laddade där för någon dag sedan. Dubbelladdare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Bor du i Uppsala laddar du smidigast hemma. Installera röd trefas i garaget! Besöker du Uppsala är informationen ovan bra. Notera att du behöver typ 2 kabeln för Ikea och ICA Maxi mm. Du har superchargers i Gävle, infracity, Arbog beroende på vilket håll du reser åt.
Kommmer nog att sätta upp3fas men bor i brf så jag bestäämer inte själv.
Så innan det är klart är jag beroende av allmäna ladddare. Tack för info.
Har beställt en typ 2 laddare. Då kan jag ladda på Ikea eller hur?
Yepp. Den vänstra parkeringsplasten testade jag och tog en bild. Vet inte om både grejjar 32 amp
Finns även två platser nere vid stadshuset. Inte testat dem själv.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Om du menar typ 2 kabeln, så är svaret ja.EES skrev:Kommmer nog att sätta upp3fas men bor i brf så jag bestäämer inte själv.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Båda ger 22 kW d.v.s. 32 A, och har nog gjort det i närmare ett år, innan dess var det 16A 11 kW som gällde.hybris skrev:Yepp. Den vänstra parkeringsplasten testade jag och tog en bild. Vet inte om både grejjar 32 amp
Observera dock att det är parkeringsförbud mellan 05-09 (tror jag) i garaget/under varuhuset. Jag fick P-böter där en gång när jag hade morgonmöte och således parkerade före 09:00.
16 A enfas korsningen S:t Olofsgatan/Sysslomansgatan. Funkar bra men inte så snabbt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Finns ju Chademeo vid MCDonalds vid fyrmackskorsningen. (Ganlea E4an). Om man nu har det. Antar att det kostar att ladda där...