Limokungen skrev:mati skrev:Självklart. Jag hade inte tagit en Model X även om de hade sänkt priset till hälften av vad en e-tron kostar.
Bortsett från att förmånsvärdet är fortfarande mycket högre för en Model X så är det avståndet till Service Centret och den tveksamma Tesla-kvalitén som är en total deal-breaker för mig. Och nu när Tesla har visat vad de står för och hur de behandlar sina gamla kunder skulle jag aldrig mer köpa en Tesla.
Däremot så är jag rädd att jag måste avbeställa min e-tron eftersom min Model S kommer att vara osäljbar nästa vecka. Jag kanske hittar en lämplig vägg att krascha i. Känns som ett väldigt lockande alternativ just nu.
Kan bara hålla med, att tesla fullständigt pissar på oss tesla ägare med den prisdumpningen!
Vet inte heller hur jag ska få min S100 såld tills e tron kommer.
Nej det är ju inte så snyggt skött. Lider med er.
Jag valde dock att försöka vända det till min fördel och beställde precis en Model S P100DL. Får se om det funkar. Tror inte jag riskerar så himla mycket iaf. I värsta fall får jag lämna tillbaka den inom ett dygn. Isf får jag väl glädja mig åt att jag åsamkar Tesla lite skada tillbaka. Ska hälsa från dig mati isf.