Får aldrig SMS..?
Moderator: Redaktion
Får aldrig SMS..?
Jag får mail från Tesla, de ringde även i januari om V-däck osv. Men, jag får aldrig några sms om något.. Eftersom de verkar skicka ut SMS in för leverans så blir man ju orolig att man missar sin tidsslot..
- Ni som fått SMS, hur har ni angivit telefonnummer på teslakontot..?
Mvh,
Johan
- Ni som fått SMS, hur har ni angivit telefonnummer på teslakontot..?
Mvh,
Johan
Re: Får aldrig SMS..?
Jag har inte heller fått ett enda sms av Tesla.
Väntar tålmodigt på leverans.
Nä nu ljög jag! Börjar bli kraftigt otålig nu!
Har angett mitt nummer internationellt, ändrade för typ en vecka sen men fortfarande inga sms.
Dvs. 4670xxxxxx

Har angett mitt nummer internationellt, ändrade för typ en vecka sen men fortfarande inga sms.
Dvs. 4670xxxxxx
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag ringde service här om dagen, de ville lägga in mitt telefonnummer och adress som de tydligen inte hade. Trots att jag både köpt en bil av dem, varit i kontakt med service tidigare samt fått SMS och samtal från dem. Så de kan nog mycket väl sakna ditt nummer.
Fast om man ser sitt tlfnummer på sitt konto måste dom väl också göra det. Rimligtvis.OfarligTesla skrev:Jag ringde service här om dagen, de ville lägga in mitt telefonnummer och adress som de tydligen inte hade. Trots att jag både köpt en bil av dem, varit i kontakt med service tidigare samt fått SMS och samtal från dem. Så de kan nog mycket väl sakna ditt nummer.
Av någon outgrundlig anledning så tog Tesla ”alternativ” kontakt som primär kontakt för Model3 beställning när dem gjorde exporten av datan. Innan jag fixade det så fick frun sms och samtal och jag vet att andra har haft samma problem.
Fått sms om uppdatering till FSD men inget om leverans, ju fler jag läser som får det desto mer sitter jag på nålar och undrar varför inget händer...
Ingen faktura på My Tesla heller.....

Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Om det hjälper något så kan jag meddela att du inte är ensam.tompet skrev:Fått sms om uppdatering till FSD men inget om leverans, ju fler jag läser som får det desto mer sitter jag på nålar och undrar varför inget händer...Ingen faktura på My Tesla heller.....
Jag har mitt nummer registrerat utan 46 om jag kollar kontaktinfon hos Tesla. Alltså bara 070xxxxxx, och jag får SMS. Senast om att jag uppgraderades till FSD. SMSet kommer från ett vanligt mobilnummer.ippodrome skrev:Jag har inte heller fått ett enda sms av Tesla.
Dvs. 4670xxxxxx
Jag har dock inte hört något om vinterdäck...
Har mitt nummer utan +46Adrenity skrev:Jag har mitt nummer registrerat utan 46 om jag kollar kontaktinfon hos Tesla. Alltså bara 070xxxxxx, och jag får SMS. Senast om att jag uppgraderades till FSD. SMSet kommer från ett vanligt mobilnummer.ippodrome skrev:Jag har inte heller fått ett enda sms av Tesla.
Dvs. 4670xxxxxx
Jag har dock inte hört något om vinterdäck...
Fick ett mail i torsdags att de ville jag skulle fylla i ett formulär om vinterdäck.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Jag har samma grej. Frun får alla mejl och SMS. Nåja, vi får något i alla fall så jag klagar inte.kangru skrev:Av någon outgrundlig anledning så tog Tesla ”alternativ” kontakt som primär kontakt för Model3 beställning när dem gjorde exporten av datan. Innan jag fixade det så fick frun sms och samtal och jag vet att andra har haft samma problem.

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jag kanske skulle ta och lägga in sambons tlf och mail, infon kanske börjar regna in då...bjelkeman skrev:Jag har samma grej. Frun får alla mejl och SMS. Nåja, vi får något i alla fall så jag klagar inte.kangru skrev:Av någon outgrundlig anledning så tog Tesla ”alternativ” kontakt som primär kontakt för Model3 beställning när dem gjorde exporten av datan. Innan jag fixade det så fick frun sms och samtal och jag vet att andra har haft samma problem.

Om jag förstod rätt så har man gjort en export för ett tag sedan och sen använder man de exporterade uppgifterna och uppdaterar dessa manuellt.