Får aldrig SMS..?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jomo
Teslaägare

Får aldrig SMS..?

Inlägg av jomo »

Jag får mail från Tesla, de ringde även i januari om V-däck osv. Men, jag får aldrig några sms om något.. Eftersom de verkar skicka ut SMS in för leverans så blir man ju orolig att man missar sin tidsslot..

- Ni som fått SMS, hur har ni angivit telefonnummer på teslakontot..?

Mvh,
Johan
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare

Re: Får aldrig SMS..?

Inlägg av ippodrome »

Jag har inte heller fått ett enda sms av Tesla.
Väntar tålmodigt på leverans.
Nä nu ljög jag! Börjar bli kraftigt otålig nu!

Har angett mitt nummer internationellt, ändrade för typ en vecka sen men fortfarande inga sms.
Dvs. 4670xxxxxx
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Jag ringde service här om dagen, de ville lägga in mitt telefonnummer och adress som de tydligen inte hade. Trots att jag både köpt en bil av dem, varit i kontakt med service tidigare samt fått SMS och samtal från dem. Så de kan nog mycket väl sakna ditt nummer.
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare

Inlägg av ippodrome »

OfarligTesla skrev:
Jag ringde service här om dagen, de ville lägga in mitt telefonnummer och adress som de tydligen inte hade. Trots att jag både köpt en bil av dem, varit i kontakt med service tidigare samt fått SMS och samtal från dem. Så de kan nog mycket väl sakna ditt nummer.
Fast om man ser sitt tlfnummer på sitt konto måste dom väl också göra det. Rimligtvis.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Av någon outgrundlig anledning så tog Tesla ”alternativ” kontakt som primär kontakt för Model3 beställning när dem gjorde exporten av datan. Innan jag fixade det så fick frun sms och samtal och jag vet att andra har haft samma problem.
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare

Inlägg av tompet »

Fått sms om uppdatering till FSD men inget om leverans, ju fler jag läser som får det desto mer sitter jag på nålar och undrar varför inget händer... :shock: Ingen faktura på My Tesla heller.....
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare

Inlägg av richdub »

tompet skrev:
Fått sms om uppdatering till FSD men inget om leverans, ju fler jag läser som får det desto mer sitter jag på nålar och undrar varför inget händer... :shock: Ingen faktura på My Tesla heller.....
Om det hjälper något så kan jag meddela att du inte är ensam.
Användarvisningsbild
Adrenity
Teslaägare

Inlägg av Adrenity »

ippodrome skrev:
Nä nu ljög jag! Börjar bli kraftigt otålig nu! Bild

Har angett mitt nummer internationellt, ändrade för typ en vecka sen men fortfarande inga sms.
Dvs. 4670xxxxxx
Jag har mitt nummer registrerat utan 46 om jag kollar kontaktinfon hos Tesla. Alltså bara 070xxxxxx, och jag får SMS. Senast om att jag uppgraderades till FSD. SMSet kommer från ett vanligt mobilnummer.

Jag har dock inte hört något om vinterdäck...
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Adrenity skrev:
ippodrome skrev:
Nä nu ljög jag! Börjar bli kraftigt otålig nu! Bild

Dvs. 4670xxxxxx
Jag har mitt nummer registrerat utan 46 om jag kollar kontaktinfon hos Tesla. Alltså bara 070xxxxxx, och jag får SMS. Senast om att jag uppgraderades till FSD. SMSet kommer från ett vanligt mobilnummer.

Jag har dock inte hört något om vinterdäck...
Har mitt nummer utan +46

Fick ett mail i torsdags att de ville jag skulle fylla i ett formulär om vinterdäck.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

kangru skrev:
Av någon outgrundlig anledning så tog Tesla ”alternativ” kontakt som primär kontakt för Model3 beställning när dem gjorde exporten av datan. Innan jag fixade det så fick frun sms och samtal och jag vet att andra har haft samma problem.
Jag har samma grej. Frun får alla mejl och SMS. Nåja, vi får något i alla fall så jag klagar inte. :D
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare

Inlägg av ippodrome »

bjelkeman skrev:
kangru skrev:
Jag har samma grej. Frun får alla mejl och SMS. Nåja, vi får något i alla fall så jag klagar inte. :D
Jag kanske skulle ta och lägga in sambons tlf och mail, infon kanske börjar regna in då...
BildBild
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Om jag förstod rätt så har man gjort en export för ett tag sedan och sen använder man de exporterade uppgifterna och uppdaterar dessa manuellt.
Skriv svar