Världens snabbaste?
Moderator: Redaktion
Världens snabbaste?
Läste någonstans att det påstods att Tesla Model S Performance är världens snabbaste serieproducerade bil på 1/4 mile. Det stämmer väl inte. Eller...? 

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Världens snabbaste?
Världens snabbaste serieproducerade familjebil kanske?
Definitivt världens snabbaste serieproducerade 7-sitsiga bil iaf. Min gamla Renault Grand Scenic behövde dagar på sig på 1/4 mile
Definitivt världens snabbaste serieproducerade 7-sitsiga bil iaf. Min gamla Renault Grand Scenic behövde dagar på sig på 1/4 mile

OK, skit samma, jag tycker att den med råge infriar mina förväntningar och är extremt nöjd oavsett.TiborBlomhall skrev:Världens snabbaste serieproducerade familjebil kanske?

den är tillräckligt snabb 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Vad klarade roadstern på strippen?Kalle skrev:De stemmer inte heller, roadstern va serie tilverkad och snabbare
hoppas de bygger en ny roadster... denna gång 100% Tesla design 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- lator
- Teslaägare
Har sett siffror på mellan 12,7 och 13,3 sek. Slutfart ca 105 miles per hour.Rich-hard skrev:Vad klarade roadstern på strippen?Kalle skrev:De stemmer inte heller, roadstern va serie tilverkad och snabbare
Model S Performance verkar klara det på 12,3 till 12,6 sek. Alltså klart snabbare.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.