Har inte fått nån kul info av tesla på länge, har jag sånt oflyt att jag måste vänta ännu en båt innan jag blir tilldelad en bil?

När kommer nästa båt?
Moderator: Redaktion
Sitter i samma båt som du och undrar samma sak.ippodrome skrev:Är det någon som fått VIN efter det att CSCC Europe ankommit till Europa?
Har inte fått nån kul info av tesla på länge, har jag sånt oflyt att jag måste vänta ännu en båt innan jag blir tilldelad en bil?
När kommer nästa båt?
Känslan är att jag inte alls sitter i båten, snarare fått gå plankan och ligger och guppar mitt i oceanen...Marcus88 skrev:Sitter i samma båt som du och undrar samma sak.ippodrome skrev:Är det någon som fått VIN efter det att CSCC Europe ankommit till Europa?
När kommer nästa båt?
Nästa är Glovis Courage.
Finns lista med båtar här: https://www.buildingtesla.com/compare/S ... Pier%2080/
Såg du om någon av bilarna var blå med 19"?leiflodde skrev:Möte precis 2 st trailer i Malmöhamn med M3.
Vet ej om de kommit med båt eller med vanlig färja på trailer.
Ska du också ha en blå med 19"!? Har du fått VIN än? Pratat med tesla två gånger denna veckan, men inget VIN å dom kunde inte äns garantera att bilen är på väg. Bestälde 31/3-16 men tycks inte spela någon som hälst roll!PatrikS skrev:Såg du om någon av bilarna var blå med 19"?leiflodde skrev:Möte precis 2 st trailer i Malmöhamn med M3.
Jag fick VIN igår (på en av de två kreditfakturorna). Reserverade 31/3 -16 och beställde den 5/12 -18. Svart med vit inredning, AP och 19".StoffeT skrev:Ska du också ha en blå med 19"!? Har du fått VIN än? Pratat med tesla två gånger denna veckan, men inget VIN å dom kunde inte äns garantera att bilen är på väg. Bestälde 31/3-16 men tycks inte spela någon som hälst roll!PatrikS skrev:Såg du om någon av bilarna var blå med 19"?leiflodde skrev:Möte precis 2 st trailer i Malmöhamn med M3.
Ja, pratade med dom idag och jag har gjort allt som krävs på min sida, de kunde inte garantera något men han trodde att bilen var i sverige eller på väg in just nu.StoffeT skrev:Ska du också ha en blå med 19"!? Har du fått VIN än? Pratat med tesla två gånger denna veckan, men inget VIN å dom kunde inte äns garantera att bilen är på väg. Bestälde 31/3-16 men tycks inte spela någon som hälst roll!PatrikS skrev:Såg du om någon av bilarna var blå med 19"?leiflodde skrev:Möte precis 2 st trailer i Malmöhamn med M3.
Är ju ytterligare två båtar på väg över Atlanten så hoppas verkligen att min är med på någon utav dom.PatrikS skrev:Ja, pratade med dom idag och jag har gjort allt som krävs på min sida, de kunde inte garantera något men han trodde att bilen var i sverige eller på väg in just nu.StoffeT skrev:Ska du också ha en blå med 19"!? Har du fått VIN än? Pratat med tesla två gånger denna veckan, men inget VIN å dom kunde inte äns garantera att bilen är på väg. Bestälde 31/3-16 men tycks inte spela någon som hälst roll!PatrikS skrev:Såg du om någon av bilarna var blå med 19"?leiflodde skrev:Möte precis 2 st trailer i Malmöhamn med M3.
VIN ville de inte ge men sa att det fanns ett.
Jag stod i kö 31/3 och lade beställning 6/12 precis som många andra.
Min konfig är blå med vit klädsel och 19"
Viking Adventure blev nästa båt att lägga till vid pir 80, oväntat, Glovis Countess ligger fortfarande kvar på ankringsplatsen några kilometer söder om pir 80.AndreasA skrev:Violet Ace går tilll Kina.
Nästa båt ser ut att bli Glovis Countess, men det känns som låg sannolikhet att hon skulle hinna leverera bilar till oss innan mars månad är över, kanske hinner hon få ut sin last till Belgien, Nederländerna etc.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... S_COUNTESS
Mycket bra!AndreasA skrev:VIKING ADVENTURE ändrade precis sin AIS till Panama vilket borde innebära att hon anländer till Zeebrugge ca: 2019-03-26
Så om Tesla ska infria löftet att alla som beställde i december ska få leverans i mars och inte har fått VIN än så borde det betyda att våra bilar är ombord på henne.
Vilket ger oss följande datum i Zeebrugge:
Glovis Courage: 2019-03-06
Grand Venus: 2019-03-16
Glovis Star: Gissningsvis 2019-03-19
Viking Adventure: Gissningsvis 2019-03-26
Vilket betyder att Tesla kommer ha tiotusentals bilar i transit vid kvartalsslutet. Nåja, inte hela världen längre nu när Tesla ändå inte kommer gå med vinst det här kvartalet.AndreasA skrev:VIKING ADVENTURE ändrade precis sin AIS till Panama vilket borde innebära att hon anländer till Zeebrugge ca: 2019-03-26
Så om Tesla ska infria löftet att alla som beställde i december ska få leverans i mars och inte har fått VIN än så borde det betyda att våra bilar är ombord på henne.
Jag tror nog att dom kommer att försöka forcera ut en jäkla massa bilar före kvartalsslutet ändå, precis som dom alltid har gjort, oavsett om dom gör vinst eller inte...TiborBlomhall skrev:Vilket betyder att Tesla kommer ha tiotusentals bilar i transit vid kvartalsslutet. Nåja, inte hela världen längre nu när Tesla ändå inte kommer gå med vinst det här kvartalet.AndreasA skrev:VIKING ADVENTURE ändrade precis sin AIS till Panama vilket borde innebära att hon anländer till Zeebrugge ca: 2019-03-26
I och med detta borde det heller inte vara samma tryck på svenska Tesla att leverera ut varenda bil innan slutet av mars.
En av de röda där är min fick jag reda på idag på telefon! Den stod i Malmö och väntade på leverans till Gbgleiflodde skrev:Några till