Dude, Where's My Car?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

fredi

Dude, Where's My Car?

Inlägg av fredi »

Någon mer än jag som beställde 5 december 2018 (och köade 31 mars 2016) som inte har fått någon information alls? Inget VIN, ingen faktura, inget regnummer, inget leveransdatum.

Tesla skyller på att min konfiguration (se signaturen nedan) varit populär bland de som var före mig i kön, men det låter lite väl osannolikt när det rör sig om flera hundra bilar. Jag har inte ens fått besked om leverans i slutet av mars som många har fått. Min bil är alltså inte på någon båt på väg till Europa.
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare

Re: Dude, Where's My Car?

Inlägg av StoffeT »

fredi skrev:
Någon mer än jag som beställde 5 december 2018 (och köade 31 mars 2016) som inte har fått någon information alls? Inget VIN, ingen faktura, inget regnummer, inget leveransdatum.

Tesla skyller på att min konfiguration (se signaturen nedan) varit populär bland de som var före mig i kön, men det låter lite väl osannolikt när det rör sig om flera hundra bilar. Jag har inte ens fått besked om leverans i slutet av mars som många har fått. Min bil är alltså inte på någon båt på väg till Europa.
Tycker det låter helt orimligt! Känns som falsk marknadsföring att reservation gör att du får prioriterad leverans. Att inte Tesla är mer rädd om sina största entusiaster är en gåta.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Någon som fått silver levererad? Kan inte minnas att jag såg några silver ute i Trosta. Å andra sidan var de flesta snövita i måndags...
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Trump and Pence No VIN.jpg
Användarvisningsbild
flindmark
Teslaägare

Inlägg av flindmark »

Fick faktura och VIN för en månad sedan. Registreringsnummer dök upp förra veckan men ännu inget leveransdatum. Såklart omöjligt att nå Tesla för att få mer info. Någon fler som är i samma situation?
M3 LR AWD AP+FSD Black, Vit inredning 18"
Reserverad April 2016, Beställd 11/12, VIN 8 Feb, Reg nr 28 Feb, Levererad 29 Mars
fredi

Inlägg av fredi »

flindmark skrev:
Fick faktura och VIN för en månad sedan. Registreringsnummer dök upp förra veckan men ännu inget leveransdatum. Såklart omöjligt att nå Tesla för att få mer info. Någon fler som är i samma situation?
Ta gärna med spec på din bil och info om när du beställde så att det blir lättare att jämföra.
Första Teslan
Användarvisningsbild
big-olle
Teslaägare

Inlägg av big-olle »

Väntar också på en AWD silver, aero, svart inredning. Inte ett knyst.
Har inget emot att vänta, men jag förväntar mig mer feedback från Tesla. Behöver veta NÄR? OM?
Deras information till oss köpare/reservationshållare SUGER.
Ägare av en Tesla model Y LR, midnight silver metallic, 20 tum fälg
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Med tanke på Teslas något stokastiska informationssystem så är jag inte förvånad.
Jag blev kontaktad av tresla via mail för en tid sedan (januari) och blev lite paff när de frågade om mitt intresse av provkörning av Model S.
Fick dra mig till minnes att jag nog hade skickat in en sådan förfrågan i augusti/september. Så, 4 månaders responstid på en provkörning. När jag nämnde min fråga om inbytespris på min nuvarande bil blev hon lite frågande då hon inte såg någon sådan förfrågan i deras system.

Jodåseruatt....Synd att det funkar så dåligt organisatoriskt, när de har en så pass bra produkt. Eller man kanske skulle säga, vilken tur att de har en så bra produkt. Måste vara oerhört frustrerande att jobba i en sådan organisation.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Cube
Teslaägare

Inlägg av Cube »

Japp, total radiotystnad här också.

Har beställt en grå M3 med 18", i övrigt extra-allt. Utöver Handpenningsfaktura och "Grå marknadpolicy" finns inga dokument på Teslas hemsida. Status står "betala din faktura"....

Har ringt Tesla 2-3 ggr, de vet inget om någonting.
Jag: "My Car?"
Tesla: "Du kan få VIN inom 3s eller inom 3v, vi har ingen aning"
Jag: "Men jag får den innan nyår iaf?"
Tesla: "Vi vet som sagt ingenting"

"bra"....
fredi

Inlägg av fredi »

olarsson skrev:
Någon som fått silver levererad? Kan inte minnas att jag såg några silver ute i Trosta. Å andra sidan var de flesta snövita i måndags...
Silver är alltså mörkgrå. "Midnight Silver" heter den. Har synts på många bilder och filmklipp från p-platser och trailers.
Första Teslan
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare

Inlägg av ephracis »

- LR AWD, EAP, blå, svart interiör, 18" Aero
- Reserverade 2016-04-01
- Bokade 2018-12-10
- Ingen VIN
- Ingen faktura
- Inget leveransdatum

Ringde Tesla igår och André sa typ "Det kan komma VIN när som helst, och det kan gå fort. Andra kunder har ringt in utan VIN och två dagar senare fick de VIN. Vem vet? Du kanske också får snart".

En kollega till mig reserverade ganska nyligen fast en svart. Han får hämta på lördag.

Grumpy cat!
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

fredi skrev:
olarsson skrev:
Silver är alltså mörkgrå. "Midnight Silver" heter den. Har synts på många bilder och filmklipp från p-platser och trailers.
Ah. Såg att du hade silver i din signatur och mindes bilder på silverfärgade prototypbilar. Men har man beställt silver-silver lär man få vänta då ja. :D
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
fredi

Inlägg av fredi »

olarsson skrev:
fredi skrev:
olarsson skrev:
Ah. Såg att du hade silver i din signatur och mindes bilder på silverfärgade prototypbilar. Men har man beställt silver-silver lär man få vänta då ja. :D
Det kanske det som är problemet? Tesla-personalen hittar inte några silverfärgare bilar. Och är jäkligt sura över att ingen beställt grå, för det är fullt av dem på parkeringsplatsen. :shock:
Första Teslan
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

fredi skrev:
olarsson skrev:
fredi skrev:
olarsson skrev:
Det kanske det som är problemet? Tesla-personalen hittar inte några silverfärgare bilar. Och är jäkligt sura över att ingen beställt grå, för det är fullt av dem på parkeringsplatsen. :shock:
:lol:
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Inlägg av dbar »

Reserverade: 1 april -16 (online)
Beställd:e 6:e eller 10 dec -18
Gjorde beställningen den 6:e dec och betalade handpenningen med banköverförelse, men fick inte bekräftelsen från Tesla fören 10:e på att dem tagit emot handpenningen

Såhär har mitt konto sett ut sedan 14:e februari...
2019-03-07 124938.jpg
Är less på hela processen, tålamodet nära slutet. :|
Efter att ha försökt hålla slutet på februari och första veckan i mars öppen för att just kunna ta emot min leverans med kort varsel, har jag nu 3-4 resdagar per vecka inplanerade hela mars ut. Så vet inte riktigt hur jag ska lösa leveransen om den kommer på "fel dag" i veckan. Får kanske skicka en kollega om det går, men vill naturligtvis ta emot bilen själv.

MVH uppgiven blivande Teslaägare...

PS. Sålde gamla bensinare den 1:a mars, så just nu hyr jag en bil i väntan på M3. Detta misstag (av mig) spär på irritationen något ;)
Model 3 LR Vit FSD+AccBoost såld
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare

Inlägg av hehehehe »

Samma sits här. De ringde i mitten på februari och sa att jag skulle bli en av de första att få bilen, fick sen leveransdatum 19/2 som blev inställt. Men hade redan hunnit sälja min bil och betalat. Fick även ett till leveransdatum i februari som också blev inställt i sista stund. Sedan dess helt dött. Så inga pengar och ingen bil kan man sammanfatta situationen just nu. Tålamodet tryter.
fredi

Inlägg av fredi »

hehehehe skrev:
Samma sits här. De ringde i mitten på februari och sa att jag skulle bli en av de första att få bilen, fick sen leveransdatum 19/2 som blev inställt. Men hade redan hunnit sälja min bil och betalat. Fick även ett till leveransdatum i februari som också blev inställt i sista stund. Sedan dess helt dött. Så inga pengar och ingen bil kan man sammanfatta situationen just nu. Tålamodet tryter.
Spec och datum för din del?
Första Teslan
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare

Inlägg av hehehehe »

fredi skrev:
hehehehe skrev:
Spec och datum för din del?
LR, svart, svart, 18 tum. Beställde sista januari utan reservation och har inget emot att inte få bilen nu egentligen. Är mest sur över att de lurade mig sälja min förra bil snabbt (till relativt lågt pris) samt betala Teslan utan att få något nytt datum för leverans. Jag har ju haft ett VIN-nr i en månad snart...
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare

Inlägg av Paul N »

Samma situation här.
Beställde 9 dec , reservation 31 mars 2016
LR AWD - solid svart - Svart inredning - 19 tums - autopilot.
Ingen vet nåt när jag ringer o kollar dock skulle man ”felanmäla” ärendet för t o m dom tycker det låter lite konstigt. Tydligen hade fler av oss fått det svaret.
//P
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare

Inlägg av richdub »

- LR, svart/svart, 19”-däck
- Reserverat aug -16
- Beställt 12 dec -18

Inga uppdateringar här heller. Jag undrar om de hundratals bilarna som står i Trosta redan har kopplats till köpare? Tesla säger att VIN fördelas när bilarna är på båten, men jag är tveksam.
Makman

Inlägg av Makman »

Beställt två stycken 31/3-16 och 6/12-18

LR Röd, vit interiör, EAP
P Vit, vit interiör, EAP

Nada info om leverans elr VIN.

Var ute i trosta igår, de har fullt upp och är trevliga. Fattas dock en spets i att få ut bilarna. Flera hundra stycken bara står. Känns väldigt trögt.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Beställt två stycken som tidigare Teslaägare.

Den ena som nummer tre i kön i Täby den 31/3-16 och 5/12-18

Den andra beställdes den 21/12-18

2 st LR svart, vit interiör, 18"

Ingen info om leverans eller VIN.
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Surt!

Själv är jag i stadiet - Hur var livet innan leverans, kommer inte ihåg - Nu känns det som bilen alltid funnits där. ;)

Men kommer vagt ihåg den irriterande känslan för någon vecka sedan... Men nu är allt förlåtet! :mrgreen:
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare

Inlägg av richdub »

Segelflygaren skrev:
Beställt två stycken som tidigare Teslaägare.

Den ena som nummer tre i kön i Täby den 31/3-16 och 5/12-18

Den andra beställdes den 21/12-18

2 st LR svart, vit interiör, 18"

Ingen info om leverans eller VIN.
Testat att ringa? Du hade väl till och med en upphämtning bokad för några veckor sedan?
fredi

Inlägg av fredi »

TeslaMartin skrev:
Surt!

Själv är jag i stadiet - Hur var livet innan leverans, kommer inte ihåg - Nu känns det som bilen alltid funnits där. ;)

Men kommer vagt ihåg den irriterande känslan för någon vecka sedan... Men nu är allt förlåtet! :mrgreen:
Det känns inte som om detta kommer att gå över för mig... Magin är borta.

Tesla har tappat otroligt mycket för min del när de inte klarade av att fixa fram bilar till oss förstadagsbeställare bland de första. Får se vad jag känner när bilen kommer. Om den nu kommer? Jag pratade med Tesla igen och det är inte sannolikt att jag får den i mars eftersom jag inte tilldelats VIN. Sedan ställs väl produktionen om till att göra de billigare bilarna istället. Och fler saker kan ju såklart gå fel med min beställning.

Pessimist, javisst!
Första Teslan
Skriv svar