Model 3 Standard USA

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Oykkh47

Re: Model 3 Standard USA

Inlägg av Oykkh47 »

Mickep skrev:
Tror inte heller att det ingår något mobilabb. (en anledning kanske att de inte har livetrafikinformation).
Men hoppas att man kan köpa en mobildataabb och stoppa in som i ett simkort i telefonen.
Men är för fm radio (tycker det hör till e bil) även om jag håller med om att den är gammal teknik så fungerar och fyller sin funktion fortfarande. spec om bilen inte är uppkopplad.
Hur kommer SR och SR+ få programvaruppdateringar om den inte är uppkopplad??
Användarvisningsbild
Martey

Inlägg av Martey »

Oykkh47 skrev:
Mickep skrev:
Tror inte heller att det ingår något mobilabb. (en anledning kanske att de inte har livetrafikinformation).
Men hoppas att man kan köpa en mobildataabb och stoppa in som i ett simkort i telefonen.
Men är för fm radio (tycker det hör till e bil) även om jag håller med om att den är gammal teknik så fungerar och fyller sin funktion fortfarande. spec om bilen inte är uppkopplad.
Den är i allra högsta grad uppkopplad. Men den funktionalitet du har tillgång till är begränsad.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Oykkh47

Inlägg av Oykkh47 »

Martey skrev:
Oykkh47 skrev:
Mickep skrev:
Den är i allra högsta grad uppkopplad. Men den funktionalitet du har tillgång till är begränsad.
Förstår hur du menar. Men den begränsningen kan ju säkert Tesla låsa upp om man säljer nya uppdateringar som tex internet läsare samt internet radio
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

Kanske tesla bara skickar program uppdateringenöver mobil nät till SR ibland när de själva anser de riktigt viktigt.. I övrigt kanske är de via wifi man får uppdateringen.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Det var nog så att tidiga versioner av Model 3 inte hade FM, för mjukvaran inte var klar eller nått.
Så jag backar från mitt tidigare uttalande. :)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Min Model 3 LR som jag hämtat ut igår har både FM, DAB och Internetradio.

Model 3 SR kommer säkerligen ha exakt samma datauppkoppling som de dyrare varianterna, Tesla kommer bara begränsa vad du får komma åt och använda.
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

TiborBlomhall skrev:
Min Model 3 LR som jag hämtat ut igår har både FM, DAB och Internetradio.

Model 3 SR kommer säkerligen ha exakt samma datauppkoppling som de dyrare varianterna, Tesla kommer bara begränsa vad du får komma åt och använda.
Grattis!

Det är ju en ganska stor dag när Tesla Club Swedens President nu faktiskt också äntligen har en Tesla!
Eller kommer du att abdikera nu? ;)
Oykkh47

Inlägg av Oykkh47 »

Så borde FM radio fungera i SR och SR plus?? Hoppas man kan köpa upp sig till satelit kartor och trafik info senare..
Mickep

Inlägg av Mickep »

Det hade något internetpaket har jag för mig. Tror att uppdateringar och sådant går när den är nära wifi.
(andra tillverkare har internetabb som man prenummerar på, kanske de ingår i premiumpaketen och man kan köpa till det om man tar SR, SR+). men man tycker man skulle kunna köpa till internetuppkoppling som saknas på SR.Det genererar ju en intäcktström till tesla.
Skriv svar