Vilka betalningssätt ska finnas vid laddning!
Moderator: Redaktion
Vilka betalningssätt ska finnas vid laddning!
Eftersom en omröstning skapades för att ta reda på hur du vill betala för laddning (per minut eller kW). Kan jag inte låta bli att undra hur ni vill att man ska kunna betala för sig. Intressant också för tråden med TCS supercharger.
Re: Vilka betalningssätt ska finnas vid laddning!
Att man inte kan betala med vanliga bankkort på ladstationer förvånar mig faktist, varför ska de va så svårt att genomföra?
Det går i parkeringsautomat. Kan inte vara så svårt att koppla det till plats och laddstation.Kalle skrev:Att man inte kan betala med vanliga bankkort på ladstationer förvånar mig faktist, varför ska de va så svårt att genomföra?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det är nog inte en teknisk fråga utan ett affärs- eller marknadsval. De vill binda upp kunder till sina system och sitt kort. Lite på samma sätt som det var med mackar på 90-talet, jädrans vad man kunde åka och leta efter Hydromackar tex.
Om dom vill binda upp kunder måste dom ha en väldigt bra infrastruktur
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Jag tror snarare att de tror att elbilar är väldigt speciella och kan leva med väldigt speciella betalmetoder, och att trafiken är väldigt lokal.
Jag tror inte att de ens tror på internationell trafik med elbilar, så de har missat att folk på genomresa vill kunna ladda.
Jag tror inte att de ens tror på internationell trafik med elbilar, så de har missat att folk på genomresa vill kunna ladda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kan bara konstatera att Clevers betalningssätt är minst efterfrågat. Samt att enligt omröstningen av Martininen så är betalning per kWh som Clever har populärast.
-
Jag kan inte för mitt liv förstå Fortums och Vattenfalls sätt, dels krångligheten med betalning men sen också att ta betalt per minut. Tänk om fossilbränslemackar skulle göra samma... Ett tips för den som vill göra civil olydnad är att ha en företagstelefon med spärrade betalnummer. Du får igång laddaren, sen när betalning skall ske går det inte

Jag förstår faktiskt betalningen pär minut,KanskeFdLeafagare skrev:Jag kan inte för mitt liv förstå Fortums och Vattenfalls sätt, dels krångligheten med betalning men sen också att ta betalt per minut. Tänk om fossilbränslemackar skulle göra samma... Ett tips för den som vill göra civil olydnad är att ha en företagstelefon med spärrade betalnummer. Du får igång laddaren, sen när betalning skall ske går det inte![]()
Tänk om du kommer till en laddare och behöver putta i 10 mil till, för en tesla görs detta med ca 50kW hela tiden och du gör det på typ 10 min,
Medans en leaf behöver 60 minuter.
Är priset desamma betalar ni lika mycket fast han blockar laddaren bra mycket längre tid.
De är ju laddplatserna som är flaskhalsen, det är att blockera dom som man betalar för,
Pär minut betalning förhindrar åckså att man tvingas vänta på nån outlander som laddar 5kWh medans han är borta och äter 1,5 h
(De har hänt mig när ja skulle ladda)