Vilka betalningssätt ska finnas vid laddning!

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vilka betalningsmetoder tycker du ska kunna användas vid laddning!

Med vanliga bankkort
45
42%
Med ett särskilt medlemskort
0
Inga röster
Med kontanter
0
Inga röster
Med RFID-bricka
1
1%
Med SMS
8
7%
Med en app i telefonen
22
20%
Med parkeringsbiljett (som betalats med kort eller kontanter)
7
6%
Med en fast månadsavgift (Med visering av något slag)
5
5%
Med en engångsavgift (typ Tesla)
13
12%
Ska vara gratis
7
6%

Antal röster: 108

Användarvisningsbild
Elputte

Vilka betalningssätt ska finnas vid laddning!

Inlägg av Elputte »

Eftersom en omröstning skapades för att ta reda på hur du vill betala för laddning (per minut eller kW). Kan jag inte låta bli att undra hur ni vill att man ska kunna betala för sig. Intressant också för tråden med TCS supercharger.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Re: Vilka betalningssätt ska finnas vid laddning!

Inlägg av Kalle »

Att man inte kan betala med vanliga bankkort på ladstationer förvånar mig faktist, varför ska de va så svårt att genomföra?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Kalle skrev:
Att man inte kan betala med vanliga bankkort på ladstationer förvånar mig faktist, varför ska de va så svårt att genomföra?
Det går i parkeringsautomat. Kan inte vara så svårt att koppla det till plats och laddstation.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det är nog inte en teknisk fråga utan ett affärs- eller marknadsval. De vill binda upp kunder till sina system och sitt kort. Lite på samma sätt som det var med mackar på 90-talet, jädrans vad man kunde åka och leta efter Hydromackar tex.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Om dom vill binda upp kunder måste dom ha en väldigt bra infrastruktur
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag tror snarare att de tror att elbilar är väldigt speciella och kan leva med väldigt speciella betalmetoder, och att trafiken är väldigt lokal.
Jag tror inte att de ens tror på internationell trafik med elbilar, så de har missat att folk på genomresa vill kunna ladda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

Kan bara konstatera att Clevers betalningssätt är minst efterfrågat. Samt att enligt omröstningen av Martininen så är betalning per kWh som Clever har populärast.
KanskeFdLeafagare

Inlägg av KanskeFdLeafagare »

Jag kan inte för mitt liv förstå Fortums och Vattenfalls sätt, dels krångligheten med betalning men sen också att ta betalt per minut. Tänk om fossilbränslemackar skulle göra samma... Ett tips för den som vill göra civil olydnad är att ha en företagstelefon med spärrade betalnummer. Du får igång laddaren, sen när betalning skall ske går det inte ;) :lol:
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

KanskeFdLeafagare skrev:
Jag kan inte för mitt liv förstå Fortums och Vattenfalls sätt, dels krångligheten med betalning men sen också att ta betalt per minut. Tänk om fossilbränslemackar skulle göra samma... Ett tips för den som vill göra civil olydnad är att ha en företagstelefon med spärrade betalnummer. Du får igång laddaren, sen när betalning skall ske går det inte ;) :lol:
Jag förstår faktiskt betalningen pär minut,
Tänk om du kommer till en laddare och behöver putta i 10 mil till, för en tesla görs detta med ca 50kW hela tiden och du gör det på typ 10 min,
Medans en leaf behöver 60 minuter.
Är priset desamma betalar ni lika mycket fast han blockar laddaren bra mycket längre tid.

De är ju laddplatserna som är flaskhalsen, det är att blockera dom som man betalar för,

Pär minut betalning förhindrar åckså att man tvingas vänta på nån outlander som laddar 5kWh medans han är borta och äter 1,5 h
(De har hänt mig när ja skulle ladda)
Skriv svar