Uttagen DNB privatfinansierad?
Moderator: Redaktion
- MrStarhouse
- Teslaägare
Nu har jag fått lev datum för min till 15/3
En liten fundering kring detta.
När den är privat finansierad via DNB (inte leasing) så ska ju jag stå som ägare hos TS.
Är dre nån här som hämtat en som är privat finansierad via DNB och som kan verifiera att det är så? Att ni står som ägare.
Vore bra att veta innan jag åker dit.
När den är privat finansierad via DNB (inte leasing) så ska ju jag stå som ägare hos TS.
Är dre nån här som hämtat en som är privat finansierad via DNB och som kan verifiera att det är så? Att ni står som ägare.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Re: Uttagen DNB privatfinansierad?
Jag har finansierat privat via DNB och hämtat ut igår. På den temporära försäkringen man får via Trygg Hansa finns på sida två "bevis om anmält ägarbyte" som är utställd på mig. Det i en pdf jag fick skickad till mig dagen innan jag hämtade. Fick där även en sneak-peak på reg nr 

Jag hämtade min förra X finansierad via DnB och med mig som ägare. Inga problem alls (tog via dnb bara pga 0.25% ränta)
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- MrStarhouse
- Teslaägare
Jag fick ett avtal mailat till mig direkt efter godkännd finansiering.anna__ skrev:Fick ni något referens av DNB vid godkänd finans?
- MrStarhouse
- Teslaägare
Hur har ni fått faktura för betalning av kontantinsatsen. På mitt konto finns en slutfaktura, men den är ju på hela summan och ställd på DNB som köpare, lite konstigt ju.
Jag har slängt en fråga om det till Tesla får vi se vad dom säger.
Jag har slängt en fråga om det till Tesla får vi se vad dom säger.
Du får mejl någon dag innan med ägardetaljer och försäkring. Kom ihåg att du som privatköpare ska skriva under DNB när du hämtar bilen (skedde med finger på mobil för mig) förutom papperet som Tesla ska ha underskrift på. DM glömde för mig så jag fick vända tillbaka...MrStarhouse skrev:Nu har jag fått lev datum för min till 15/3
Senast redigerad av themax, redigerad totalt 1 gånger.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Samma härMrStarhouse skrev:Jag fick ett avtal mailat till mig direkt efter godkännd finansiering.anna__ skrev:Fick ni något referens av DNB vid godkänd finans?

Är RN numret kopplat till finansen?
Jag annullerade nämligen den order jag sökte finans på men tillsammans med DNB så ändrade vi sökt belopp som sen blev godkänt innan jag la ny order hos tesla, så nu står det bara köpt objekt : Märke, modell:
Tesla Model 3 Long Range AWD
Har ni RN numret på ert köpeavtal?
- MrStarhouse
- Teslaägare
Jag har inget RN nummer i mitt DNB avtal.anna__ skrev:Samma härMrStarhouse skrev:Jag fick ett avtal mailat till mig direkt efter godkännd finansiering.anna__ skrev:Fick ni något referens av DNB vid godkänd finans?dåså..
Är RN numret kopplat till finansen?
Jag annullerade nämligen den order jag sökte finans på men tillsammans med DNB så ändrade vi sökt belopp som sen blev godkänt innan jag la ny order hos tesla, så nu står det bara köpt objekt : Märke, modell:
Tesla Model 3 Long Range AWD
Har ni RN numret på ert köpeavtal?