Köpa ny eller lagerbil nu?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Köpa ny eller lagerbil nu?

Inlägg av deffe »

Funderar på att antingen köpa en 100D eller P100DL lagerbil, alternativt vänta och se vad som presenteras imorgon.

Jag antar att nya Model S och X kommer presenteras imorgon tillsammans med V3 laddaren, skulle vara väldigt konstigt om M3 ägarna är dom enda som kan ladda med den högre hastigheten.

... eller vad tror ni ?

Lider av lite FOMO just nu. . . .
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Re: Köpa ny eller lagerbil nu?

Inlägg av Feddan »

FOMO = Fear Of Missing Out för den som inte är hipp och med i de senaste svängarna.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Imorgon? Det var väl 14e i samband med Y-presentationen som det ryktas om ev. S/X uppdatering. Men det är ju långt ifrån säkert.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Ja den 14:e är det. Och som ni säger - ingen vet något om det kommer några nya besked om S/X alls i samband med Y-lanseringen... Det finns tecken och indikationer på att något KAN vara på g. Men som alltid så vet man inte förrän det skett. Men den 14:e är ju en torsdag, trots allt.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare

Inlägg av FutureTesla »

Finns en chans att det kommer helt ny kaross eller facelift av model S med ny inredning...
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

FutureTesla skrev:
Finns en chans att det kommer helt ny kaross eller facelift av model S med ny inredning...
Min gissning är att det inte kommer någon uppdatering av S den 14:e. Av den enkla anledningen att Tesla nu precis använt sig av en "demand lever" för att boosta försäljningen av S/X i och med de sänkta priserna. Det vore rätt korkat att 2 veckor efter prissänkningen introducera en ny modell när i princip ingen (och framförallt ingen i Europa) fått leverans av sina prissänkta S/X. Då kommer det bli en ström av avbokningar och då står Tesla med massor med nya lagerbilar de måste sänka ännu mer i pris.

Nä, jag tror Tesla kommer se till att leverera Model S med gamla specen och mjölka ur det sista ur modellen nu i några månader. Sen kommer en ny uppdaterad S annonserats när man pumpat ur efterfrågan iom prissänkningarna och levererat bilar till kund. Detta sker om några månader och Tesla skapar då en helt ny "demand lever" som boostar beställningarna för modellen kraftigt igen. Helt enkelt "the Tesla way".

Jag hoppas min gissning är helt fel för jag skulle gärna vilja beställa en ny Model S den 14:e. Dock är det för mig helt uteslutet att beställa den gamla modellen även om priserna gått ner.

Om några dagar vet vi svaret :)
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

helix skrev:
Jag hoppas min gissning är helt fel för jag skulle gärna vilja beställa en ny Model S den 14:e. Dock är det för mig helt uteslutet att beställa den gamla modellen även om priserna gått ner.
Och med den gamla modellen menar du den nuvarande? Den blivande gamla modellen :)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Av ren nyfikenhet: Varför inte?
Skriv svar