Leveransupplevelse Model 3
Moderator: Redaktion
- MrStarhouse
- Teslaägare
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
- Ort: Örebro
Re: Leveransupplevelse Model 3
Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jävlar då fick du exakt samma tid som migMrStarhouse skrev:Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Fick du den idag som mig?
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7451
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Leveransupplevelse Model 3
Ett gott råd: ta ombokningsbar biljett.MrStarhouse skrev:Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]taliz skrev:Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!Anekdot skrev:Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Model 3 LR -19
Re: Leveransupplevelse Model 3
Såg en röd på förmiddagen och en vit nu, båda vid Ödeshög laddandes.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Välkommen till forumet! Trist att leveransupplevelsen inte var bättre. Det låter som att den hade en del övrigt att önska. Jag upplevde att en del av de Tesla-anställda på plats var ganska nya på jobbet, men påtalar man något måste det verkligen kännas att det tas på allvar. Samtidigt - kul att du är nöjd med kraften i bilen, lätt beroendeframkallande...Anekdot skrev:Första inlägget på forumet (som jag dock följt i ca 3år) efter man blivit ny glad förstagångs elbil/Tesla-ägare
Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Leveransupplevelsen har dock mycket kvar att önska, det kändes mer som att de bara ville gå igenom de mest grundläggande och sedan bli av med en så fort som möjligt. Det var flera på kö i vänthallen så jag förstår kanske varför, men hoppades ändå på att få ”min halvtimme”, vilket blev ca 15-20min. Nåja, lite trist.
Jag påpekade även att ena bakdörren stod ut lite när den var stängd, alltså inte låg jämt med linjen på bilen som på andra sidan. Men hon hävdade att det var inom de godkända ramarna för ”felmarginal” eller nåt liknande. Hon sa att jag kunde ta en bild och skicka till ett service center i Stockholm om jag verkligen störde mig på det. (Hallå det är en helt ny bil, ska den inte vara felfri?)
Allt som allt, inte imponerad av leveranspersonal - men väldigt imponerad av bilen! Superskön och tyst att köra! Vilket j*kla drag också
Nu gäller det bara att lusläsa alla manualer så man förstår vad det är man köpt
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jag flyttade fram min leverans några dagar p.g.a sportlovet. Vill du flyttta fram leveransen längre finns nog risken att du tappar ditt VIN och kanske får en bil som kommer med en senare båt... Vem vet - det kanske hinner bli vår på riktigt tills nästa fredag!Liibo skrev:Någon av er som fått era teslor som bytte första tiden ni fick för att hämta den ?
Fått en tid nästa fredag och har inte vinterdäck på
- MrStarhouse
- Teslaägare
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
- Ort: Örebro
Re: Leveransupplevelse Model 3
TiborBlomhall skrev:Ett gott råd: ta ombokningsbar biljett.MrStarhouse skrev:Nu har jag fått ”preliminär” lev tid 15/3 kl 16 i Trosta.
Frågan är hur preliminär en sån är. Måste åka tåg, undrar när man vågar boka biljett? Eller om man bör ta ombokningsbar biljett.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Re: Leveransupplevelse Model 3
Grymt snygg!Anekdot skrev:Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]taliz skrev:Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!Anekdot skrev:Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Som jag skrev så säger Tesla att det tar ca 3 veckor innan pengarna återbetalas. Du uppger till vilket konto det ska återbetalas när du hämtar bilen. Kolla din slutfaktura som leasingbolaget ska betala så att de 25.000 kr inte är avdragna där. Det var de på min så jag fick be dem korrigera slutfakturan så att leasingbolaget betalar hela bilen.default skrev:Alltså det jag menade var om de sätter tillbaka det på kortet på själva leveransdagen eller hur det faktiskt går till. Jag förstår att man får tillbaka pengarna Det lär visa sig på måndag hur som helst!mahulkp skrev:Ja det ska man få om man säger till om det. Utbetalas efter ca 3 veckor enligt Tesla.default skrev:Var lite otydlig, frågan gäller om man har valt företagsleasingTeslaMartin skrev:De är dragna från slutfakturan. Står som 20’ före momsdefault skrev:Får man tillbaka reservation och bokningspengarna vid leverans?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Re: Leveransupplevelse Model 3
Riktigt snygg i vitt, den färgen och de fälgarna är utan tvekan den snyggaste och mest stilrena varianten på M3, och snygg kontrast mot glastaket med vitt.Anekdot skrev:Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]taliz skrev:Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!Anekdot skrev:Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Re: Leveransupplevelse Model 3
Hämtade min svarta LR 18" idag kl 15:00, endast sommardäck.Liibo skrev:Någon av er som fått era teslor som bytte första tiden ni fick för att hämta den ?
Fått en tid nästa fredag och har inte vinterdäck på
Jag har haft koll på väderleken och söder om Nyköping har det varit barmark. Sedan skulle det komma några mm nederbörd i fredags och sedan bli 10 grader kallt i märsta på lördagen.
Laddat för spänning helt enklet. Åkte tåg upp och såg att många småvägar hade isfläckar.
Men E4an är hur fin som helst. Det som kom ner på fredagsnatten hade smält till lunchtid i Märsta. Inga som helst problem att köra med somamrdäcken.
Dundrade på och det var bra grepp, men höll koll på temperaturen. Den gled ner till 3 och det kom lite snöblandat så jag sänkte farten en stund, men helt klart inga problem med sommardäck.
Kör omtänksamt bara
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Kan ju skriva några ord om min leverans upplevelse.
Hade tagit tåget till Arlanda och bokade taxi för att åka ut till Trosta Park.
Det var Tesla skyltat inne på Trosta gård men om man har lite adrenalin så kan man bomma dessa och det tog en vända in på gården innan taxin kom rätt.
Det stod många bilar uppradade men det var inte helt sjlävklart vilken byggnad man skulle in i. Det var en stor Tesla flagga vid en byggnad som inte såg att ha några spår i snön, och byggnaden som var leveransbyggnad var grå, och ingen reklam från Tesla var synlig. Jag frågade någon kille som smög runt bilarna var jag skulle gå. Dörren till leveranshuset hade ett glasfönster som det stod Tesla på. Men det gick inte att se från distans.
Alla personer var mycket trevliga men det var ingen "Audi" känsla över entren. Några Tesla affischer och man fick en kaffekopp från en termos storlek större. Lite kalt kanske, men det spelar inte så stor roll. Alla som hämtade var glada och pratsamma så det kändes bra ändå.
När det var min tur gick vi nerför trappen och i trappen berättade DM att han kommer att gå igenom de viktigaste sakerna och sedan skulle jag skriva under leveranskontraket. Redan här poängterades det underförstått att man var tvungen att snabba på lite.
Men mycket trevlig DM och gick igenom en del detaljer.
Sedan kom vi till kopplingen till mobilen.... DM sade att de hade levererat 300 bilar och det hade inte varit något problem för någon annan.... jaha...
Appen man laddar ner har haft en bild föreställande den bil jag beställt och med mitt förnamn. Sedan har det funnit en låda (referrals grejor) och sedan ett kryss i högra övre hörnet. Om jag har tryckt på det krysset så har jag alltid fått frågan om jag vill logga ut, inget annat.
DM sade att så var det innan leverans, med under leveransen så ska man trycka på krysset och få sync med bilen över bluetooth och internet databasen.
Men inte för mig. App rackaren ville bara logga ut.
DM sade att han kunde ingen android så han kunde inte riktigt hjälpa mig. Jag provade att cleara cache, ta bort alla data, forcerad stängning och tom ominstallation av appen. Inget hjälpte. Så fort jag tryckte på krysset vill den logga ut.
DM kallade på en annan kille och hade bad mig göra samma sak som vi redan gjort. Dm ville då gå vidare med visning och tyckte att jag kunde fixa appen hemma.... Njjjjjeeeee tänkte jag, det är mycket möjligt att något gått snett hos Tesla så jag skulle inte lämna byggnaden förrän detta var löst. Den andra killen sade att jag skulle logga in på websidan istället. Där skulle man nämligen få upp en röd ruta som sade att man skulle acceptera leverans.
Jag hade aldrig fått denna ruta och när vi loggade in så stod det fortfarande att Tesla höll på att upprätta slutfaktura och skulle kontakta mig för betalning...
Han pep iväg och kom tillbaka lite senare. De hade pushat ut min registrering igen och när jag loggade in på websidan kom den röda accept knappen upp
Tillbaka till appen så hända samma skit. Tryckte på krysset och appj***eln vill logga ut. Även med ominstallation... DM vill ännu en gång gå vidare och tyckte jag kunde lösa detta hemma...
När man har jobbat med mjukvarufelsökning under mertiden av sitt liv så började hjärnan gå igång.
Det skulle kunna vara så att Tesla appen inte riktigt har alla getter hemma ännu. Den kan ha lagt kvar något skräp i runtime minnet.
Jag clearade cache, tog bort data, avinstallerade och gjorde en microsoft omstart.
Installerade om och vips fungerade allt som det skulle.
Så se till att ni har fått denna röda accept knapp av leverans på websidan, och sktier sig appen i Android, gör som jag gjorde så blir ni gladare.
Appen blir ju ganska viktig eftersom den kommer att bli primary key ( om man nu vill det förstås ) Jag hade Android version 9 på en Sony Xperia XZ2 52.0.A.3.202.
Detta blev lite stressande för DM så han glömde visa Frunken med varningstrianglen, plus att jag inte fick någon information om 14 dagars försäkringen.
Se till att ni får telefonnumret till TryggHansa så ni vet var ni ska ringa om det händer något på väg hem.
Hade tagit tåget till Arlanda och bokade taxi för att åka ut till Trosta Park.
Det var Tesla skyltat inne på Trosta gård men om man har lite adrenalin så kan man bomma dessa och det tog en vända in på gården innan taxin kom rätt.
Det stod många bilar uppradade men det var inte helt sjlävklart vilken byggnad man skulle in i. Det var en stor Tesla flagga vid en byggnad som inte såg att ha några spår i snön, och byggnaden som var leveransbyggnad var grå, och ingen reklam från Tesla var synlig. Jag frågade någon kille som smög runt bilarna var jag skulle gå. Dörren till leveranshuset hade ett glasfönster som det stod Tesla på. Men det gick inte att se från distans.
Alla personer var mycket trevliga men det var ingen "Audi" känsla över entren. Några Tesla affischer och man fick en kaffekopp från en termos storlek större. Lite kalt kanske, men det spelar inte så stor roll. Alla som hämtade var glada och pratsamma så det kändes bra ändå.
När det var min tur gick vi nerför trappen och i trappen berättade DM att han kommer att gå igenom de viktigaste sakerna och sedan skulle jag skriva under leveranskontraket. Redan här poängterades det underförstått att man var tvungen att snabba på lite.
Men mycket trevlig DM och gick igenom en del detaljer.
Sedan kom vi till kopplingen till mobilen.... DM sade att de hade levererat 300 bilar och det hade inte varit något problem för någon annan.... jaha...
Appen man laddar ner har haft en bild föreställande den bil jag beställt och med mitt förnamn. Sedan har det funnit en låda (referrals grejor) och sedan ett kryss i högra övre hörnet. Om jag har tryckt på det krysset så har jag alltid fått frågan om jag vill logga ut, inget annat.
DM sade att så var det innan leverans, med under leveransen så ska man trycka på krysset och få sync med bilen över bluetooth och internet databasen.
Men inte för mig. App rackaren ville bara logga ut.
DM sade att han kunde ingen android så han kunde inte riktigt hjälpa mig. Jag provade att cleara cache, ta bort alla data, forcerad stängning och tom ominstallation av appen. Inget hjälpte. Så fort jag tryckte på krysset vill den logga ut.
DM kallade på en annan kille och hade bad mig göra samma sak som vi redan gjort. Dm ville då gå vidare med visning och tyckte att jag kunde fixa appen hemma.... Njjjjjeeeee tänkte jag, det är mycket möjligt att något gått snett hos Tesla så jag skulle inte lämna byggnaden förrän detta var löst. Den andra killen sade att jag skulle logga in på websidan istället. Där skulle man nämligen få upp en röd ruta som sade att man skulle acceptera leverans.
Jag hade aldrig fått denna ruta och när vi loggade in så stod det fortfarande att Tesla höll på att upprätta slutfaktura och skulle kontakta mig för betalning...
Han pep iväg och kom tillbaka lite senare. De hade pushat ut min registrering igen och när jag loggade in på websidan kom den röda accept knappen upp
Tillbaka till appen så hända samma skit. Tryckte på krysset och appj***eln vill logga ut. Även med ominstallation... DM vill ännu en gång gå vidare och tyckte jag kunde lösa detta hemma...
När man har jobbat med mjukvarufelsökning under mertiden av sitt liv så började hjärnan gå igång.
Det skulle kunna vara så att Tesla appen inte riktigt har alla getter hemma ännu. Den kan ha lagt kvar något skräp i runtime minnet.
Jag clearade cache, tog bort data, avinstallerade och gjorde en microsoft omstart.
Installerade om och vips fungerade allt som det skulle.
Så se till att ni har fått denna röda accept knapp av leverans på websidan, och sktier sig appen i Android, gör som jag gjorde så blir ni gladare.
Appen blir ju ganska viktig eftersom den kommer att bli primary key ( om man nu vill det förstås ) Jag hade Android version 9 på en Sony Xperia XZ2 52.0.A.3.202.
Detta blev lite stressande för DM så han glömde visa Frunken med varningstrianglen, plus att jag inte fick någon information om 14 dagars försäkringen.
Se till att ni får telefonnumret till TryggHansa så ni vet var ni ska ringa om det händer något på väg hem.
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jag fick upp nya bilen i appen först ett par timmar efter leverans. Känns helt nödvändigt att få det att funka då korten inte är direkt smidiga. Kommer dock alltid ha ett kort i plånboken som back-up (och där tar det ju inte så mycket plats). Jag har även noterat att om jag har gamla bilen uppe i appen kan jag inte öppna dörren automatiskt, utan måste då först växla över till M3..
Leveransupplevelse Model 3
Jag loggade in när jag gick ner för trappan i Trosta och hade konfigurerat det viktigaste innan jag öppnat bildörren. Teslas app på iOS verkar onekligen ha mindre problem än på Android...bolleboll skrev:Kan ju skriva några ord om min leverans upplevelse.
Hade tagit tåget till Arlanda och bokade taxi för att åka ut till Trosta Park.
Det var Tesla skyltat inne på Trosta gård men om man har lite adrenalin så kan man bomma dessa och det tog en vända in på gården innan taxin kom rätt.
Det stod många bilar uppradade men det var inte helt sjlävklart vilken byggnad man skulle in i. Det var en stor Tesla flagga vid en byggnad som inte såg att ha några spår i snön, och byggnaden som var leveransbyggnad var grå, och ingen reklam från Tesla var synlig. Jag frågade någon kille som smög runt bilarna var jag skulle gå. Dörren till leveranshuset hade ett glasfönster som det stod Tesla på. Men det gick inte att se från distans.
Alla personer var mycket trevliga men det var ingen "Audi" känsla över entren. Några Tesla affischer och man fick en kaffekopp från en termos storlek större. Lite kalt kanske, men det spelar inte så stor roll. Alla som hämtade var glada och pratsamma så det kändes bra ändå.
När det var min tur gick vi nerför trappen och i trappen berättade DM att han kommer att gå igenom de viktigaste sakerna och sedan skulle jag skriva under leveranskontraket. Redan här poängterades det underförstått att man var tvungen att snabba på lite.
Men mycket trevlig DM och gick igenom en del detaljer.
Sedan kom vi till kopplingen till mobilen.... DM sade att de hade levererat 300 bilar och det hade inte varit något problem för någon annan.... jaha...
Appen man laddar ner har haft en bild föreställande den bil jag beställt och med mitt förnamn. Sedan har det funnit en låda (referrals grejor) och sedan ett kryss i högra övre hörnet. Om jag har tryckt på det krysset så har jag alltid fått frågan om jag vill logga ut, inget annat.
DM sade att så var det innan leverans, med under leveransen så ska man trycka på krysset och få sync med bilen över bluetooth och internet databasen.
Men inte för mig. App rackaren ville bara logga ut.
DM sade att han kunde ingen android så han kunde inte riktigt hjälpa mig. Jag provade att cleara cache, ta bort alla data, forcerad stängning och tom ominstallation av appen. Inget hjälpte. Så fort jag tryckte på krysset vill den logga ut.
DM kallade på en annan kille och hade bad mig göra samma sak som vi redan gjort. Dm ville då gå vidare med visning och tyckte att jag kunde fixa appen hemma.... Njjjjjeeeee tänkte jag, det är mycket möjligt att något gått snett hos Tesla så jag skulle inte lämna byggnaden förrän detta var löst. Den andra killen sade att jag skulle logga in på websidan istället. Där skulle man nämligen få upp en röd ruta som sade att man skulle acceptera leverans.
Jag hade aldrig fått denna ruta och när vi loggade in så stod det fortfarande att Tesla höll på att upprätta slutfaktura och skulle kontakta mig för betalning...
Han pep iväg och kom tillbaka lite senare. De hade pushat ut min registrering igen och när jag loggade in på websidan kom den röda accept knappen upp
Tillbaka till appen så hända samma skit. Tryckte på krysset och appj***eln vill logga ut. Även med ominstallation... DM vill ännu en gång gå vidare och tyckte jag kunde lösa detta hemma...
När man har jobbat med mjukvarufelsökning under mertiden av sitt liv så började hjärnan gå igång.
Det skulle kunna vara så att Tesla appen inte riktigt har alla getter hemma ännu. Den kan ha lagt kvar något skräp i runtime minnet.
Jag clearade cache, tog bort data, avinstallerade och gjorde en microsoft omstart.
Installerade om och vips fungerade allt som det skulle.
Så se till att ni har fått denna röda accept knapp av leverans på websidan, och sktier sig appen i Android, gör som jag gjorde så blir ni gladare.
Appen blir ju ganska viktig eftersom den kommer att bli primary key ( om man nu vill det förstås ) Jag hade Android version 9 på en Sony Xperia XZ2 52.0.A.3.202.
Detta blev lite stressande för DM så han glömde visa Frunken med varningstrianglen, plus att jag inte fick någon information om 14 dagars försäkringen.
Se till att ni får telefonnumret till TryggHansa så ni vet var ni ska ringa om det händer något på väg hem.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Efter lite sömn och mera tankegångar så kan det vara så att det som behövdes var någon minut efter att man hade accepterat leveransen via röda knappen.
Så antingen var det problem med:
1. Tesla hade glömt sista leverans konfigen eller Tesla hade gjort sista leverans konfigen men det blivit något galet och Tesla gjorde om konfigen.
2. Jag var antingen tvungen att vänta någon minut innan allt slog igenom i alla system, eller så var det problem med Tesla appen som inte clearade all data vid avinstallation utan krävdes omstart.
MEL, lustigt att behöva vänta ett par timmar på att appen skulle fungera. Hade du Android??
Så antingen var det problem med:
1. Tesla hade glömt sista leverans konfigen eller Tesla hade gjort sista leverans konfigen men det blivit något galet och Tesla gjorde om konfigen.
2. Jag var antingen tvungen att vänta någon minut innan allt slog igenom i alla system, eller så var det problem med Tesla appen som inte clearade all data vid avinstallation utan krävdes omstart.
MEL, lustigt att behöva vänta ett par timmar på att appen skulle fungera. Hade du Android??
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Vitt är fint absolut. Men i nordiskt klimat är nog svart och grå snyggast.HenrikM76 skrev:Riktigt snygg i vitt, den färgen och de fälgarna är utan tvekan den snyggaste och mest stilrena varianten på M3, och snygg kontrast mot glastaket med vitt.Anekdot skrev:Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]taliz skrev:Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!Anekdot skrev:Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Har själv en vit idag och den är typ ren 2 min efter tvätt
Re: Leveransupplevelse Model 3
Svart är nog inte ultimat heller?Liibo skrev:Vitt är fint absolut. Men i nordiskt klimat är nog svart och grå snyggast.HenrikM76 skrev:Riktigt snygg i vitt, den färgen och de fälgarna är utan tvekan den snyggaste och mest stilrena varianten på M3, och snygg kontrast mot glastaket med vitt.Anekdot skrev:Det var faktiskt märkbart få vita model 3 på parkeringen. Kändes bra :]taliz skrev:Pics! Vit och 19" är precis vad jag siktar på, verkar inte så vanlig!Anekdot skrev:Hämtade ut vår M3 LR Vit 19” igår.
Har själv en vit idag och den är typ ren 2 min efter tvätt
Re: Leveransupplevelse Model 3
Nu kan jag svara på min egen fråga och man fick inte tillbaka de 25k vid leverans. Leveranskillen menade att jag ska få dom av DNB medan jag menade att jag har betalt Tesla 25k och nu har dessutom DNB betalt Tesla hela bilens pris och jag alltså borde få tillbaka 25k av Tesla men det gick inte att få något gehör för. Blir att sätta sig i telefonkö imorgon igendefault skrev:Får man tillbaka reservation och bokningspengarna vid leverans?
För övrigt är jag mycket nöjd med bilen! En dröm att köra
Jo just det. Fick ingen typ-2 kabel och verkar ha samma glipa på batterilisten som redan postats i tråden
Tillägg: Någon som vet hur man får fram dokumenten på konto-sidan efter man fått leverans? De syns inte i högerkolumnen längre
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jag har IPhone. Kan ha varit hos Tesla som det släpade för på myTesla låg bilen upplagd med reservationsnummer istället för VIN även om jag haft VIN-nummer på fakturan sen början av februari. Detta ändrades också ett par timmar efter leverans och jag fick VIN istället för RN direkt på inloggningssidan.bolleboll skrev:
MEL, lustigt att behöva vänta ett par timmar på att appen skulle fungera. Hade du Android??
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7451
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Leveransupplevelse Model 3
Fick min Model 3 igår kväll. (ÄNTLIGEN!!!)
Efter att ha skrivit på alla "papper" (leveransspecialisten sköter allt från sin egen mobil) gick vi så ner en trappa för att titta på min bil...
Tomt.
Ingen bil.
Dude, where is my car?!
Leveransspecialisten förvirrad, ler en sån där "feel the pain Harold" leende.
Hon halar fram mobilen och ringer i panik.
Aha, den står ute vid Superchargern. (Tesla har ställt upp en mobil Supercharger utanför leveranslokalen för att toppa upp bilar som haft för lite kräm i batterierna.)
Phuh, vi går ut och där står hon ju.
Blir leveranskontroll av bilen vid -5 grader. Huttrar. Bilen så där lagom skitig. Inte skitig "per se" men långt ifrån showroom shine. Och inga strålkastarljus, bara trött kvälssol. Kontrollen blir kanske inte lika grundlig som det skulle varit inomhus. Men jag hittar inga direkta fel, förutom karossglipan vid vänster bakhjul mot stötfångaren som är i smalaste laget - men det bjuder vi på, no biggie.
Inuti sitter allt där det ska. Typ2 laddkabel låg i bagageutrymmet, tillsammans med UMC och kåporna till sommarhjulen. Sommarhjulen ligger på däckhotell enligt Tesla (blir kul att få loss dem därifrån - med tanke på Teslas track record på klara besked).
Allt ser bra ut och fungerar bra. Förutom SOS systemet som behöver service enligt displayen. Andra här på forumet har sagt det meddelandet försvinner av sig självt efter nån dag - jag håller tummarna.
Svängde till vänster ut från Trosta Park och tog gamla vägen hem. Kul småslingrig väg att köra - fast inte lika kul om man samtidigt vill pilla lite på displayen.
Mänskliga sinnet är konstigt. Nu har jag bara nåt vagt minne kvar av informationsstrulet innan leverans. Man glömmer liksom bort allt det där bakom ratten
Nu drar jag till Arlanda och parkerar bilen där - ska iväg till USA och titta på Model Y.
att åka att lämna bilen i 5 dagar.
Hoppas bara inte min splitternya Model 3 kommer kännas "meh" efter att ha tittat på Y på torsdag
Efter att ha skrivit på alla "papper" (leveransspecialisten sköter allt från sin egen mobil) gick vi så ner en trappa för att titta på min bil...
Tomt.
Ingen bil.
Dude, where is my car?!
Leveransspecialisten förvirrad, ler en sån där "feel the pain Harold" leende.
Hon halar fram mobilen och ringer i panik.
Aha, den står ute vid Superchargern. (Tesla har ställt upp en mobil Supercharger utanför leveranslokalen för att toppa upp bilar som haft för lite kräm i batterierna.)
Phuh, vi går ut och där står hon ju.
Blir leveranskontroll av bilen vid -5 grader. Huttrar. Bilen så där lagom skitig. Inte skitig "per se" men långt ifrån showroom shine. Och inga strålkastarljus, bara trött kvälssol. Kontrollen blir kanske inte lika grundlig som det skulle varit inomhus. Men jag hittar inga direkta fel, förutom karossglipan vid vänster bakhjul mot stötfångaren som är i smalaste laget - men det bjuder vi på, no biggie.
Inuti sitter allt där det ska. Typ2 laddkabel låg i bagageutrymmet, tillsammans med UMC och kåporna till sommarhjulen. Sommarhjulen ligger på däckhotell enligt Tesla (blir kul att få loss dem därifrån - med tanke på Teslas track record på klara besked).
Allt ser bra ut och fungerar bra. Förutom SOS systemet som behöver service enligt displayen. Andra här på forumet har sagt det meddelandet försvinner av sig självt efter nån dag - jag håller tummarna.
Svängde till vänster ut från Trosta Park och tog gamla vägen hem. Kul småslingrig väg att köra - fast inte lika kul om man samtidigt vill pilla lite på displayen.
Mänskliga sinnet är konstigt. Nu har jag bara nåt vagt minne kvar av informationsstrulet innan leverans. Man glömmer liksom bort allt det där bakom ratten
Nu drar jag till Arlanda och parkerar bilen där - ska iväg till USA och titta på Model Y.
att åka att lämna bilen i 5 dagar.
Hoppas bara inte min splitternya Model 3 kommer kännas "meh" efter att ha tittat på Y på torsdag
Re: Leveransupplevelse Model 3
Stort grattis Tibor!TiborBlomhall skrev:Fick min Model 3 igår kväll. (ÄNTLIGEN!!!)
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Tesla Model 3 2019
Re: Leveransupplevelse Model 3
Grattias
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Re: Leveransupplevelse Model 3
Grattis Tibor!
Ska hämta min bil i Malmö (enligt Tesla-kontot) och i Märsta (enligt FFH-fakturan jag fick igår). Blir till att reda ut innan fredag...
Ska hämta min bil i Malmö (enligt Tesla-kontot) och i Märsta (enligt FFH-fakturan jag fick igår). Blir till att reda ut innan fredag...
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart