Hela den här (icke) leveransupplevelsen är så fruktansvärd, med allt papperskaos, konstig kommunikation och nu detta, så jag funderar allvarligt på att släppa den här bilen nu. Det sabbar ju hela glädjen med ny bil.
Man börjar ju lessna...
Moderator: Redaktion
Man börjar ju lessna...
Jag satt som nummer 5 i kön i Täby Centrum för 1077 dagar sedan (men vem räknar
och nu på fredag skulle det äntligen vara dags att hämta bilen. Blir nyss uppringd av Tesla som säger att de inte kan leverera bilen till mig på fredag. Jag undrar givetvis varför, men jag fick inget fullständigt svar. Bara att en "förbesiktning" hade visat att det behövde beställas några delar till bilen. Vad för delar visste hon inte, men hon nämnde något om att de inte kunde lämna ut en bil som inte var trafiksäker... Jag krävde att få återkoppling på vad som var felet på bilen, eftersom jag inte tänker ta emot en bil som tex. är omlackad på grund av transportskador, men hon det enda hon säga att jag skulle få svar när de ringde och bokade mig för en ny tid. ANTAGLIGEN skulle de ringa nästa vecka...
Hela den här (icke) leveransupplevelsen är så fruktansvärd, med allt papperskaos, konstig kommunikation och nu detta, så jag funderar allvarligt på att släppa den här bilen nu. Det sabbar ju hela glädjen med ny bil.
Hela den här (icke) leveransupplevelsen är så fruktansvärd, med allt papperskaos, konstig kommunikation och nu detta, så jag funderar allvarligt på att släppa den här bilen nu. Det sabbar ju hela glädjen med ny bil.
Re: Man börjar ju lessna...
Är ju bara att boka om lägre pris och en fräsch bil, byt färg invändigt eller utvändigt så får du garanterat en annan biljomo skrev:Jag satt som nummer 5 i kön i Täby Centrum för 1077 dagar sedan (men vem räknaroch nu på fredag skulle det äntligen vara dags att hämta bilen. Blir nyss uppringd av Tesla som säger att de inte kan leverera bilen till mig på fredag. Jag undrar givetvis varför, men jag fick inget fullständigt svar. Bara att en "förbesiktning" hade visat att det behövde beställas några delar till bilen. Vad för delar visste hon inte, men hon nämnde något om att de inte kunde lämna ut en bil som inte var trafiksäker... Jag krävde att få återkoppling på vad som var felet på bilen, eftersom jag inte tänker ta emot en bil som tex. är omlackad på grund av transportskador, men hon det enda hon säga att jag skulle få svar när de ringde och bokade mig för en ny tid. ANTAGLIGEN skulle de ringa nästa vecka...
Hela den här (icke) leveransupplevelsen är så fruktansvärd, med allt papperskaos, konstig kommunikation och nu detta, så jag funderar allvarligt på att släppa den här bilen nu. Det sabbar ju hela glädjen med ny bil.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Man börjar ju lessna...
Den där bokningen har vi väl vid det här laget konstaterat var ett räntefritt lån till Tesla.
Jag köper nog hellre Tesla aktier för bokningsavgiften än att lägga de som bokningsavgift. Säkerheten är lika dålig om Tesls går i konkurs men aktierna har i vart fall möjlig uppsida. Nu är det iofs ikga astronomiska summormä, men i alla fall
Jag köper nog hellre Tesla aktier för bokningsavgiften än att lägga de som bokningsavgift. Säkerheten är lika dålig om Tesls går i konkurs men aktierna har i vart fall möjlig uppsida. Nu är det iofs ikga astronomiska summormä, men i alla fall
-
electricfeel
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 20 sep 2017 16:42
- Ort: Helsingborg
Re: Man börjar ju lessna...
jomo skrev:Jag satt som nummer 5 i kön i Täby Centrum för 1077 dagar sedan (men vem räknaroch nu på fredag skulle det äntligen vara dags att hämta bilen. Blir nyss uppringd av Tesla som säger att de inte kan leverera bilen till mig på fredag. Jag undrar givetvis varför, men jag fick inget fullständigt svar. Bara att en "förbesiktning" hade visat att det behövde beställas några delar till bilen. Vad för delar visste hon inte, men hon nämnde något om att de inte kunde lämna ut en bil som inte var trafiksäker... Jag krävde att få återkoppling på vad som var felet på bilen, eftersom jag inte tänker ta emot en bil som tex. är omlackad på grund av transportskador, men hon det enda hon säga att jag skulle få svar när de ringde och bokade mig för en ny tid. ANTAGLIGEN skulle de ringa nästa vecka...
Hela den här (icke) leveransupplevelsen är så fruktansvärd, med allt papperskaos, konstig kommunikation och nu detta, så jag funderar allvarligt på att släppa den här bilen nu. Det sabbar ju hela glädjen med ny bil.
Känns ju oroväckande att de inte vill berätta om vad som hänt. Själv avvaktar jag tills allt leverans kaos och barnsjukdomar är urvärlden innan man slår till. Känns som även EU leveranserna är drabbade av kvalitets problem, speciellt lack defekter.