Hej.
Googlat men blir inte nå klokare, någon som vet.
Har en Hörmann port med automatik Promatic, fjärren heter HS 4 BS.
Någon som lyckats para sin M3 med portautomatiken ännu med hjälp av fjärren.
Har bytt batteri och provat "väldigt" många gånger.
Har någon lyckats??
Homelink
Moderator: Redaktion
Re: Homelink
Jag fick igång min Hörmann port med min MS. Enligt instruktionerna ska du hålla inne knappen på fjärren men det fungerade inte för mig. Bilen nappade när jag tryckte flera gånger på fjärren istället. Stå framför bilen, det är där mottagaren/sändaren sitter.
Skall testa det, såg i instruktionen vart man skall hålla också.Megaman skrev:Jag fick igång min Hörmann port med min MS. Enligt instruktionerna ska du hålla inne knappen på fjärren men det fungerade inte för mig. Bilen nappade när jag tryckte flera gånger på fjärren istället. Stå framför bilen, det är där mottagaren/sändaren sitter.
Bra att veta att du fick igång din.
2024 BMW i4 M50
BS är Bi Secur och funkar inte. Du behöver en adapter Hörmann säljer (ca 1500kr) så den kan ta emot gamla signalen.
Jag har det till mina körgrindar. Det funkar men rätt dålig räckvidd med Teslan (MS) så jag använder ändå oftast vanlig fjärr..
Jag har det till mina körgrindar. Det funkar men rätt dålig räckvidd med Teslan (MS) så jag använder ändå oftast vanlig fjärr..
- Gustafsson
- Teslaägare
Fick igång den med min gamla 70D, men har inte lyckats lära min nya bil fjärrkontrollsignalen. Var tålamodskrävande sist vill jag minnas, använde två st alternerande fjärrkontroller då + nya batterier och till slut nappade bilen...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Precis. Bara äldre Hörmann portar klarar 868Mhz men inte nya Bi-Secure.johan_w skrev:BS är Bi Secur och funkar inte. Du behöver en adapter Hörmann säljer (ca 1500kr) så den kan ta emot gamla signalen.
Tackar alla, då blir det en tripp till garageportexpertenMysman skrev:Precis. Bara äldre Hörmann portar klarar 868Mhz men inte nya Bi-Secure.johan_w skrev:BS är Bi Secur och funkar inte. Du behöver en adapter Hörmann säljer (ca 1500kr) så den kan ta emot gamla signalen.
2024 BMW i4 M50