Ptesla skrev:evilirish skrev:Provade adaptiva farthållaren på vägen hem. Hade avgasbilar framför mig på motorvägen så det blev sjukt ryckigt. Är kanske en vanesak men avståndsjusteringen känns lite oraffinerad. Behöver den också "trimma in sig" som AP'n innan den funkar som den ska?
På smal 70-väg tvärnitade den 2 ggr vid möte (AP inte aktiverad, bara farthållaren). Till bilens försvar är man ute på linjerna i högerkanten för att inte toucha varandras backspeglar..
Beställde du utan autopilot men fick den adaptiva farthållaren som kompensation för prissänkningen? När/hur fick du tlllgång till autopilot på din Model 3? Du är den första här som verkar fått det.
För mig var det inte aktiverat när jag hämtade ut bilen och har fortfarande ingen info om att jag har det på mitt tesla-konto eller någonstans i bilen...
Nej detta var på Model X, ganska exakt 1 år gammal, beställd utan någon AP alls.
Fick notifikation i bilen när jag skulle åka hem från jobbet. Dock är den inte helt igång än, behöver tydligen köra några mil och träna upp sig innan den aktiveras "på riktigt".