Moderator: Redaktion
Med kreditfakturan i handen borde du kunna hämta ut en till bil. PerfektAiO skrev:... Det fanns även en kreditfaktura på hela bilköpet på mitt Tesla-konto... Alltså. Jag börjar bli lite tjurig på hur Tesla hanterar köp av bilar.
Har du kvar din bil???Syncronauten skrev:Dom har stenkoll![]()
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Lite märkligt tycker jag då jag köpt bilen av dem och de skötte registreringen.
Vad är det jag missar?
Men alltså.... Jag har aldrig varit med på maken till underligt bilköp....perre skrev:Med kreditfakturan i handen borde du kunna hämta ut en till bil. PerfektAiO skrev:... Det fanns även en kreditfaktura på hela bilköpet på mitt Tesla-konto... Alltså. Jag börjar bli lite tjurig på hur Tesla hanterar köp av bilar.
HenrikC skrev:Grattis! Du har vunnit på Tesla-lotteriet! Du har fått en bil gratis!
Undrar vem som drog nitlotten? Väntar med spänning på tråden "Nu har jag tydligen fått min bil levererad?!"
Har du inte varit ut och provat om du kan köra bilen. Höll på att säga starta, men man behöver ju inte starta en elbilAiO skrev:HenrikC skrev:Grattis! Du har vunnit på Tesla-lotteriet! Du har fått en bil gratis!
Undrar vem som drog nitlotten? Väntar med spänning på tråden "Nu har jag tydligen fått min bil levererad?!"![]()
Mja... Känns inte bra i magen att gå och lägga sig nu iaf :/
Inte sedan jag upptäckte att den försvann ur appen, nej. Njut-åkte lite tidigare ikväll. När jag fortfarande ägde bilen, innan de tog tillbaka denperre skrev:Har du inte varit ut och provat om du kan köra bilen. Höll på att säga starta, men man behöver ju inte starta en elbilAiO skrev:HenrikC skrev:Grattis! Du har vunnit på Tesla-lotteriet! Du har fått en bil gratis!
Undrar vem som drog nitlotten? Väntar med spänning på tråden "Nu har jag tydligen fått min bil levererad?!"![]()
Mja... Känns inte bra i magen att gå och lägga sig nu iaf :/
Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.AiO skrev:Har du kvar din bil???Syncronauten skrev:Dom har stenkoll![]()
Fick ett mail med en enkät där Tesla frågar vad jag har för reservationsnummer, registreringsnummer och när bilen registrerades första gången.
Vad är det jag missar?Alltså I webben och fysiskt?
Fyllde du i formuläret?Syncronauten skrev:Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.AiO skrev:Har du kvar din bil???Syncronauten skrev:Dom har stenkoll![]()
Ringde och hörde med Tesla om det var de som var avsändare och de insisterade på att jag skulle fylla i det, lydig som man är så gjorde jag det.AiO skrev:Fyllde du i formuläret?Syncronauten skrev:Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.AiO skrev:Har du kvar din bil???Syncronauten skrev:Dom har stenkoll![]()
Pratade nyss med (Amerikanska?) supporten... De såg att min bil var kvar i Trosta (i säljsystemet) men att den var i min ägo i något annat system... Så ... Tja... Vad ska man säga.. Detta är världsklass.Syncronauten skrev:Ringde och hörde med Tesla om det var de som var avsändare och de insisterade på att jag skulle fylla i det, lydig som man är så gjorde jag det.AiO skrev:Fyllde du i formuläret?Syncronauten skrev:Ja allt normalt på kontot och bilen står och suger åt sig elektroner utanför garaget.AiO skrev:Har du kvar din bil???Syncronauten skrev:Dom har stenkoll![]()
Känns som det är knasiga kopplingar mellan olika system så det visas fel information våra konton.
Hehe. Får väl hoppas att den startar trots att den är "olevererad" allt är väl i "molnet" nu för tiden.robsam skrev:Är väl bara att du använder kort-nyckeln ifall mobilen strular? Den måste ju funka oavsett vem som äger bilen.
Kan man inte bortse helt och hållet från fakturor som är helt felaktiga? De kan väl knappast behöva bokföras, eller?AiO skrev:Hehe. Får väl hoppas att den startar trots att den är "olevererad" allt är väl i "molnet" nu för tiden.robsam skrev:Är väl bara att du använder kort-nyckeln ifall mobilen strular? Den måste ju funka oavsett vem som äger bilen.
Jag tror nog det ordnar sig... Men det ska bli extremt "spännande" att bokföra allt detta sen. Kretitnota som inte matchar ursprunglig slutfaktura i belopp och lite annat smaskens med en första förhöjd leasingavgift som kom som en faktura som man med MYCKET fantasi kan tycka innehåller tillräckligt med info osv. Plötsliga prisändringar och tillval som dyker upp oveställt. Vad blir egentligen förmånsvärde då? Och så vidare... Tja. Vilken cirkus. Ska försöka lyckas med lite sömn...
Låter som att de tappat koll på vem som fick vilken bilSyncronauten skrev:Dom har stenkoll![]()
Vad är det jag missar?
Ja, jisses. Efter nattens samtal med supporten är min fortfarande olevererad nu på morgonkvisten. Ska strax gå ner och åka iväg i den.... Hoppas jag. Ser den i alla fall från fönstret. Så levererad är den ju uppenbarligen, fortfarandee5m1r skrev:Låter som att de tappat koll på vem som fick vilken bil