Jag är så otroligt nöjd med min Model 3 - förutom dörrhandtagen.

Hittills har jag inte träffat på en enda vanlig dödlig människa som fattade hur de kan öppna min bils dörrar. Man måste alltid ge dem en minuts snabbkurs innan de kan sätta sig. Glöm att bara glida upp till nån och låta dem hoppa in i bilen. "Du trycker här och drar där. Nej, tryck med tummen. Nej, andra handen. Och sen fånga pinnen som sticker ut. OK, nu stänger vi dörren så får du pröva igen. Ja, jag vet, krångliga."

Inte blir det lättare heller när man ska lämna av någon. Dags för ny utbildning. "Tryck på knappen och öppna dörren. Nej, det var fönsterknappen. Nej, nu var det rätt knapp men ja fönstret åker ner en centimeter med den knappen också. Nej, släpp inte knappen innan du öppnar dörren. Ja, jag vet, krångligt."

Nästan så man ska ta fram små klisterlappar man klistrar vid handtagen och knapparna.
Elon och Franz kunde ha designat enklare dörrhandtag men de ville bara inte

Kom nu inte dragandes med nån obskyr bilmodell som har ännu krångligare dörrhandtag - 99% av bildörrar öppnas på ungefär samma sätt och folk har fattat hur man gör. Sen ska de sätta sig i min Model 3

Elon har förut sagt, när Model S släpptes, att dörrhandtaget är det första folk tar i, de ska få en "wow"-känsla redan där.
Med Model 3 får de bara en "WTF?"-känsla som är svår att bli av med sen.