Georadar

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Georadar

Inlägg av leiflodde »

Hej medlemmar, inte mycket Tesla i detta inlägg men skulle inte förvåna mig om kompetensen finns här :) .

Jo lite Tesla... Tänker också på utmaningen att ta Teslan till Izmir i Turkiet från sommarens resa i Kroatien men blir en omväg på 360 mil för att hälsa på "grabbarna"... lite galet men en utmaning...

Jag har en fundering kring Georadar som kanske någon kan hjälpa till med och naturligtvis med rätt information/kompetens utgår ersättning.

Har fått en förfrågan från Turkiet om att invändigt kontrollera en 1,2 mil lång ledning (diameter 12-14 tum) för att leta upp läckage, och ledningen är jet fuel (jag vet men vill stoppa läckaget) och som alla vet är det ganska flyktigt så utrustningen bör vara EX-klassad.

Jag har koll på svårigheten att hitta läckage med en robot som filmar invändigt osv. men kan det fungera att köra inuti ledningen med en Georadar och utvändigt på rörledningen hitta håligheter i fyllnadsmaterialet, alltså om det är ett läckage bör det finnas en större hålighet utanför röret.

Det jag behöver information om är hur små håligheter som man kan hitta och dess begränsningar mm.

Skicka gärna PM på vad ni kan om tekniken i övrigt är det fritt att kommentera ;) galenheten till Izmir :)
IZMIR.png