Läser många trådar med en hel del (förståelig) frustration. Tänkte balansera lite med en liten hyllningstråd till forumet och Teslacommunityt (borde finnas ett svenskt ord va?)
Jag ska till Norge på semester och då behövs som bekant en norsk UMC för att kunna ladda schuko vid stugan. Jag trodde mig behöva bita i det sura äpplet och punga ut 6000 för en UMC jag kommer använda max 1/år men skrev på vinst och förlust och frågade om någon ville låna/hyra ut. Tars (tack) svarade direkt att han hade en men i Stockholm (bor i Östersund). rssvanberg (tack) svarade att han bor i Östersund och skulle hämta M3 i Sthlm i veckan och gärna kunde hjälpa. Nu blev det så att Tars fick vägarna förbi och lämnar UMCn för mig att hämta upp.
Ingen egen vinning för någon av dessa herrar utan bara för att underlätta för en forummedlem. Nästan så man återfår hoppet om mänskligheten.
Fyll gärna på med egna trevliga upplevelser från forumet och eller dess medlemmar!
En liten hyllningstråd till forumet.
Moderator: Redaktion
- binsell-gerdin
- Teslaägare
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: En liten hyllningstråd till forumet.
Tars åkte förbi mig kl 01.00 på natten för att leverera ett nytt däck när jag fått punka på min X. Tack!
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Leo följde med mig till leverans för att bistå med lite erfarenhet i vad mina bör titta efter för att säkerställa god kvalitet. Och då fick han inte ens en referral, den hade gått till Hyted som agerat bollplank i ett antal månader.
Tack bägge!
Delad glädje är dubbel glädje!
Tack bägge!
Delad glädje är dubbel glädje!
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Väldigt trevligt att träffa Tars för nån vecka sen.
Vill också passa på att tacka Telsa (om han är kvar i forumet) som gjorde det mycket coola att bjuda in hela forumet på fest i hans hus i somras! Väldigt generöst och kul initiativ!
Vill också passa på att tacka Telsa (om han är kvar i forumet) som gjorde det mycket coola att bjuda in hela forumet på fest i hans hus i somras! Väldigt generöst och kul initiativ!
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Oj oj oj, den listan skulle bli väääääldigt lång för mig 
Jag har fått skjuts mellan Uppsala och SC i Infra City flera gånger, fått prylar körda till/från mig flera gånger (och ofta saker man fått köpa till svinbra pris) och fått svar på kluriga frågor
massvis med gånger
Jag har själv skjutsat prylar/personer, bjussat på provkörningar, lånat ut CHAdeMO-adaptern några gånger och kört en massa skoj i 3D-printers till
alla möjliga här på forumet
En gång köpte jag tex helt nya däck till kanonpris och fick med en uppsättning michelins supersnygga däck-"påsar" på köpet (utan att ens veta om det) Klart bästa forumet ever!

Jag har fått skjuts mellan Uppsala och SC i Infra City flera gånger, fått prylar körda till/från mig flera gånger (och ofta saker man fått köpa till svinbra pris) och fått svar på kluriga frågor
massvis med gånger

Jag har själv skjutsat prylar/personer, bjussat på provkörningar, lånat ut CHAdeMO-adaptern några gånger och kört en massa skoj i 3D-printers till
alla möjliga här på forumet

En gång köpte jag tex helt nya däck till kanonpris och fick med en uppsättning michelins supersnygga däck-"påsar" på köpet (utan att ens veta om det) Klart bästa forumet ever!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Remuz lånar ut sin chademo-adapter när jag ska på långresa norrut. Mycket vänligt! 

Senast redigerad av Kriper, redigerad totalt 1 gånger.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
drzaphod skjutsade mig och hustrun när vi skulle hämta vår Model 3 i Trosta. Och då han även kände DM så blev överlämnandet extra trevligt.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Bylund lät oss provåka och provsitta hans bil när Tesla inte hade något inne med rätt säten. Väldigt trevligt. Bilköp vart det med.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.