Hur är det med kunskap om de olika konfigurationerna som har funnits och när ändringarna inträffade?
Först kom ju 6- och 7-sitsiga med separata stolar på mittre raden, sen kom väl 5-sitsiga ett tag senare men sen ändrades ju mittraden på 7-sitsiga till samma soffa som 5-sitsiga hade, eller hur? Är det någon som vet när detta inträffade? Jag letar efter en X med fri SuC och 7 platser men den måste ha soffan så att det går att fälla alltihop till ett enormt lastutrymme.
Säteskonfigurationer
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Säteskonfigurationer
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Säteskonfigurationer
Det ser du i teslashopen, olika mattor till de olika sjusitsarna
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- lator
- Teslaägare
Bra tips. Tyvärr så kom den fällbara sjusätesmodellen 23/7 -17 vilket innebär att det inte finns någon med fri SuC...Remuz skrev:Det ser du i teslashopen, olika mattor till de olika sjusitsarna

Nästa fundering blir då om det går att köpa en femsits och montera in tredje raden... ?

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Det går, men då måste du byta andra raden också.lator skrev:Bra tips. Tyvärr så kom den fällbara sjusätesmodellen 23/7 -17 vilket innebär att det inte finns någon med fri SuC...Remuz skrev:Det ser du i teslashopen, olika mattor till de olika sjusitsarna
Nästa fundering blir då om det går att köpa en femsits och montera in tredje raden... ?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Varför skulle det behövas (intresse, inte ifrågasättande)? Det ser för mina lekmannaögon ut som att det är samma säte i 5- o 7-sits (nya).Tars skrev:Det går, men då måste du byta andra raden också.lator skrev:Bra tips. Tyvärr så kom den fällbara sjusätesmodellen 23/7 -17 vilket innebär att det inte finns någon med fri SuC...Remuz skrev:Det ser du i teslashopen, olika mattor till de olika sjusitsarna
Glad för att jag sålt min Tesla