Hur planera rutt med SuC och CCS

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Hur planera rutt med SuC och CCS

Inlägg av perre »

Ska köra ned till Lund och tillbaka om några dar och försöker lista ut var jag kan ladda.
Min navigator tycker det räcker bra med att stanna i Ödeshög och ladda i 1 tim 10 minuter för att komma fram med 10-15%. Så långt allt väl, men jag vill ju tillbaka igen och är då osäker på vilka SuC jag kan ladda på. Dvs om de har CCS uttag för min model 3? Vill ju gärna ladda innan Lund så jag har fullt innan jag vänder.

Klickar man på en SuC så framgår ju inte vilken sort det är. Vare sig i bilens karta eller på Teslas karta på nätet.
I bilen kan jag ju anta att de bara visar de jag är kompatibel med. Men på nätet letar jag utan framgång efter information om jag kan ladda eller inte.

Löddeköping tex. På bilderna ser jag bara ensladdars ställ, men det kan ju vara gamla bilder. Den syns på min navigator i bilen men den är liksom halvgråad. Andra SuC i navigatorn lyser med ett starkt sken. Vad är det för skillnad?

Hur bär ni er åt när ni ska nånstans ni inte varit förr?
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Re: Hur planera rutt med SuC och CCS

Inlägg av bjelkeman »

Använd A Better Route Planner: https://abetterrouteplanner.com

Sätt den att visa CCS Tesla laddare och en tur och returresa så visar den vart du skall ladda på vägen, för att komma dit och tillbaka.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Inlägg av perre »

bjelkeman skrev:

Sätt den att visa CCS Tesla laddare och en tur och returresa så visar den vart du skall ladda på vägen, för att komma dit och tillbaka.
Tack bjelkemannen :-) Precis vad jag behövde.
Model 3 LR AWD
vigge50

Inlägg av vigge50 »

perre skrev:
bjelkeman skrev:

Kartan i Model 3 visar endast superchargers med CCS.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

vigge50 skrev:
perre skrev:
bjelkeman skrev:

Och alla i Sverige, förutom den vid Max i Infra City, ska vara konverterade nu :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zindar
Teslaägare

Inlägg av Zindar »

Bjelke skrev:
vigge50 skrev:
perre skrev:
bjelkeman skrev:

Och alla i Sverige, förutom den vid Max i Infra City, ska vara konverterade nu :)
Även på den så tror jag att man kan köra en liten bit bort till service center och ladda där. Jag gjorde det för test och det funkade, men jag vet inte om de kanske säger till om man gör det på dagen och de behöver den? Någon som vet vad som gäller?
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

perre skrev:
....Den syns på min navigator i bilen men den är liksom halvgråad. Andra SuC i navigatorn lyser med ett starkt sken. Vad är det för skillnad?
...
De med starkt sken tror bilen du når med den laddning du har just då, de andra inte
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Inlägg av perre »

12man skrev:
perre skrev:
....Den syns på min navigator i bilen men den är liksom halvgråad. Andra SuC i navigatorn lyser med ett starkt sken. Vad är det för skillnad?
...
De med starkt sken tror bilen du når med den laddning du har just då, de andra inte
Sedär. Nu börjar saker och ting klarna. Tack
Model 3 LR AWD
Skriv svar