
150st ska byggas. Prislapp: Väldigt, väldigt, väldigt stor

Moderator: Redaktion
Kan just undra hur många av köparna som faktiskt kommer köra med bilen. I denna prisklass är det väl vanligt att man köper bara för att man kan och/eller på spekulation.Jeppe_E skrev:Prislapp: Väldigt, väldigt, väldigt stor
Bjelke skrev:Är det en i grunden en Concept one? Den här är iaf minst lika brutal och snygg!
Han pratar iaf om att det är Rimac som ligger bakom (drivlinan).
50 bilar/år med start i slutet av 2020, dom kommer nog att gå åt innan den första ens rullat ut från fabriken skulle jag gissa.
120kWh-batteri. Lite nätt kanske men lär räcka för prestandan även om räckvidden inte ens kommer i närheten av Tesla-roadstern och
prestandan kan bli lidande efter en ganska kort sträcka med tanke på det lilla batteriet (förhållandevis måste man nog tillägga), men
det hänger såklart på vilken batteriteknik det blir...
Det känns som att Koenigsegg måste steppa upp här väldigt snart!
Snarare ”concept two”, eller som produktionsbilen heter: Nevera.Bjelke skrev:Är det en i grunden en Concept one? Den här är iaf minst lika brutal och snygg!
Han pratar iaf om att det är Rimac som ligger bakom (drivlinan).
Jäkligt trevlig bil iaf, så här tre år senaretaliz skrev:Snarare ”concept two”, eller som produktionsbilen heter: Nevera.Bjelke skrev:Är det en i grunden en Concept one? Den här är iaf minst lika brutal och snygg!
Han pratar iaf om att det är Rimac som ligger bakom (drivlinan).
Nevera kostar väl ca 2M USD, så nånstans där är väl riktmärke.