Min model 3 fickparkerar galant. Hyfsat snabbt och perfekt.
Däremot när den ska backa in på min uppfart är den urdålig. Dels kör den mycket långsammare än vid parallellparkering på gata. Dels klarar den inte av att ställa sig rakt mitt i den ruta den så fint har ritat ut. Tänkte först att det kan vara häcken på ena sidan som stör, men den blå rutan är ju helt rätt ritad och den ritar sig själv korrekt i den. Likväl åker den ut och in ett par gånger och rattar snett och vint. Ibland stannar den med nosen en meter ut i gatan och tycker den är klar.
Vad kan jag månne göra för att hjälpa den på traven?
Auto Park
Moderator: Redaktion
Re: Auto Park
Nånting gör att signalerna studsar oregelbundet/fel antar jag?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kan det vara häcken på ena sidan och gräsmatta på andra? Däremot är det asfalt på själva uppfarten med skarp kanttaliz skrev:Nånting gör att signalerna studsar oregelbundet/fel antar jag?
Model 3 LR AWD
Parkera den själv.perre skrev:Vad kan jag månne göra för att hjälpa den på traven?

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Men va f-n. Jag är ju ännu sämre. Framförallt så har jag ju betalat för parkeringen, men visst jag kan ju lämna den på jobbet. Där står den snuggt och prydligt.Jeppe_E skrev:Parkera den själv.perre skrev:Vad kan jag månne göra för att hjälpa den på traven?
Skämt åsido. Undrar om det hjälper att sätta upp nån skarp kant mot häcken.
Model 3 LR AWD