Krångelbilen
Moderator: Redaktion
Re: Krångelbilen
S85D köpt begagnad. Har haft den två år/4000 mil utan problem. Klart fler problem med tidigare BMWs köpta nya. Beställt ny S Long range.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
- FutureTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 278
- Blev medlem: 14 feb 2019 10:37
Re: Krångelbilen
Kul att höra att många ändå är nöjda med sina bilar och inte haft så mkt problem.
Ska bli kul att hämta ut bilen om ca 2 veckor, är som sagt första Teslan
Ska bli kul att hämta ut bilen om ca 2 veckor, är som sagt första Teslan

Model S Plaid 2023
Re: Krångelbilen
7000 mil med ny S75D uttagen december 2017
Helt krångelfri. Inte bara mitt bästa bilköp (bil nr 25 typ) någonsin utan mitt bästa köp alla kategorier
Helt krångelfri. Inte bara mitt bästa bilköp (bil nr 25 typ) någonsin utan mitt bästa köp alla kategorier

Re: Krångelbilen
Den definitionen av kvalitet har du nog hittat på alldeles själv.LarsL skrev:Just kvalitetsproblem betyder att en bil kan vara hur bra som helst och en annan helt hopplös. Har du bra kvalite så har alla bilar exakt samma fel eftersom de är tillverkade på exakt samma sätt och inom samma toleranser.
Om en biltyp har 10 olika konstruktionsfel som gör att den bilen inte överhuvudtaget går att använda så skulle den enligt din definition ha "bra kvalitet" trots att alla bilar av den typen är obrukbara.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Krångelbilen
Förutom lackskadad bil vid leverans, där vi tog beslutet att ej acceptera leveransen utan fick en ny, har denna nya bil körts i drygt 17 000 mil. S85D. -15.
Den har fått se större delen av Europa under många långresor.
Ett reparerat fel.
Uppstod efter första vintern. Frysskadad laddkontakt med följande läckage som påverkade ombordladdarna och därtill elektronisk styrning.
Bilen förvarnade om felet. Kontakt togs med SC och under en dag i veckan efter bilen larmat var delarna utbytta. Service vid 4 8 och 16 kmil.
Vibrationer vid inbromsning efter första vintern kunde bromsas bort, försvann gradvis under 2-3 v ivrigt bromsande, har ej återkommit. Bromsar ej bytta.
Efter beslutsvånda har vi nu kompletterat med en X.
Om S:en tuffar på så som dom förtsta 17 000 milen lär den inte säljas. En rekond och den skulle te sig som ny.
Den har fått se större delen av Europa under många långresor.
Ett reparerat fel.
Uppstod efter första vintern. Frysskadad laddkontakt med följande läckage som påverkade ombordladdarna och därtill elektronisk styrning.
Bilen förvarnade om felet. Kontakt togs med SC och under en dag i veckan efter bilen larmat var delarna utbytta. Service vid 4 8 och 16 kmil.
Vibrationer vid inbromsning efter första vintern kunde bromsas bort, försvann gradvis under 2-3 v ivrigt bromsande, har ej återkommit. Bromsar ej bytta.
Efter beslutsvånda har vi nu kompletterat med en X.
Om S:en tuffar på så som dom förtsta 17 000 milen lär den inte säljas. En rekond och den skulle te sig som ny.