Digital postlåda från Post Nord
Moderator: Redaktion
Digital postlåda från Post Nord
Helt off topic men får för mig att det är en samling inte helt obegåvade här på forumet.
Varför erbjuder inte Postnord alla som vill en digital brevlåda? Tänk bank-id, app och webbtjänst.
De har troligt utrustningen redan, de står mitt i logistikkedjan, de kan behålla intäkterna men spara 20-30% av utgifterna initialt och om 10år är allt digitalt.
Varför erbjuder inte Postnord alla som vill en digital brevlåda? Tänk bank-id, app och webbtjänst.
De har troligt utrustningen redan, de står mitt i logistikkedjan, de kan behålla intäkterna men spara 20-30% av utgifterna initialt och om 10år är allt digitalt.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Re: Digital postlåda från Post Nord
Ja, det hade varit rätt naturligt för dem.
När jag bodde utomlands funderade jag på en tjänst liknande https://www.digitalpost.io/ istället för eftersändning. Hade kunnat varit ett komplement till något Kivra liknande.
När jag bodde utomlands funderade jag på en tjänst liknande https://www.digitalpost.io/ istället för eftersändning. Hade kunnat varit ett komplement till något Kivra liknande.
Kivra
Min myndighetspost
Digimail
eBoks
Min myndighetspost
Digimail
eBoks
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
De har/kommer lansera detta, vet ej tjänstens namn än.
Men blir tufft IOM Kivras marknadsposition.
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Jag uppdaterade mitt inlägg med dessa som bl.a. Skatteverket kan leverera till:cesar skrev:De har/kommer lansera detta, vet ej tjänstens namn än.
Kivra
Min myndighetspost
Digimail
eBoks
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- Teslaspolen
- Teslaägare
Jag skulle väl dock inte vilja ha PostNord (eller annan utomstående part) att kunna läsa min post.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Tack alla för svar,
Ansökan 2018-05, hoppas de fullföljer det där.
Fria alternativ kommer nog inte kunna konkurrera med Post Nord,
Tänker mig ex att Kivra inte blir svårare än en knapp ”jag vill ha all myndighetspost till min digitala brevlåda” i onboardingen till Post Nords tjänst.
Ansökan 2018-05, hoppas de fullföljer det där.
Fria alternativ kommer nog inte kunna konkurrera med Post Nord,
Tänker mig ex att Kivra inte blir svårare än en knapp ”jag vill ha all myndighetspost till min digitala brevlåda” i onboardingen till Post Nords tjänst.
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Bra poäng! Har inte tänkt på det.Teslaspolen skrev:Jag skulle väl dock inte vilja ha PostNord (eller annan utomstående part) att kunna läsa min post.
Spontant kan man tänka att volymen gör min post ointressant men i sak blir det väldigt enkelt för valfri intressent med inflytande att läsa min post helt ospårbart..
O tänk när första läckan kommer, ”3 miljoner brevlådor låg öppna på nätet”.. Pju!
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Så ni är bekväma att ha era sjukjournaler och pengar
digitalt tillgängliga i molntjänster men inte er snigelpost trots exakt samma säkerhet och identifikationsmetod som nyss nämnda tjänster?
Trodde vi teslafans/ägare hade större snitt-tilltro till tekniken än så.
digitalt tillgängliga i molntjänster men inte er snigelpost trots exakt samma säkerhet och identifikationsmetod som nyss nämnda tjänster?
Trodde vi teslafans/ägare hade större snitt-tilltro till tekniken än så.
PostNord får gärna leverera all post till mig digitalt, och sluta med snigelposten helt (bortsett från de enstaka fall då t.ex. banken absolut vill ha ett svar på blankett via snigelpost, eller vid varubrev o.d.). Gärna med några filtermöjligheter så jag kan slippa se den s.k. "samhällsinformationen" som jag har noll intresse av.
(Ännu bättre om de skickade allting som bifogad pdf till min vanliga mailbox, men det lär väl inte hända.)
(Ännu bättre om de skickade allting som bifogad pdf till min vanliga mailbox, men det lär väl inte hända.)
Senast redigerad av Surfaren, redigerad totalt 1 gånger.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Får postnord uppdraget så kommer du få allt digitalt
Tex dina nyinköpte hörlurar

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det trots allt lite lustigt för att gamla Posten AB gjorde ett stort försök med att lansera personliga epost adresser slutet av 90-talet eller om det var början av 2000-talet (minns inte riktigt exakt när det var...). Tanken var att de då skulle dels erbjuda myndigheter och företag att skicka ut post via en digitaliseringstjänst, dvs någon form av skanningtjänst av dokument. Nåja, vi vet ju redan hur det gick med - det floppade totalt och mycket på grund av att ingen hade frågat efter det och epost adresserna var sjukt långa.
Om PostNord har någon tanke kring det idag så är det väldigt försenade och till skillnad från gamla danska Posten så fick de hjälp av att danska staten tryckte på att samtliga danska myndigheter skulle skicka all sin post till digitala postlådor. Detta initierades 10-15 år sedan.
Om PostNord har någon tanke kring det idag så är det väldigt försenade och till skillnad från gamla danska Posten så fick de hjälp av att danska staten tryckte på att samtliga danska myndigheter skulle skicka all sin post till digitala postlådor. Detta initierades 10-15 år sedan.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Exakt! Man får själv 3D-printa dem!e5m1r skrev:Får postnord uppdraget så kommer du få allt digitalt

På något sätt kommer de då lyckas med att skicka din 3D-fil mellan fullständigt irrelevanta servrar ett par dagar, sen skicka notifikation på att filen ligger i din inbox, men när du sekunderna senare försöker öppna den så har den skickats till en annan server så länken inte längre fungerar.Jerker skrev:Exakt! Man får själv 3D-printa dem!e5m1r skrev:Får postnord uppdraget så kommer du få allt digitalt
Efter ett par månader när du till slut av ren tur prickar rätt länk så får du betala en oproportionerligt hög avgift för att öht kunna ladda ner den. Bara för att inse att filen är korrupt, varpå PN hävdar att det är din wifi-signal som är trasig och vägra ge kompensation.
Bryr mig inte så mkt om hörlurar.. Men det finns ju vissa bilmodeller man ju nu beställer via internet!!e5m1r skrev:Får postnord uppdraget så kommer du få allt digitalt

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR