Revolutionerande upptäckt!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Revolutionerande upptäckt!

Inlägg av Foluke »

Jag har upptäck något som kan vara lösningen på energikrisen!
Min bil drar mindre energi med två personer i bilen än med en!
När min fru är med i bilen drar den mindre än när jag kör ensam! Genomgående! Trots mer vikt. :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: Revolutionerande upptäckt!

Inlägg av Legato »

Foluke skrev:
Jag har upptäck något som kan vara lösningen på energikrisen!
Min bil drar mindre energi med två personer i bilen än med en!
När min fru är med i bilen drar den mindre än när jag kör ensam! Genomgående! Trots mer vikt. :D
"Du vet om att det är 70 här va?" ;)
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

”Behövde du verkligen köra om den där bilen?”
Rapture

Inlägg av Rapture »

Haha, ja det är knepigt hur det fungerar, är frugan och barn (i bakåtvända stolar) med så drar bilen knappt något alls :D
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare

Inlägg av Jjakobb »

Kan tillägga att det inte fungerar med hetsiga vänner. Skillnaden mellan polare och morsan är typ 300 Wh/km och 150 Wh/km. Jävla bra för förbrukningen att ha med morsan mao.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Autopilot gör det för mig. Lägger i den och ligger och glassar i högerfilen och låter alla Audi stressa förbi i omkörningsfilen.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Det är konstigt, har alltid kört om bilarna jag kommer ifatt, men sen man blev med tesla glider man bakom med autopiloten och njuter av musik eller någon podcast.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Men alltså???

All ni som har valt att köra elbil gör ju det för miljöns skull. Då ska ni väl köra eco-driving. Så jag förutsätter att ni ligger i lä bakom lastbilar i 90 km/h och sparar på elen. Eftersom om ni sparar på elen, så kan vår gröna el exporteras till brunkolsländerna och så slipper de elda = insats för miljön. Eller? För det är väl inte så att ni okynneskör och accelererar och busar? :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Min drar oxo mindre när sambon är med men allra minst när det är hon som kör oxo :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

Jag har funderat på om det möjligen kan ha att göra med skobeklädnad. Alltså om en endaste toffel i bilen inverkar? Tänk vad det skulle göra för energin, world wide! Och för skoindustrin! Nobelprisklass på detta?
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jeppe_E skrev:
Men alltså???

All ni som har valt att köra elbil gör ju det för miljöns skull. Då ska ni väl köra eco-driving. Så jag förutsätter att ni ligger i lä bakom lastbilar i 90 km/h och sparar på elen. Eftersom om ni sparar på elen, så kan vår gröna el exporteras till brunkolsländerna och så slipper de elda = insats för miljön. Eller? För det är väl inte så att ni okynneskör och accelererar och busar? :lol:
Man kanske vill vara klimatneutral, dvs med nya bilen vill man inte ändra utsläppen mot tidigare bil. Då krävs det ju rätt mycket mer acceleration för ökad energiförbrukning och slitage på däcken. Tror ändå att det är svårt att vara helt klimatneutral med Tesla. Man får nog räkna med att släppa ut mindre kolväten och en del andra avgaser.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

bjelkeman skrev:
Autopilot gör det för mig. Lägger i den och ligger och glassar i högerfilen och låter alla Audi stressa förbi i omkörningsfilen.
Alternativt kör de om i vägrenen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jeppe_E skrev:
Men alltså???

Har aldrig hänt.
Nja de tre gånger polisen stoppat mig var det ju bara för att jag ville bidra med 3500 dollar till statskassan och hjälpa till att bygga hus till mindre förmedlade personer (det kändes faktiskt bra) :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Btw... Hade också en revolutionerande upptäckt idag. Körde en kompis i trean. När man stannar så är standard att man får förklara hur man ska öppna dörren. Innan jag sagt något och utan att hon tryckt på knappen så var dörren plötsligt öppen.

Jag fattade ingenting. Hade helt missat det mekaniska reglaget för att öppna dörren :lol: Live and learn...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Teslaspolingen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolingen »

Är utan fru för tillfället så kalkylerar med körkortslöshet inom en överskådlig framtid. Det bara inte gååår att undvika buskörning från gång till annan. Hur gör ni andra för att tygla lustarna? Map buskörning...
Model 3 aficionado. BS sensitive. MSM Silver Bullet M3 owner. White, seats.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare

Inlägg av macksie »

haha, tack för kvällens bästa fniss
MYP
X90d
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

Teslaspolingen skrev:
Är utan fru för tillfället så kalkylerar med körkortslöshet inom en överskådlig framtid. Det bara inte gååår att undvika buskörning från gång till annan. Hur gör ni andra för att tygla lustarna? Map buskörning...
Det finns ingen lag på hur fort man får nå en utsatt hastighet, så länge man inte överskrider den. Det kan räcka för att ha roligt ibland.

Stod först vid ett rödljus häromdagen med en målad polisbil bakom mig. Typiskt. Kunde inte hålla mig. Gick fort till 50, men jag åkte inte en km/h över. Länsman brydde sig inte.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

jeppe_sthlm skrev:
Teslaspolingen skrev:
Det finns ingen lag på hur fort man får nå en utsatt hastighet, så länge man inte överskrider den. Det kan räcka för att ha roligt ibland.

Stod först vid ett rödljus häromdagen med en målad polisbil bakom mig. Typiskt. Kunde inte hålla mig. Gick fort till 50, men jag åkte inte en km/h över. Länsman brydde sig inte.
De kan alltid sätta dit en för vårdslöshet i trafiken. Men som vanligt stoppar de än så är man bara lite trevlig så brukar det gå bra med en tillsägelse.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

frippan skrev:
jeppe_sthlm skrev:
Teslaspolingen skrev:

De kan alltid sätta dit en för vårdslöshet i trafiken. Men som vanligt stoppar de än så är man bara lite trevlig så brukar det gå bra med en tillsägelse.
Vara trevlig hjälper sällan eller så är bara så att det gör inte saken värre. Men en gång klarade jag med varning, på Pentagons parkering, tyckte polisen lämnade företräde så jag kunde köra men ack jag skulle snällt ha väntat tills han behagade köra :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Alla mina bilar har dragit SÅ mycket mindre med farmor i bilen! Ekonomiskt och sjukt säker framfart!

(Hur jag ska göra nu när farmor tyvärr gått ur livet för att hålla ner förbrukningen vet jag dock inte :?:

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Jocce skrev:
Alla mina bilar har dragit SÅ mycket mindre med farmor i bilen! Ekonomiskt och sjukt säker framfart!

(Hur jag ska göra nu när farmor tyvärr gått ur livet för att hålla ner förbrukningen vet jag dock inte :?:

/Jocce

Svar enligt ovan i tråden torde enhälligt vara att man har med en "Fru" i bilen. Om du inte har en egen så kan du säkert få låna en av lämplig "make" för att testa påståendet. ;)
Tesla Model Y
Skriv svar