Sommarhjul i limbo

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Jahaja

Sommarhjul i limbo

Inlägg av Jahaja »

Hej! Nybliven Teslaägare här som i slutet av mars tog leverans av Model 3 AWD. Då jag bor hyfsat nära fjällen och skidsäsongen inte riktigt var över valde jag (dumt nog) att ta leverans med dubbdäck. Sedan dess har jag inte hört något om sommarhjulen vilka jag trodde jag skulle få ganska omgående. Har varit i kontakt Euromaster som säger att däcken inte kommit från Trosta ännu och har varit i kontakt med Tesla som inte kunnat ge besked om var sommarhjulen är eller när jag förväntas få dom (behöver skickas hit). Imorgon är det den 15/4 och jag står utan lagliga däck (om inte vädret slår om och det blir vinterföre vill säga).

Hur har det sett ut för er andra? Hur lång tid har det dröjt innan ni fått info om era sommardäck och kunnat plocka ut dom/fått dom levererade? Någon annan som är i samma situation eller ska jag utgå från att det är något strul med just mina hjul?
Användarvisningsbild
shasselg
Teslaägare

Re: Sommarhjul i limbo

Inlägg av shasselg »

Funkade perfekt. Levererades med vinterhjul och sommarhjulen fanns hos Euro master dagarna efter.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Inlägg av perre »

Det tog två veckor innan de lyckades hitta mina sommarhjul. Sen en vecka till innan byte.
Till saken hör att jag inte ens beställt vinterhjul men fick det i alla fall.
Vad jag anser om Teslas logistik behöver jag knappast nämna.
Det som dock är allra tråkigast är att Tesla skyller ifrån sig på Euromaster och de i sin tur på Tesla.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare

Inlägg av Timpa »

Beställde med vinterhjul, eftersom jag skulle norrut direkt efter lev. När jag skulle hämta ut bilen så var sommardäck monterade, vilka de skiftade snabbt och lovade att sommardäcken skulle skickas till Euromaster i Umeå. Nu har det gått 2 veckor och vare sig Tesla eller Euromaster vet var sommardäcken är. Fick veta att ärendet har "eskalerats" i onsdags, och blev lovad ett samtal/mail när de visste ngt. Blir till att ringa dem på måndag. Får ta tillfället i akt att påminna dem om typ-2 kabeln och den utlovade uppgraderingen till AP också....). Det är en fin bil, men leveransorganisationen är löjligt dålig. Frågan är när det gått tillräckligt lång tid för att man ska kunna kräva kompensation för förseningarna.
Jahaja

Inlägg av Jahaja »

Just att leveranserna är så undermåliga måste de ju ta tag i. Måste kosta varumärket massor i både tid, pengar, förtroende och missnöjda kunder - helt i onödan. Hade en lång rad med småfel på min bil, dessutom hade de fixat både tvättrepor och en ordentlig tvättros på huven. Och så nu detta med hjulen. Trist - vill ju gärna prata gott om företaget, men de har mycket att jobba med. En fantastiskt rolig och trevlig bil är det iaf, trots initialt strul. Blir ett samtal till imorgon.
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare

Inlägg av foolip »

Har ni som bytt från vinterhjul till sommerhjul hos Euromaster själva betalat 400 kronor? Jag ska byta imorgon och enda sättet att tolka informationen från Tesla tycker jag är att det ska ingå, men det tycker inte Euromaster.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Inlägg av perre »

foolip skrev:
Har ni som bytt från vinterhjul till sommerhjul hos Euromaster själva betalat 400 kronor? Jag ska byta imorgon och enda sättet att tolka informationen från Tesla tycker jag är att det ska ingå, men det tycker inte Euromaster.
Nä, Euromaster anser att de redan bytt en gång. Men det gör inte Tesla. Hur ska man veta vad som gäller när ingen tar ansvar för vad som händer. På Tesla säger de bara. Vad konstigt, men de gör inget åt det.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare

Inlägg av Lindstromer »

Sitter i liknande sits, men som tur är har jag odubbade vinterdäck så jag kan iaf köra vidare på dem. Däcken skulle vara kvar på Trosta enligt Euromaster, Tesla säger att Euromaster inte hunnit hämta mina däck men att "de borde göra det snart". Vi får väl se när de dyker upp hos Euromaster i Kista och kan fraktas till sydligare breddgrader... :roll:
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Skriv svar