I väntan på att elen till nya laddaren blir klar kör jag med UMC:n hemma.
Men, tycker det är lite störande att laddporten på Model3 inte låser upp sig automagiskt när man kommer nära bilen.
Måste antingen öppna en dörr med handen, sen går det ta ut laddaren genom att hålla inne knappen i handsken på typ2-kontakten. Eller ta upp mobilen och låsa upp laddporten det hållet.
Ska det vara så, eller är det något som är knas för mig?
Låser inte upp laddporten
Moderator: Redaktion
Låser inte upp laddporten
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Re: Låser inte upp laddporten
Har du satt telefonen på att låsa upp bilen?dbar skrev:I väntan på att elen till nya laddaren blir klar kör jag med UMC:n hemma.
Men, tycker det är lite störande att laddporten på Model3 inte låser upp sig automagiskt när man kommer nära bilen.
Måste antingen öppna en dörr med handen, sen går det ta ut laddaren genom att hålla inne knappen i handsken på typ2-kontakten. Eller ta upp mobilen och låsa upp laddporten det hållet.
Nu har jag en WC och den låser upp laddporten när jag ska ta ut kabeln. Ibland verkar det som att telefonen inte låst upp bilen och då får jag gå fram till dörren och känna på handtaget typ, sen släpper laddaren när jag trycker på knappen.
Vet inte om det är skillnad på UMC och WC..
Model 3 LR AWD
Jodå, öppna en dörr fungerar helt klanderfritt när jag (min mobil) är nära nära bilen. Men aldrig laddporten. Måste öppna bagaget eller en sidodörr först för att laddporten ska låsas upp.perre skrev:Har du satt telefonen på att låsa upp bilen?dbar skrev:I väntan på att elen till nya laddaren blir klar kör jag med UMC:n hemma.
Nu har jag en WC och den låser upp laddporten när jag ska ta ut kabeln. Ibland verkar det som att telefonen inte låst upp bilen och då får jag gå fram till dörren och känna på handtaget typ, sen släpper laddaren när jag trycker på knappen.
- MrStarhouse
- Teslaägare
Jag har märkt att om jag har appen igång i min iPhone så behöver jag bara gå fram och trycka på knappen på laddkontakten så släpper den och blir vit, men om appen är stängd så måste jag först öppna dörren.dbar skrev:Jodå, öppna en dörr fungerar helt klanderfritt när jag (min mobil) är nära nära bilen. Men aldrig laddporten. Måste öppna bagaget eller en sidodörr först för att laddporten ska låsas upp.perre skrev:Har du satt telefonen på att låsa upp bilen?dbar skrev:I väntan på att elen till nya laddaren blir klar kör jag med UMC:n hemma.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Har märkt att det kan vara skillnad om bilen är färdig laddad eller inte.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag måste också öppna en dörr för att få loss kontakten. Det är då alltså ett fel på min och somliga andra Treor?
Mjao, har vinglet om någon det fungerar för då?Elof skrev:Jag måste också öppna en dörr för att få loss kontakten. Det är då alltså ett fel på min och somliga andra Treor?
- UrbanL
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/urban10026
Det har diskuterats i en annan tråd, och för mig har det i alla fall fungerat bättre att direkt kunna trycka på laddsladdsknappen under tidigare firmware i bilen. Men som sagt det räcker att trycka till lätt på ett handtag (utan att dörren öppnas) för att bilen ska vakna. Bilen verkar inte komma ur sin djupsömn bara för att man är i närheten.