Har varit ett par kalla nätter med minusgrader och då kommer ju funktionen att via appen dra igång värmen i bilen väl till pass. Men de två senaste dagarna verkar min M3 ha sovit väldigt djupt, det har inte gått att få kontakt med den remote, det står "Waking up" ett tag och sedan "Updated yesterday". Har till slut varit tvungen att gå ut och öppna dörren för att bilen ska vakna... Tappar ju stor del av bekvämligheten om fysiskt ingrepp krävs.
Har båda mornarna gjort 5-6 försök innan jag gav upp. Kör appen på Iphone.
Natt 1 stod bilen utan laddning och utanför wifi-täckning. LTE-täckningen är dock hög i området.
Natt 2 stod bilen med laddning och med god wifi-täckning, typ 3 meter från accesspunkt.
Någon mer som haft problem att väcka bilen via appen? Min kärra har 2019.8.5 sedan några dagar tillbaka.
Problem att väcka bilen
Moderator: Redaktion
Re: Problem att väcka bilen
Har du provat att sätta den i energisparläge och bocka i "always connected"?
För mig själv funkar det bra med dom inställningarna.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Hänt mig två ggr sedan jag fick bilen för två veckor sedan. Samma version.
- Gustafsson
- Teslaägare
Den inställningen är väl borta på nyare bilar. Finns inte på min. problemet är känt sedan länge, finns tråd om det någon stans men då avseende MS + X.Hedman skrev:Har du provat att sätta den i energisparläge och bocka i "always connected"?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Funktionen finns kvar på min MS, synd att det inte är så på 3:an.Gustafsson skrev:Den inställningen är väl borta på nyare bilar. Finns inte på min. problemet är känt sedan länge, finns tråd om det någon stans men då avseende MS + X.Hedman skrev:Har du provat att sätta den i energisparläge och bocka i "always connected"?
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
- Gustafsson
- Teslaägare
Tror det försvann med nya MCU, finns alltså inte på min SHedman skrev:Funktionen finns kvar på min MS, synd att det inte är så på 3:an.Gustafsson skrev:Den inställningen är väl borta på nyare bilar. Finns inte på min. problemet är känt sedan länge, finns tråd om det någon stans men då avseende MS + X.Hedman skrev:Har du provat att sätta den i energisparläge och bocka i "always connected"?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16