Vi kommer att starta nu på torsdag eftermiddag i Ulricehamn för att sedan åka E4 upp till Bollnäs för övernattning på Scandic.
Fredag morgon bär det sedan av mot Svanabyn/Dorotea som är vår slutdestination.
Tanken är att försöka ha 100% laddat batteri och förvärmd bil vid avfärd för att sedan använda SuC längs E4 och sedan Bee/Clever utanför Scandic i Bollnäs vid övernattningen.
På fredagsmorgon fortsätter vi längs E4 upp till Sundsvall för att sedan ta avfarten och åka längs väg 331 mot Svanabyn/Dorotea.
Väl framme i Svanabyn/Dorotea är förhoppningen att vi kan använda ett 3-fasuttag under vistelsen, alternativt använda den 11kw laddaren som InCharge har vid Doroteas kommunhus. I värsta fall får vi försöka fixa ett Schuko-uttag att ladda ifrån.
På måndag morgon blir det sedan avfärd hemåt mot Ulricehamn igen, fast då utan övernattning i Bollnäs.
Abetterrouteplanner
Ulricehamn - Bollnäs
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... fa45104488
Bollnäs - Svanabyn/Dorotea
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 4f026428cb
Reference Consumption: 220 Wh/km at 110km/h
Reference Speed: 110%
Max Speed: 130km/h
Start Depart Charge: 90/100%
Charger Arrival Charge: 15%
Goal Arrival Charge: 20%
Laddutrustning
Typ 2 kabel 22kW (köptes innan Teslan, därav 22kW)
Tesla UMC (den nya ”sämre” varianten)
Adapter 3-fas till Schuko.
10m förlängningssladd för utomhusbruk (Schuko med 1.5mm2 ledare)
Laddkort/taggs
InCharge
E.ON
Bee/Clever
Fortum Charge & Drive
Samt lite diverse Appar för att hitta laddare och ladda.
Det är kanske ingen jättelång resa jämfört med andra här på forumet men jag är ändå tacksam för eventuell input.
Alltid lite nervöst på första långturen!
Jag hoppas att det inte blir för mycket kö vid SuC med hänsyn till att det är Påskhelg
