Jag har beställt en ny svart solid MXPL som kommer nu i maj/juni och undrar om någon kan rekommendera en slags helhetslösning för lackskydd/stenskottsfolie.
Jag har en V90 CC idag med DropOff (två år gammalt) och det fungerar väl helt ok, det var väldigt lättvättat i början men nu tycker jag inte att jag märker någon jätteskillnad.
Det som däremot är stor skillnad på är ju det faktum att volvon har "Crystal white premium metallic" och Tesla kommer ha som sagt, svart solid.
Min lack idag är väldigt förlåtande och även fast jag har kört 9k mil, tvättat i x antal olika maskintvättar samt låtit bli tvättad av mer eller mindre begåvade tvättmänniskor så ser man inga repor, flares eller liknande. Jag har en kompis med en svart solid xc40 som har gått 1/4 av min och den ser ju redan ut som en "sliten bil", denna är dock helt orörd.
Kort och gott, har någon denna lack och har skippat allt vad skydd heter och kan berätta hur lacken mår efter ett tag? Likaså, har någon lagt på stenskottsfolie från en seriös firma/gjort något själv OCH/ELLER har behandlat med något lackskydd likt Dropoff/Ceramic pro som kanske lindrat saken?
Kanske låter som jag frågar efter flera saker på samma gång men för att summera, vad är lämpligt att göra med sin pärla nu när grundförutsättningen inte är densamma som med en vit metalliclack..?
Tacksam för alla svar