NOA i Sverige

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jola
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jan 2019 21:24

NOA i Sverige

Inlägg av Jola »

Nån som vet nåt om när Navigate on Autopilot kan komma till Sverige?
Varför finns det inte redan?

Tycker det är fult av Tesla att sälja FSD på sin svenska sida som att NOA redan finns!
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: NOA i Sverige

Inlägg av Jeppe_E »

Vilken torsdag som helst nu...
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verdi

Re: NOA i Sverige

Inlägg av Verdi »

Vad är det ens? Svänga av motorvägen själv? So what? Vad är det bra för? Så många avfarter "motorväg till motorväg" har vi inte i Sverige. Tror det funkar bättre i länder med fler motorvägar...
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8771
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: NOA i Sverige

Inlägg av Pontus »

Verdi skrev:
Vad är det ens? Svänga av motorvägen själv? So what? Vad är det bra för? Så många avfarter "motorväg till motorväg" har vi inte i Sverige. Tror det funkar bättre i länder med fler motorvägar...
Köra om långsammare bilar plus att du aldrig missar en avfart, vilket kan hända med AP på.
Det är helt enkelt ett steg framåt, stort eller litet det är i varje fall åt rätt håll.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: NOA i Sverige

Inlägg av MikaelE »

Jag är också nyfiken på varför det inte är släppt i Sverige. Vilka andra länder finns det i?
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 859
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: NOA i Sverige

Inlägg av JonasH »

Det finns i Norge, Tyskland och Holland än så länge vad jag vet.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: NOA i Sverige

Inlägg av thedude »

Om jag jämför motorvägar med på- och avfarter i t.ex. USA och Sverige så har vi väldigt korta, plötsliga och snäva på- och avfarter att det krävs en "Mad Max" version av NOA. I usa så är de flesta motorvägsbyten nästan sömlösa och byten sker väldigt mjukt (bortsett från andra bilars provocerande körstil) ;)

Även om den kommer till Sverige så skulle jag ha väldigt liten användning för det....men vill ha det iaf :D

Hur är vägarna i Norge t.ex.? aldrig varit där :oops:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: NOA i Sverige

Inlägg av HelectriC »

thedude skrev:
Om jag jämför motorvägar med på- och avfarter i t.ex. USA och Sverige så har vi väldigt korta, plötsliga och snäva på- och avfarter att det krävs en "Mad Max" version av NOA. I usa så är de flesta motorvägsbyten nästan sömlösa och byten sker väldigt mjukt (bortsett från andra bilars provocerande körstil) ;)

Även om den kommer till Sverige så skulle jag ha väldigt liten användning för det....men vill ha det iaf :D

Hur är vägarna i Norge t.ex.? aldrig varit där :oops:
Haha, ja du, det är anledningen till att jag inte köpte FSD ens när det bara kostade 16000. Det kommer inte funka på norska vägar på lååååång tid. Aldrig i livet! Det är så många små vägar, konstiga kombinationer, vänta på motgående trafik på jättesmala vägar eller helt enkelt köra megalångsamt eftersom det inte går att passare med än 5cm marginal, släppa några bilar, kör själv etc. lägg till regn, snöoväder, slask haha, glöm det!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar