Ibland när man kör sakta i trafik(?) dyker det upp en högtalarikon strax under den där rattikonen som blir blå när man slår på autopilot... nån som vet vad högtalaren är? Ibland syns den bara en 1 sekund typ. Jag har försökt klicka på den, men händer inget.
Spånat i om det är att den gör ljud, alternativt hör ljud... men fattar inte.
Mysko högtalarikon vid låg hastighet?
Moderator: Redaktion
Mysko högtalarikon vid låg hastighet?
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Mysko högtalarikon vid låg hastighet?
Kanske en förberedelse inför dom nya reglerna som införs i sommar, att elbilar skall avge ljud i låg hastighet.Vkium skrev:Ibland när man kör sakta i trafik(?) dyker det upp en högtalarikon strax under den där rattikonen som blir blå när man slår på autopilot... nån som vet vad högtalaren är? Ibland syns den bara en 1 sekund typ. Jag har försökt klicka på den, men händer inget.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Rätt övertygad om att det är varningsplinget när du är närmare än 80cm från bilen framför. Testa att köra nära något så det plingar och tryck på den.Vkium skrev:Ibland när man kör sakta i trafik(?) dyker det upp en högtalarikon strax under den där rattikonen som blir blå när man slår på autopilot... nån som vet vad högtalaren är? Ibland syns den bara en 1 sekund typ. Jag har försökt klicka på den, men händer inget.
Jag har sett den också. Tryckte på den och den överkryssades med ett streck. Tror faktiskt den är till för avståndsvarningen, jag med.
Spännande, ska laborera lite imorrn. Kanske har klickat bort den varningen då, har inte hört några sånna ljud vad jag vet
Japp dyker upp när objekt närmar sig.
Så istället för nån sorts egen ikon för ”närmande objekt” så är det en ljudvolymsikon.
Så istället för nån sorts egen ikon för ”närmande objekt” så är det en ljudvolymsikon.
Fast det är ju för att du kan trycka på den. Då blir det en högtalare med streck över och du slipper höra ljudet.Vkium skrev:Japp dyker upp när objekt närmar sig.