AP till S 85, 2014
Moderator: Redaktion
AP till S 85, 2014
Jag har precis köpt en begagnad S 85 direkt från Tesla. Har läst någonstans att man kan prova AP i en månad men det kanske bara gäller nya bilar. Hittar inget på skärmen om någon provperiod. Går det uppgradera så att man åtminstone får adaptiv farthållare?
- lator
- Teslaägare
Re: AP till S 85, 2014
Eftersom det är en 2014 så beror det ju först på om den har hårdvaran som kom sent 2014...
Om vi antar att den har det så var det länge sen erbjudandet om prövomånad fanns. Har inte hört något om att det fortfarande erbjuds...
För övrigt så får jag väl gratulera!

Om vi antar att den har det så var det länge sen erbjudandet om prövomånad fanns. Har inte hört något om att det fortfarande erbjuds...
För övrigt så får jag väl gratulera!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- lator
- Teslaägare
Om du kapade åt dig den röda så har jag för mig att det stod att den hade hårdvaran... så då är det väl barafrågan om vad de begär för att aktivera den nu. 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jo den är röd, om det var ett kap vet jag inte men priset kändes helt okejlator skrev:Om du kapade åt dig den röda så har jag för mig att det stod att den hade hårdvaran... så då är det väl barafrågan om vad de begär för att aktivera den nu.

hur ser jag det
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Enklast är att se om det sitter en radar i fronten, den lilla fyrkantiga saken/hålet längst ner vid spoilern i fram... AnnarsPatrick skrev:Jo den är röd, om det var ett kap vet jag inte men priset kändes helt okejlator skrev:Om du kapade åt dig den röda så har jag för mig att det stod att den hade hårdvaran... så då är det väl barafrågan om vad de begär för att aktivera den nu.ingen aning dock om den har hårdvaran,
hur ser jag det
kan man även se om det sitter en kamera uppe vid backspegeln.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tycker själv det är enklast att se på växelspaken, blinkers och farthållare spaken
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Grattis till köpet! Ställ in dig på 3-4 veckors leveranstid.
Slog också till på en S 85 2014 nyligen, den 14 april. Min är tillverkad i februari 2014 så den har inte hårdvaran för AP, den kom i oktober har jag för mig. Har fortfarande inte fått datum för leverans, hoppas på nästa vecka men så segt som det gått med varje moment hittills så kan det lika gärna ta ett par veckor till.

Slog också till på en S 85 2014 nyligen, den 14 april. Min är tillverkad i februari 2014 så den har inte hårdvaran för AP, den kom i oktober har jag för mig. Har fortfarande inte fått datum för leverans, hoppas på nästa vecka men så segt som det gått med varje moment hittills så kan det lika gärna ta ett par veckor till.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Ja det är det, är den tillverkad i september är sannolikheten stor för att den har AP1. Januari så är det 100% en veteranarePatrick skrev:Såg nu att min är tillverkad januari 2014 så är det kört antar jag.