Normal leveranstid från fabrik till leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Normal leveranstid från fabrik till leverans?

Inlägg av danni »

TiborBlomhall skrev:
Eller är de så dumma så de tror att folk inte vet om slutmonteringen i Tillburg och försöker dölja den?

Ärligt, med tanke på amerikaner, så tror jag helt enkelt att de har anpassat infot efter amerikanska förhållanden (där leverans sker ganska snabbt efter att bilen är färdigbyggd) och inte ens har tänkt på att i andra delar av världen är processen mycket längre och folk blir oroliga när veckorna går...
Nej, min DS pratade igår länge och väl om hur hela processen går till, inkl monteringen i Tillburg (inget jag inte redan visste, men jag lät honom hållas :)).

Det kan vara som du säger. Men de europeiska tillverkarna är inte bättre. Jag har beställt massa tyska bilar och enda sättet att få info där är att ringa/maila sin säljare och fråga. Volvo har ett system med uppdateringar som liknar Teslas, men det är på ungefär samma nivå informationsmässigt, med väldigt grova uppdateringar. Volvos system ligger dessutom nere just nu pga extra hårt tryck på fabriken vilket de säger gör processerna mindre förutsägbara och därför informationen mindre tillförlitlig. När jag frågat bilsäljare varför man inte kan få bättre info så brukar jag få ett svar i stil med att informationen kan vara svår att tolka, behöver filtreras för att inte missförstånd ska uppstå, etc.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar